roadrunner Postat Aprilie 24, 2024 Partajează Postat Aprilie 24, 2024 (editat) Citat Cate firme de succes mai pleaca astazi dintr-un garaj? Alea sunt vremuri demult apuse. eu stiu cateva exemple (local de aici de la mine) unul e in domeniul de software de administare de la distanata (IT) si unul in domeniul software industrial (nu mai zic de vreo 3 afaceri ca ale mele care au pornit de la 1 om) majoritatea firmelor din IRL sunt mici si mijlocii. Eu am lucrat intr-un start-up in 2011-2013 am fost angajatul numarul 3 (sau 4) si firma a cescut la valoare de 100 milioane in 3.5 ani. Acum cred ca e cotata la jumatate de de miliard deci se poate nu e imposibil. Din pacate nu esista o reteta castigatoare fiecare afacere are caracteristicile ei si fiecare antreprenor are niste calitati defecte care trebuie sa le managerieze cu talent. RR Editat Aprilie 24, 2024 de roadrunner Link spre comentariu
Administratori Badman Postat Aprilie 24, 2024 Administratori Partajează Postat Aprilie 24, 2024 Acum 2 ore, roadrunner a spus: Eu am lucrat intr-un start-up in 2011-2013 am fost angajatul numarul 3 (sau 4) si firma a cescut la valoare de 100 milioane in 3.5 ani. A fost odata ca niciodata, cand inca se inventa apa calda Link spre comentariu
merck Postat Aprilie 25, 2024 Partajează Postat Aprilie 25, 2024 (editat) Acum 11 ore, roadrunner a spus: eu stiu cateva exemple (local de aici de la mine) unul e in domeniul de software de administare de la distanata (IT) si unul in domeniul software industrial (nu mai zic de vreo 3 afaceri ca ale mele care au pornit de la 1 om) majoritatea firmelor din IRL sunt mici si mijlocii. Eu am lucrat intr-un start-up in 2011-2013 am fost angajatul numarul 3 (sau 4) si firma a cescut la valoare de 100 milioane in 3.5 ani. Acum cred ca e cotata la jumatate de de miliard deci se poate nu e imposibil. Tu prezinti niste exceptii din trecut (vorbesti de 2013) si eu vorbeam de prezent. Eu pe net gasesc informatii de genul: The number of restructuring and insolvency cases in Ireland has increased in 2023 compared to 2021 and 2022. The sectors most impacted are construction, retail, food and hospitality. A. 663 corporate insolvencies have been recorded in Ireland in 2023, according to the latest Insolvency & Restructuring Statistics compiled and published by Deloitte Ireland. This represents an increase of 25% from the total number of insolvencies recorded in 2022 of 530. B. Debt warehousing The latest reported Revenue statistics on warehoused debt at the end of November 2023 indicated the following: Almost €1.8 billion of warehoused debt owed by 58,152 businesses (estimated average debt of circa €31,000) 10% of businesses owe more than €50,000 (estimated average of circa €250,000) ( A si B sunt de pe https://www.ifsc.ie/ deci sunt 100% credibile)) Si mai rau, in 2024: 27 Mar 2024: 214 corporate insolvencies have been recorded in Ireland in Q1 2024, according to the latest Insolvency & Restructuring Statistics compiled and published by Deloitte Ireland. This represents an increase of 47% compared with Q1 2023, when 146 insolvencies were recorded. Editat Aprilie 25, 2024 de merck Link spre comentariu
dumitrumy Postat Aprilie 25, 2024 Partajează Postat Aprilie 25, 2024 Acum 29 minute, merck a spus: The sectors most impacted are construction, retail, food and hospitality. Intrebarea era: Cate firme de succes mai pleaca astazi dintr-un garaj? Cate hoteluri au pornit de la un garaj? Link spre comentariu
roadrunner Postat Aprilie 25, 2024 Partajează Postat Aprilie 25, 2024 (editat) Citat The sectors most impacted are construction, retail, food and hospitality. contextul era "firme de tehnologie care incep in garaj" ca sa stabilim despre ce vorbim datele strase de tine sunt din: Citat The sectors most impacted are construction, retail, food and hospitality. constructii, comert cu amanuntul, restaurant+hotelier. poate ar fi bine sa stabilim despre ce vorbin ca sa fim pe aceeasi pagina. Exemplul meu cu firma respectiva era din careiera mea (infromatie la prima mana - nu am auzit de la un prieten) - nu trebuie sa ma crezi pe mine ca oricum nu stiu despre ce vorbesc. prin natura muncii mele lucrez cu multe start-up -uri din tehnologie si cam toate incep cu 0,1 angajati - adica fondatorii complaniei care nu-si iau nici un salriu in primii 2 ani (ca n-au de unde) majoritatea nu suravietuiesc mai mult de 2-3 ani (90% din ei) asa e peste tot nu e Iranda mai speciala. Nu supravietuiesc din motive multiple s-au scris carti intregi despre asta. Dar printre ele sunt si unnele de success. Statistic vorbind trebuie sa incerci de 38 de ori pana reusesti. RR Editat Aprilie 25, 2024 de roadrunner Link spre comentariu
merck Postat Aprilie 25, 2024 Partajează Postat Aprilie 25, 2024 Lamborghini a pornit dintr-un garaj si nu a fost firma de IT. Astazi cred ca este clar ca nimeni nu mai poate repeta ce a facut Lamborghini. Deci inteleg ca restrangem garajul doar pentru domeniul IT/electronica. Stii un exemplu de firma care dupa pandemie a pornit de la nivel de garaj si s-a ridicat? Link spre comentariu
dumitrumy Postat Aprilie 25, 2024 Partajează Postat Aprilie 25, 2024 1 oră în urmă, merck a spus: Lamborghini a pornit dintr-un garaj si nu a fost firma de IT Influenta ta pe forum o sa scada dramatic dupa aparitia AI: Ce spune nenea Gemini despre acel garaj: Iată o descriere mai detaliată a începuturilor Lamborghini: Ferruccio Lamborghini, fondatorul companiei, a fost un antreprenor de succes care a construit o avere considerabilă din producția de tractoare și sisteme de încălzire. Deja era un nume cunoscut în industria italiană la începutul anilor 1960. Motivația pentru a intra în industria auto: Se spune că Lamborghini a fost frustrat de performanța Ferrari-ului său personal și i-a reproșat lui Enzo Ferrari problemele pe care le-a identificat. Dorind o mașină sport mai performantă și mai rafinată, Lamborghini a decis să-și construiască propria companie auto. Începuturile Lamborghini Automobili: 1963: Fondarea Lamborghini Automobili SpA la Sant'Agata Bolognese, Italia. Nu un garaj tradițional: Spre deosebire de unii producători auto care au pornit cu adevărat în garaje, Lamborghini a investit semnificativ de la bun început. A construit o fabrică modernă și a recrutat ingineri și designeri talentați. Primul model: Lansarea Lamborghini 350 GT în 1964, propulsat de un motor V12 de 3,5 litri. Un succes imediat, demonstrând capacitățile de inginerie și design ale companiei. Deși nu era un garaj clasic în sensul tradițional, Lamborghini a pornit cu o bază solidă: Resurse financiare: Lamborghini avea resursele financiare necesare pentru a investi în infrastructură, cercetare și dezvoltare și marketing. Experiență relevantă: Ferruccio Lamborghini avea o vastă experiență în inginerie și producție, oferindu-i cunoștințele și abilitățile necesare pentru a conduce o companie auto complexă. Echipa talentată: Lamborghini a reușit să atragă ingineri și designeri de top din industria auto italiană. Concluzie: Afirmația că Lamborghini a pornit ca o afacere clasică de "garaj" este o simplificare excesivă. Deși compania a avut un debut rapid, s-a bazat pe resurse financiare semnificative, experiența relevantă a fondatorului și o echipă talentată de profesioniști. Lamborghini a demonstrat încă de la început o abordare ambițioasă și profesională a producției de automobile sport de lux, concurând cu succes cu producători deja consacrați precum Ferrari. Link spre comentariu
merck Postat Aprilie 25, 2024 Partajează Postat Aprilie 25, 2024 (editat) Acum 14 minute, dumitrumy a spus: Influenta ta pe forum o sa scada dramatic dupa aparitia AI: Ce spune nenea Gemini despre acel garaj: De ce nu cauti singur si il intrebi pe Gemini? https://www.museolamborghini.com/en/history/ After the Bolognese adventure, at 18 years old he opened a workshop in Renazzo with his lifelong friend Marino Filippini, who he had already worked with at Righi’s and who many years later would be employed in one of his factories. Asta se intampla in 1938, mult inainte de ce spune nenea Gemini. Editat Aprilie 25, 2024 de merck Link spre comentariu
BRANCA Postat Aprilie 25, 2024 Partajează Postat Aprilie 25, 2024 Confirm.De curând am văzut pe Netflix filmul cu firma,"Lamborghini:The man behind the legend". Link spre comentariu
roadrunner Postat Aprilie 25, 2024 Partajează Postat Aprilie 25, 2024 (editat) 1 oră în urmă, merck a spus: Deci inteleg ca restrangem garajul doar pentru domeniul IT/electronica. de obicei eu vorbesc despre lucruri de care sunt mai informat nu ma aventurez chiar la orice subiect. Daca vrei vorbim despre CNC-uri ca si asta e un subiect la care am cunostinte unde sunt mai multe exemple de firme care au inceput in garaj. Stiai ca exista un trend in USA ca tinerii sa nu mai dea 40K / an pentru studii superioare si cu banii aia sa inceapa o afacere ("de garaj") in domenul prelucrarilor mecanice cumparand un CNC second hand sau unul nou mai simplu HAAS sau mai nou SYIL s5/s7 care costa aprox 35K USD modelul de baza. https://www.syil.com/x7 Trendul asta e post pandemie. Chiar nu inteleg de ce va focusati numai pe discutii si lucruri negative. Astia cu "e greu", "e rau" sunt de obiceii looserii, da e greu, da e rau, da e dificil ca daca era usor reuseau toti. RR Editat Aprilie 25, 2024 de roadrunner Link spre comentariu
merck Postat Aprilie 25, 2024 Partajează Postat Aprilie 25, 2024 Acum 22 minute, dumitrumy a spus: Ce spune nenea Gemini despre acel garaj: Yes, there's strong evidence that Ferruccio Lamborghini's journey began with a garage business. Here's why: Early tinkering and focus on machinery: Lamborghini's interest in mechanics started on his family's farm, where he tinkered with tools and machines. This fascination laid the foundation for his future endeavors. Post-war workshop: After World War II, Ferruccio opened a garage in Pieve di Cento. This workshop likely served as a starting point for his mechanical ventures. Early tractors from surplus parts: Historical accounts suggest that Ferruccio used his workshop to modify an old Fiat Topolino and build tractors utilizing surplus parts from wartime military vehicles. This ingenuity and focus on practical solutions were hallmarks of his early entrepreneurial spirit. Growth beyond the garage: While the garage likely served as a launchpad, Lamborghini's success with tractors led to the establishment of Lamborghini Trattori, a proper tractor factory. This signifies the growth of his business beyond the confines of a simple garage. Therefore, while Lamborghini might not have built his entire empire from a single garage, the early stages of his entrepreneurial journey were nurtured within a workshop setting. His ability to innovate and solve problems using readily available resources was a key factor in his initial success. Link spre comentariu
merck Postat Aprilie 25, 2024 Partajează Postat Aprilie 25, 2024 Acum 5 minute, roadrunner a spus: Daca vrei vorbim despre CNC-uri ca si asta e un subiect la care am cunostinte unde sunt mai multe exemple de firme care au inceput in garaj. Stiai ca exista un trend in USA ca tinerii sa nu mai dea 40K / an pentru studii superioare si cu banii aia sa inceapa o afacere ("de garaj") in domenul prelucrarilor mecanice cumparand un CNC second hand sau unul nou mai simplu HAAS sau mai nou SYIL s5/s7 care costa aprox 35K USD modelul de baza. https://www.syil.com/x7 Trendul asta e post pandemie. Ok si nu prezinti si niste firme din astea post pandemie care au pornit de la un CNC si au ajuns sa aiba succes si proprietarul sa aiba un trai decent doar de pe urma CNC-ului? CNC pot sa cumpar si eu maine (bag 50k sa zicem) si mai departe? Cum ma fac cunoscut? Ce produc? Cine imi da mie un no name comenzi? Link spre comentariu
roadrunner Postat Aprilie 25, 2024 Partajează Postat Aprilie 25, 2024 (editat) Citat CNC pot sa cumpar si eu maine (bag 50k sa zicem) si mai departe? Cum ma fac cunoscut? Ce produc? Cine imi da mie un no name comenzi? pai faci treaba buna vro 5 ani, te zbati, alergi dupa clienti, repari greselile care le faci pe parcurs - parca astea-s mari secrete. Asa fac toti - "There's no free lunch" Tu ce crezi ca cumparatul masinilor e problema? NU, modul de gandire si perseverenta alea au valoare si nu se gasesesc de cumparat. Valoarea trendului sta in decizia tinerilor sa se incline catre atreprenoriat si adevarata invatare (skills) in loc sa dea banii la o universitate in schimbul unei bucati de hartie cu care spera sa se anjeze intr-un post caldut. RR Editat Aprilie 25, 2024 de roadrunner Link spre comentariu
bolek Postat Aprilie 25, 2024 Partajează Postat Aprilie 25, 2024 (editat) Acum 15 minute, merck a spus: utilizing surplus parts from wartime military vehicles. Ai si tu niste...d'astea? Da' nu chinezarii din zamac... tre' sa fie piese solide facute ca pt razboi.... Uite, de ex regulatoare 117...adica nu LM317, nici 217. https://www.digikey.ro/en/products/detail/texas-instruments/LM117K-STEEL/5055945 Editat Aprilie 25, 2024 de bolek Link spre comentariu
merck Postat Aprilie 25, 2024 Partajează Postat Aprilie 25, 2024 Acum 7 minute, roadrunner a spus: pai faci treaba buna vro 5 ani, te zbati, alergi dupa clienti, repari greselile care le faci pe parcurs - parca aste-s mari secrete. Asa fac toti - "There's no free lunch" Stii bine ce inseamna sa alergi dupa clienti. Daca te simte clientul doar ca ai grabit pasul te arde la bani de nu te vezi. Daca alergi ... deja aduci bani de acasa. Eu sunt de acord ca "There's no free lunch", insa sunt si multi care rabda de foame desi au incercat! Acum 10 minute, roadrunner a spus: Tu ce crezi ca cumparatul masinilor e problema? NU, modul de gandire si perseverenta alea au valoare si nu se gasesesc de cumparat. Valoarea trendului sta in decizia tinerilor sa se incline catre atreprenoriat si adevarata invatare (skills) in loc sa dea banii la o universitate in schimbul unei bucati de hartie cu care spera sa se anjeze intr-un post caldut. Este frumos la nivel teoretic ce spui, insa pe piata nu-i loc pentru toata lumea. Este fix ca in sport: multi se apuca insa al dracu' de putini ajung campioni. Daca s-ar face un studiu, iti garantez ca aia care se duc la o universitate si obtin o patalama la mana duc un trai mult mai decent decat cei care se apuca de antreprenoriat + skills. Ca mai sunt cateva cazuri de antreprenori care ajung sus, nu neg, dar aia sunt foarte putini. Link spre comentariu
Postări Recomandate