Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Ampermetru


Florin Stanciu

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 74
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • Barbu Paul

    15

  • dumitrumy

    10

  • PINTI

    7

  • flomar60

    7

Top autori în acest subiect

Da....dar etalonarea scalei făcută pentru 100/5A nu va corespunde ca indicații la 250/5A....în rest nu sunt probleme ,merge și la 1000/5A....

Link spre comentariu

Un ampermetru cu TC 100/5 va indica - la 50A in primar-2,5A in secundar.... la un raport 250/5 trebuie sa circule 125A in primar ca să indice ampermetrul 2,5A.... de asta spuneam mai sus că trebuie reinscriptionată scala ampermetrului... 

Link spre comentariu

Ampermetrele cu masurare directa pot sta conectate non stop in instalatie sau trebuie folosite doar pe perioade scurte. Am 2 buc unu de 30A si 25A. 

Link spre comentariu

 ATENTIE !!!!

Daca traful de curent este aflat in circuitul de masura, SUB TENSIUNE , SI CU CONSUMATORI IN AVAL, iar la bornele secundare ale acestuia  nu este conectat nici un ampermetru, atunci  ACESTE BORNE SE VOR SCURTCIRCUITA OBLIGATORIU CU UN CONDUCTOR!!! Altfel risca sa ia foc datorita incalzirii.

Editat de PINTI
Link spre comentariu

Este un traf de curent si nu de tensiune. Trafurile de curent merg in regim de scurt circuit cu ampermetrul aferent. Daca este lasat in gol, se va incalzi miezul magnetic si cu timpul va lua foc izolatia respectiva. Incendiul este iminent. Am avut ocazia sa sting cateva incendii la aceste trafuri de curent, acolo unde conductoarele de conexiune nu au mai facut contact cu borna respectiva. Stiti ca acele borne ale unui traf de curent se noteaza cu P, S si P1, S1?

Vedeti pe acolo pe la Dl. Hortopan, pe la Masini Electrice. Aflati mai multe.

Stima.

Editat de PINTI
Link spre comentariu

De fapt traful ,inițial, nu se incinge cu secundarul în gol.....dar pe secundarul deschis apar supra tensiuni f. periculoase -mai ales la sarcini variabile în primar!- care pot scurtcircuita spirele secundarului și traful ia foc....cu secundarul în scc apare o oarecare încălzire dar care nu produce probleme....conductorul cu care este bobinat secundarul suportă pe timp nedeterminat 1,5 I nominal ....adică 7,5A ....ori, ca acest curent să circule prin secundar este necesară suprasarcină în primar....și atunci intervin alte circuite care înlătură suprasarcina ,cu mult înainte ca secundarul să se încingă....

Editat de flomar60
Link spre comentariu

Cu tot respectul d-le @PINTI,în anii ”80 existau așa numitele relee TSAW constituite din trafuri de curent pe fiecare fază care aveau ca sarcină un releu termic in plaja 3-5,5A ...

....ca un exemplu ,un motor de 160kw pornit direct în triunghi, avea curentul nominal de 361A.....se folosea un releu TSAW de 400A ....reglam respectivul releu cu trusa de curent astfel ca -la 1,5Inominal -să declanșeze între 60 și 90 secunde....am exploatat astfel de motoare-sute!- înainte de revoluție și mai mari și mai mici ca puteri....acest TSAW era sfânt, a salvat de la ardere o mulțime de motoare....mai existau motoare mai mari-de 315kw- care erau pornite cu întreruptor automat de tip OROMAX....aceste motoare aveau curentul nominal de 588A....OROMAX-ul avea protecții de suprasarcină ,scc și minimă tensiune.....nu mai vorbesc de protecțiile pe medie tensiune cu relee maximale de curent,scc, homopolare....aceste relee aveau parte de reglaje anuale....erau celule intrerupător care acționau motoare în 6kv de 1,25MVA ....3,3MVA....deci protecții existau ,de un singur lucru era nevoie-reglajul corect al acestora....

PS.  Scuze inițiatorului pentru că am divagat de la subiect!

Editat de flomar60
Link spre comentariu

Respect pentru Dvs.

Nu am vrut sa intru in detalii privin pornirea unor motoate gigant. Eu nu am pornit motoare mai mari de 22KW. 

Am subtinut faptului ca un transfotmator de curent nu trebuie lasat sa functioneze in gol.. Trebuie sa aiba ampermetrul aferent sau un scurtcircuit pe bornele  secundare.

 

Eu ma retrag din discutie aici.

Editat de PINTI
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări