miniMAX19 Postat August 13, 2022 Autor Partajează Postat August 13, 2022 stiti cumva daca sectiune conductorului bobinei de pornire este egala cu sectiunea conductorului bobinei de lucru?. Intreb aceasta ca, daca ar fi egala (Si alimentezi pe durata mare de timp bobina de pornire (in locul bobinei de lucru))nu ar fi riscul sa se arda,avind rezistenta mai mare si aceeasi sectiune ,inseamna ca are mai multe spire (Ceea ce ma tem ca nu este asa).Problema este =Se poate arde bobina de pornire ? Multumesc Link spre comentariu
miniMAX19 Postat August 13, 2022 Autor Partajează Postat August 13, 2022 stiti cumva daca sectiune conductorului bobinei de pornire este egala cu sectiunea conductorului bobinei de lucru?. Intreb aceasta ca, daca ar fi egala (Si alimentezi pe durata mare de timp bobina de pornire (in locul bobinei de lucru))nu ar fi riscul sa se arda,avind rezistenta mai mare si aceeasi sectiune ,inseamna ca are mai multe spire (Ceea ce ma tem ca nu este asa).Problema este =Se poate arde bobina de pornire ?. Pentru gica70,am pus imaginea releului nedesfacut pentru a vedea contactele (doua din trei(unul este pe partea cealalta)).In imaginea desfacuta ,nu se vad ca am evidentiat interiorul Multumesc Link spre comentariu
validae Postat August 13, 2022 Partajează Postat August 13, 2022 Bobina ajutătoare a motorului are conductor mai subţire, fiind alimentată doar câteva secunde.Uneori se mai arde şi bobina ajutătoare (de pornire) iar în acest caz compresorul nu mai poate fi utilizat.Defectul se depistează uşor prin măsurare cu multimetrul.Dintre cele trei borne, una este comună celor două bobine şi se leagă la nul.Una este borna bobinajului de lucru, iar una e a bobinei ajutătoare.Bobinajul de lucru are rezistenţa mai mică, iar cel de pornire mai mare.Întreruperea unei bobine cauzează lipsa de rezistenţă între două borne.De menţionat că în interiorul compresorului, se mai află de obicei o siguranţă termică cu revenire (bimetal) care întrerupe alimentarea motorului la depăşirea unei temperaturi critice pentru izolaţia bobinajelor. Link spre comentariu
gica70 Postat August 13, 2022 Partajează Postat August 13, 2022 (editat) 1 oră în urmă, validae a spus: De menţionat că în interiorul compresorului, se mai află de obicei o siguranţă termică cu revenire (bimetal) care întrerupe alimentarea motorului la depăşirea unei temperaturi critice pentru izolaţia bobinajelor. Acel bimetal actioneaza si in cazul in care motorul ramane in circuit fara acea infasurare de pornire (deci nu porneste) si asta datorita defectarii releului de pornire. Asa incepe un ciclu de pornire-oprire, defapt de punere sub tensiune si scoatere pentru ca mototorul, cum am spus, nu porneste. Acel releu termic este o capsula care se prinde cu o agrafa elastica din otel pe carcasa motocompresorului. Eu am descris modelul vechi cu releu de pornire cu contacte "gravitationale", asa cum arata acel releu cu conductor rosu. Acum 2 ore, miniMAX19 a spus: Intreb aceasta ca, daca ar fi egala (Si alimentezi pe durata mare de timp bobina de pornire (in locul bobinei de lucru))nu ar fi riscul sa se arda,avind rezistenta mai mare si aceeasi sectiune ,inseamna ca are mai multe spire (Ceea ce ma tem ca nu este asa).Problema este =Se poate arde bobina de pornire ?. Dupa cum spuneam mai sus intervine releul termic (bimetal). Editat August 13, 2022 de gica70 Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum