Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

schema aprindere faruri xenon


boku

Postări Recomandate

salut,vreau sami pun la masina faruri cu xenon...dar am inteles ca imi trebuie circuitul acela electronic de inalta tensiune pt amprinderea becurilor xenon...dar este foarte scump(am vazut preturi in jur de 300Euro)Imi puteti da o schema cu acest circuit :prayer: sau alte modalitati mai ieftine daca exista :prayer: :smt006

Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...
  • Răspunsuri 33
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • Siconi

    8

  • Abram Burel

    4

  • Dr.L

    4

  • boku

    3

Top autori în acest subiect

Mestere, acel montaj e un ridicator de tensiune in impulsuri daca nu ma insel.Din pacate, nu detin o astfel de schema, dar ca sa concepi una proprie ai nevoie sa cunosti exact toate datele tehnice si de functionare a unei instalatii cu becuri xenon. Ma intereseaza si pe mine, dar inca nu am avut timpul necesar sa adun toate datele.

Link spre comentariu
  • 1 lună mai târziu...

Becurile de xenon se vand la Kit, asta include 2 becuri (faza mare+faza mica in acelasi bec), 2 transformatoare si 2 cutii electronice de aprindere impreuna cu mufele si cablurile aferente.Se scoate becul vechi din far, se monteaza cel de xenon, se cableaza firele in compartimentul motor unde se prind si trafo si electronica, se cupleaza mufa originala a farului la conectorul de la electronica si totul este gata.Bineinteles kitul are si documentatie unde se poate vedea un exemplu de conectare.Se mai gasesc becuri de xenon ca piese de schimb, doar bulbul dar nu este vorba de ele, este vorba de trecerea de pe becuri halogen pe xenon a masinii.Un lucru foarte important, becul halogen sau xenon nu se atinge cu mana, se folosesc manusi din bumbac pentru a nu se murdari becurile.

Link spre comentariu

un kit cu o faza pe far e vreo 4 milioane, cu doua faze (h4) e vreo 5,5 milioane. cauta pe net ca se vand la greu. nu cred ca merita munca + ca iese urat + ca tot trebuie sa cumperi becuri care costa cam un milion cel mai ieftin. Sau varianta a doua, cauta la dezmembrari ca iei cu vreo 3-4 milioane de "firma" dar folosite si nu stii cat te mai duc.

Link spre comentariu

MiniTehnicus, becurile cu halogeni si xenon nu trebuie atinse cu mana nu pentru ca se murdaresc, ci pentru ca pielea omului, oricat de curata ar fi, are grasime pe ea. Acuma, daca ai sudat vreodata cu autogen (flacara oxi-acetilenica) stii ca unsoarea sau grasimea nu au voie sa intre in contact cu tubul de oxigen. se petrece urmatorul efect:

- in cazul autogenului, se oxideaza fortat grasimea si se aprinde, aprinzand si tubul in acelasi timp, rezultatul fiind o bomba cu efect mare.

- in cazul becurilor cu halogeni si/sau xenon e acelasi principiu, numai ca reactia se face altfel: incalzindu-se, becul arde grasimea si deterioreaza filamentul.

Daca ma intrebi cum ajunge grasimea din exterior inauntrul becului, iti spun ca nu ajunge, dar gazul din interior isi va schimba compozitia si in loc de gaz inert va fi usor inflamabil, fapt ce duce la arderea filamentului.

Durata de viata a filamentului in gaz xenon e mai mare decat in cazul halogenilor, temperatura de culoare e mai apropiata de lumina zilei iar lumina degajata nu deranjeaza pe ceilalti din acest motiv.

 

Sa mai completeze si altii.

 

Apropo, nu cred nici eu ca se merita sa te chinui sa iti faci singur electronica. Mai bine iti cumperi instalatie noua si ai si garantie pe ea.

Link spre comentariu
  • 1 lună mai târziu...

becul cu xeon(care are cam tot atat xeon cat neonul neon) nu are filament,se bazeaza pe descarcarea intre 2 electrozi(si pe niste metale din interiorul lui)

Link spre comentariu

Ca idee, gazul xenon este tot din grupul halogenilor, deci si becurile cu xenon sunt tot halogen, de aici si indicativul H (H3, H4, H7). E adevarat ca la becurile umplute cu xenon (gaz inert, de altfel) se produce o descarcare in gaz a unui curent de inalta intensitate, producandu-se astfel plasma in interiorul becului. Astfel de becuri sunt alimentate cu tensiuni de genul 27kV (printr-un invertor) in impulsuri scurte dar cu amplitudine mare. Nu stiu insa la ce frecventa.Cam asta e cu becurile xenon. Mai sunt si cele BI-xenon, dar din cate stiu eu, la astea se schimba pozitia reflectorului si astfel se schimba traiectoria si difractia luminii, rezultand in cele 2 faze. Alte variante chiar folosesc 2 bulbi. Altele sunt cu filament cu halogen simplu pentru faza lunga, introdus intr-un alt bulb in interiorul celui cu xenon.Ma rog, diverse firme, diverse solutii de fabricare. De aici si preturile difera de la cer la panamt. De aceea, un kit ca lumea bixenon te scoate de la 400 euro in sus lejer. Daca ar fi asa ieftin la cat se vehiculeaza (350 lei) si la calitate super ar avea toate masinile, inclusiv cele cu dotari standard.

Link spre comentariu

halogenurile nu erau doar grupa 7-ea? si a 8-a sunt alea inerte?desi la fel de interesant e faptul ca gazele nobile conduc totusi tenssiunea inalta :rolleyes:

Link spre comentariu
  • 4 săptămâni mai târziu...

Imi cer scuze pentru informarea gresita ce am facut-o anterior. :smt003 Intr-adevar, becurile cu xenon NU! au filament! Exista in interiiorul bulbului de sticla 2 electrozi care sunt strabatuti de o tensiune forate inalta (ceva de ordinul a 27-35kV). Acest fapt duce la strapungerea invelisului de gaz (nu e xenon pur - mai exista si alti compusi cum ar fi hidrogen, azot, dar e o compozitie foarte calitativa la becurile de calitate. In fapt, cantitatea de hidrogen da putere gazului sa ilumineze intens sau mai pal). Iluminarea HID nu are la baza un filament, ci creeaza lumina prin aprinderea unei descarcari electrice intre 2 electrozi cu quartz aflati in interiorul capsulei cu gaz xenon. Fenomenul este similar cu fulgerul de pe cer. :smt004 Acuma exista 2 mari categorii de becuri auto cu xenon:1. XENON simplu, care are pentru faza lunga un alt bulb in interior cu filament si gaz halogen.2. BI-XENON, care au ambele faze pe xenon. De fapt, e un singur bec, o singura pereche de electrozi. Ceea ce face tranzitia de la faza scurta la cea lunga este un electromagnet care schimba pozitia elementelor interne astfel incat sa fie reflectata lumina in 2 unghiuri diferite, respectiv cele 2 faze. In fapt, exact acelasi lucru se petrece si la becurile standard cu sau fara halogen, in sensul ca daca acelasi filament il pui in alt loc sau ii inlaturi deflectorulde metal din interior, vei obtine in loc de faza scurta ghiciti ce?! Faza LUNGA! Pe principiul asta functioneaza becurile BI-xenon. La aceste instalatii, pe langa invertorul pentru inalta tensiune, semai conecteaza si un modul cu un uC (microcontroller) care va gestiona buna functionare a instalatiei.Ca tipuri, sunt asa: H1, H3, H4, HB4 (9006), H7, H11. Vorbim de tehnologia HID (High Intensity Discharge) care caracterizeaza noua generatie de becuri xenon. Mai intra in calcul si temperatura de culoare, care variaza intre 4000 si 20000 gr.K. Becurile cu halogen sunt panal la 3000 gr.K.Cele mai recomandate sunt cele cu 6000 gr.K, cu o lumina foarte apropiata cu cea a zilei.Cu cat temperatura de culoare este mai mare, cu atat si culoarea emisa in spectrul vizibil trece de la usor albastru la violet.[attachment=0]temperatura_K.jpg[/attachment]Pana un a alta, si consumul electric "supt" din instalatia masinii e mult redus. O instalatie de 35W Xenon HID produce de pana la 3 ori mai multi lumeni decat un bec halogen de 55W.Mai ceva: aceste becuri cu xenon emit o mare cantitate de radiatii UV, fapt pentru care nu e recomandat sa le priviti de aproape si direct pentru timp indelungat. Poate leza retina ochiului. Nu va fie teama, prin parbrizul masinii se filtreaza destul razele ce le vedem, plus de asta, nu sunt Daca mai doriti detalii, ACUM va stau la dispozitie cu informatii proaspete.P.S.: Si , DA, halogenii sunt in grupa a 7-a iar gazele rare/nobile in cea de-a 8-a. ;) :yawinkle:

Link spre comentariu
Vizitator ALiCE

Ma rog, diverse firme, diverse solutii de fabricare. De aici si preturile difera de la cer la panamt. De aceea, un kit ca lumea bixenon te scoate de la 400 euro in sus lejer. Daca ar fi asa ieftin la cat se vehiculeaza (350 lei) si la calitate super ar avea toate masinile, inclusiv cele cu dotari standard.

Nu asta este problema. Pretul becurilor & al balasturilor pe acolo e, poate chiar si mai mic. Dar pentru ca un producator sa poata dota cu Xenon o masina este OBLIGATORIU sa includa spalator pentru faruri si instaltie de reglare automata a farurilor.

Spalatorul nu mai stiu exact pentru ce este - ca deranjeaza ceilalti participanti cand este farul murdar, sau ca nu mai vezi tu bine.

Reglarea automata e ca sa nu-i orbesti pe cei din sens opus, acestea fiind mult mai puternice.

Sunt pe strada masini care te orbesc, si masini pe care nu le observi (vorbim doar de Xenon aici). Cele care te orbesc nu au instalatia din fabrica 100%. Exista si varianta sa se fi busit cea originala si sa fie schimbata cu una de 2 lei.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări