Florin Stanciu Postat August 22, 2022 Partajează Postat August 22, 2022 Un ampermetru cu TC necesar 100/5 sau 75/5 se poate folosi cu un TC 250/5 ? Tc. - Transformator de curent Link spre comentariu
flomar60 Postat August 22, 2022 Partajează Postat August 22, 2022 Da....dar etalonarea scalei făcută pentru 100/5A nu va corespunde ca indicații la 250/5A....în rest nu sunt probleme ,merge și la 1000/5A.... Link spre comentariu
Florin Stanciu Postat August 22, 2022 Autor Partajează Postat August 22, 2022 Pai atunci nu am facut nimic , daca in loc de 20A imi indica 10A sau 40A Link spre comentariu
flomar60 Postat August 22, 2022 Partajează Postat August 22, 2022 Un ampermetru cu TC 100/5 va indica - la 50A in primar-2,5A in secundar.... la un raport 250/5 trebuie sa circule 125A in primar ca să indice ampermetrul 2,5A.... de asta spuneam mai sus că trebuie reinscriptionată scala ampermetrului... Link spre comentariu
Florin Stanciu Postat August 22, 2022 Autor Partajează Postat August 22, 2022 Ampermetrele cu masurare directa pot sta conectate non stop in instalatie sau trebuie folosite doar pe perioade scurte. Am 2 buc unu de 30A si 25A. Link spre comentariu
flomar60 Postat August 23, 2022 Partajează Postat August 23, 2022 Pot fi conectate non-stop... Link spre comentariu
PINTI Postat August 23, 2022 Partajează Postat August 23, 2022 (editat) ATENTIE !!!! Daca traful de curent este aflat in circuitul de masura, SUB TENSIUNE , SI CU CONSUMATORI IN AVAL, iar la bornele secundare ale acestuia nu este conectat nici un ampermetru, atunci ACESTE BORNE SE VOR SCURTCIRCUITA OBLIGATORIU CU UN CONDUCTOR!!! Altfel risca sa ia foc datorita incalzirii. Editat August 23, 2022 de PINTI Link spre comentariu
dumitrumy Postat August 23, 2022 Partajează Postat August 23, 2022 Cum se poate incalzi un traf in gol? Link spre comentariu
PINTI Postat August 23, 2022 Partajează Postat August 23, 2022 (editat) Este un traf de curent si nu de tensiune. Trafurile de curent merg in regim de scurt circuit cu ampermetrul aferent. Daca este lasat in gol, se va incalzi miezul magnetic si cu timpul va lua foc izolatia respectiva. Incendiul este iminent. Am avut ocazia sa sting cateva incendii la aceste trafuri de curent, acolo unde conductoarele de conexiune nu au mai facut contact cu borna respectiva. Stiti ca acele borne ale unui traf de curent se noteaza cu P, S si P1, S1? Vedeti pe acolo pe la Dl. Hortopan, pe la Masini Electrice. Aflati mai multe. Stima. Editat August 23, 2022 de PINTI Link spre comentariu
flomar60 Postat August 23, 2022 Partajează Postat August 23, 2022 (editat) De fapt traful ,inițial, nu se incinge cu secundarul în gol.....dar pe secundarul deschis apar supra tensiuni f. periculoase -mai ales la sarcini variabile în primar!- care pot scurtcircuita spirele secundarului și traful ia foc....cu secundarul în scc apare o oarecare încălzire dar care nu produce probleme....conductorul cu care este bobinat secundarul suportă pe timp nedeterminat 1,5 I nominal ....adică 7,5A ....ori, ca acest curent să circule prin secundar este necesară suprasarcină în primar....și atunci intervin alte circuite care înlătură suprasarcina ,cu mult înainte ca secundarul să se încingă.... Editat August 23, 2022 de flomar60 Link spre comentariu
PINTI Postat August 23, 2022 Partajează Postat August 23, 2022 (editat) Deci Dl Hortopan are dreptate. Editat August 23, 2022 de PINTI Link spre comentariu
flomar60 Postat August 23, 2022 Partajează Postat August 23, 2022 (editat) Cu tot respectul d-le @PINTI,în anii ”80 existau așa numitele relee TSAW constituite din trafuri de curent pe fiecare fază care aveau ca sarcină un releu termic in plaja 3-5,5A ... ....ca un exemplu ,un motor de 160kw pornit direct în triunghi, avea curentul nominal de 361A.....se folosea un releu TSAW de 400A ....reglam respectivul releu cu trusa de curent astfel ca -la 1,5Inominal -să declanșeze între 60 și 90 secunde....am exploatat astfel de motoare-sute!- înainte de revoluție și mai mari și mai mici ca puteri....acest TSAW era sfânt, a salvat de la ardere o mulțime de motoare....mai existau motoare mai mari-de 315kw- care erau pornite cu întreruptor automat de tip OROMAX....aceste motoare aveau curentul nominal de 588A....OROMAX-ul avea protecții de suprasarcină ,scc și minimă tensiune.....nu mai vorbesc de protecțiile pe medie tensiune cu relee maximale de curent,scc, homopolare....aceste relee aveau parte de reglaje anuale....erau celule intrerupător care acționau motoare în 6kv de 1,25MVA ....3,3MVA....deci protecții existau ,de un singur lucru era nevoie-reglajul corect al acestora.... PS. Scuze inițiatorului pentru că am divagat de la subiect! Editat August 23, 2022 de flomar60 Link spre comentariu
PINTI Postat August 23, 2022 Partajează Postat August 23, 2022 (editat) Respect pentru Dvs. Nu am vrut sa intru in detalii privin pornirea unor motoate gigant. Eu nu am pornit motoare mai mari de 22KW. Am subtinut faptului ca un transfotmator de curent nu trebuie lasat sa functioneze in gol.. Trebuie sa aiba ampermetrul aferent sau un scurtcircuit pe bornele secundare. Eu ma retrag din discutie aici. Editat August 23, 2022 de PINTI Link spre comentariu
Vizitator Postat August 23, 2022 Partajează Postat August 23, 2022 Fara sa vreu sa duc discutia prea offtopic, intreb: De unde stie un traf conectat intr-un circuit ca el este traf de tensiune sau de curent ? Link spre comentariu
sesebe Postat August 23, 2022 Partajează Postat August 23, 2022 Înainte de a fi instalat, fiecare traf de curent merge cursuri și învață să citească. Apoi este suficient sa citească ce scrie pe el. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum