Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Umiditate sol

swow

Postări Recomandate

Va salut,

As dori sa fac un sistem de masurare a umiditatii din sol. Am tot facut research in ultima perioada, dar am gasit doar proiecte de hobby, facute pentru plantute de acasa, si nu prea se aplica pe use-case-ul meu. Ma intereseaza cel mai mult niste coduri de piese pe care sa le comand, n-am idee ce e cel mai bun/eficient/production-ready.

Proiectul in sine suna in felul urmator: trebuie sa masor umiditatea din sol la 3 adancimi diferite si, conectat la wifi, sa trimit valorile periodic intr-un API. La ce m-am gandit pana acum (dar din nou, nu ma pricep :D sunt programator, dar n-am facut electronica niciodata):

- un Arduino UNO sau ceva similar

- un modul ESP pentru wifi, in caz ca nu gasesc controller cu wifi integrat

- cumva sa integrez o baterie cu un mini panou solar pentru alimentare, am gasit ceva interesant aici (nu exista curent in camp)

- astea sa le incastrez intr-o cutie anti-intemperii

- din cutie sa plece conexiunile pentru 3 senzori capacitivi de genul acesta pe care sa-i fixez in pamant la adancimile necesare (20cm, 40cm, 60cm)

Astea vor fi mai multe prin camp si sa trimita toate prin wifi, ma gandesc prin ceva http requests sau mqtt topics, catre un server mama unde pot sa-mi tin API-ul.

Daca se incumeta cineva sa ofere niste indrumare, n-am idee daca e cea mai buna abordare sau care ar fi componentele corespunzatoare.

Multumesc mult!

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 1
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

• Mircea

1

• swow

1

Zile populare

Top autori în acest subiect

Cum nu ai idee care ar fi componentele necesare cand prezinti complet si cu linkuri catre componente? 

Cu citirile analogice incepi ca aici (https://create.arduino.cc/projecthub/MisterBotBreak/how-to-use-a-soil-moisture-sensor-ce769b), apoi integrezi si wifi-ul.