Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Alimentarea motoarelor trifazate


boku

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 192
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • zal

    21

  • bolek

    17

  • Dr.L

    17

  • Myhayxx

    12

Top autori în acest subiect

Vizitator miti

Mai imi place de voi,ca va dati mari mesteri in ale electrici .Chiar nu stie nimenia ce diferente sunt intre legaturile stea triunghi la un motor de 5.5 kw trifazic

Link spre comentariu

pai daca l-ai probat la 380 legat in triunghi....atunci asta-i ....trebuie legat in triunghi....vrei sa stii ce diferenta e intre legatura in stea si cea in triunghi la motorul asta????pai daca il vei folosi legat in stea,nu vei putea taia decat scobitori cu el :da daca il folosesti legat in triunghi...atunci alta-i viata....poti taia copacu".... :ciuda: oricum daca vrei ca motorul sa te duca mult timp(sa nu fii nevoit sa il cari mereu la bobinaj...)iti recomand sa ii faci pornire stea-triunghi(dupa ce ai retea trifazica...)...pana atunci te mai poti documenta .... :41

Link spre comentariu

pai pe stea ii trebuie tensiune mai mare dar curent mai mic si pe triunghi tensiune mai mica si curent mai multdar asta ti-a fost explicat si pe pagina ailalta,cu exemplul cu 220 si 380 trifazic

Link spre comentariu

Mai imi place de voi,ca va dati mari mesteri in ale electrici .Chiar nu stie nimenia ce diferente sunt intre legaturile stea triunghi la un motor de 5.5 kw trifazic

Si mie imi place ca dupa ce imi racesc gura (pardon tastatura) explicandu-ti ca la fizica, ma mai iei si cu "mari mesteri in ale electrici I " (cu 2 de i) :jytuiyu Vrei explicatie corecta? Vezi prin cursul de masini electrice de la Politehnica. :ciuda: Da' crezi ca o sa o intelegi oare!? :da Si dup-aia te rog invata-ne si pe noi , cum e cu variatia curentului prin infasurare la pornire, in functie de cuplul rezistent aplicat la axul rotorului...daca ai timp, si cu factorul de putere la motorul monofazat cu condensator fata de cele cu improvizate ca sa porneasca , pentru ca cine le-a furat din intreprinderi nu prea a avut cum sa ia cu el si panoul de alimentare... :nebun: Succes.
Link spre comentariu
Vizitator miti

O se pare ca am rasculat lumea scuze. Dar nu puteati sa imi spuneti simplu ca motorul legat in triunghi e un pic mai puternic ca acelasi motor legat in stea .Si dupa parerea mea motorul legat in stea are durata de viata mai lunga consum de curent mai scazut fata de triunghi.

Link spre comentariu
Vizitator miti

Bine mai fratilor oricum multumesc de raspunsuri in special lui bolek.Lasa ca o sa imi trag trifazic si o sa fac probe la taiatul lemnelor cu legaturile stea triunghi si va spun atuncia ce diferenta este .Va multumesc oricum de sfaturi.Din cate stiu eu cand am lucrat la fabrica porneam o presa cu un motor de 17 kw si pornea in felu urmator: 1 si 2 manual invarteam pe pozitia 1 asteptam cca 4, 5 sec si dadeam pe 2 . Daca dadeam direct pe 2 scartaiau curelele de numa. Concluzie cred ca era pornirea stea triunghi si de aceea zic ca triunghiul este mai puternic la pornire

Link spre comentariu

Lasa ca o sa imi trag trifazic si o sa fac probe la taiatul lemnelor cu legaturile stea triunghi si va spun atuncia ce diferenta este . Concluzie cred ca era pornirea stea triunghi si de aceea zic ca triunghiul este mai puternic la pornire

Multzam de aprecieri.Problema e un pic altfel: Tu, ACASA, o sa ai bransament trifazic ca la FABRICA?? :ras: "triunghiul este mai puternic la pornire"... dar curentul de pornire stii cat e de mare?! Cand se sting becurile de pe strada, se opresc televizoarele in jumate de sat, etc, ca si-a tras primarul la "fabricutza" curent trifazic direct de pe stalp (cu cooperarea catorva "oameni de bine" de la electrica :nebunrau: este un caz concret, trist, dar adevarat, intr-un sat romanesc) , cum e cu pornirea? E drept ca motorul tau e mult mai mic decat ce era la atelierul mentionat, dar am scris asta pentru eventualii (viitorii) doritori de experimente mai mari...Nu o spun cu rautate, dar bransamentele individuale de la case "Aaa, tzine, dom'le, ca e facut cu sarma groasa ca pe desht! " rezista doar pana la un moment dat...
Link spre comentariu

Stau ?i m? întreb: topoare sau fier?straie nu se mai g?sesc? C? astea nu au nevoie decît de o ?uic? din cînd în cînd, ca s? func?ioneze.:nas: Eu cred c? a pus gînd r?u la toat? p?durea. icon_axeAr fi bine ptr natur? s? nu-l încuraja?i.

Link spre comentariu

Stau ?i m? întreb: topoare sau fier?straie nu se mai g?sesc? C? astea nu au nevoie decît de o ?uic? din cînd în cînd, ca s? func?ioneze.:nas: Eu cred c? a pus gînd r?u la toat? p?durea. icon_axeAr fi bine ptr natur? s? nu-l încuraja?i.

hmmm....padurea a fost deja terminata de imputitii de politicieni....cu vagaboantele lor cu tot.... icon_toilet
Link spre comentariu
Vizitator miti

Ma tot gandesc la varianta unui generator trifazat decat un bransament la electrica .Dar cine ma ajuta si pe mine cu valorile generatoarelor ca nu ma stiu.La un motor de 5.5 kw la 2900 rpm ce genarator mi sar potrivi , ca pe genaratoare puterea se masoara in KVA eu habar nu am ce inseamna de ex 7.0 KVA sau 10 KVA etc

Link spre comentariu

Kilowatt-ul e aceeasi chestie cu Kilovolt-amper-ul (in curent continuu) In curent alternativ e putin mai diferit , formula de calcul difera putin si din cauza asta kilowatt-ul e mai mare decat kilovolt-amper-ul , dar nu cu mult. Ca sa-ti faci o parere aproximativa , 5.5kw = 7kva (+\-5%)

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări