zal Postat Ianuarie 25, 2013 Partajează Postat Ianuarie 25, 2013 imreberes, măsoară cond rămas şi pui două de aceeaşi valoare cu el, atenţie la toleranţă, de obicei astea cu ulei aveau 5%. Link spre comentariu
Mircea Crisan Postat Ianuarie 25, 2013 Partajează Postat Ianuarie 25, 2013 Pana in 2,2KW se poate porni cu doua codensatoare in paralel de 50 microF. Ideal este ca dupa pornire sa ramana in fuctionare doar un condesator de 50 microF. Cuplarea bateriei de condensatori trebuie sa fie in serie cu cea de a treia borna a motorului simuland a treia faza. In placa de borne a motorului (presupunand ca exista) trebuie mutate lamelele de legatura in conexiune triunghi. Pentru cei pretentiosi se poatea apela la un convertizor de frecventa. O solutie costisitoare si nejustificata fiindca in 90% din cazuri nu este nevoie de variatia turatiei. http://www.moeller.ro/ro/convertizoare-frecventa MMX12AA9D6F0-0 cu tensiunea de racordare 230Vac monofazat. Se poate totusi si ieftin. Am vazut niste chinezarii care m-au impresionat in mod placut. Link spre comentariu
Vizitator Leo Postat Septembrie 26, 2013 Partajează Postat Septembrie 26, 2013 Bai nene, (In primul rand salutare neamule si tuturor celor care vor mai veni pe forumul asta), caut si eu un transformator gen de la 220 la 12-0-12-12 sau acum mi-a trecut prin cap 220v la 12v-0-12v-0-12v, cum sunt alea de transforma 220v in 2x12v de ai 24 v sau 12 depinde de cum legi secundarul intre el.Ca ma gandesc ca daca am transformator de 220v si imi transforma in 12 dublufazat, o exista si unu cu 3 bobinaje de face trifazat ... zic si eu ....In genere intrebarea mea este: UNDEEEE gasesc si eu un transformator cu primar pentru 220 si secundar de 12v cu 3 bobinaje care poate sa imi dea 36 de v.Cam atat am avut de zis. Link spre comentariu
Dr.L Postat Septembrie 26, 2013 Partajează Postat Septembrie 26, 2013 Il poti comanda, poti folosi 3 transformatoare separate etc...Dar nu obtii trifazat. Faza ori e aceeasi, ori defazata cu 180 de grade. La trifazat, fazele sunt defazate cu 120 grade Link spre comentariu
Vizitator Leo Postat Septembrie 26, 2013 Partajează Postat Septembrie 26, 2013 A! am uitat sa mai zic ca as avea nevoie de 3 faze pentru un motor de hdd care are nevoie de 3 faze la 12v. Am gasit pe net o schita relativ simpla: http://www.instructables.com/files/orig/FQQ/9SQZ/FQR1H6EW/FQQ9SQZFQR1H6EW.pdf numai ca este calibrata la 5 volti. Are cineva idee daca as lua piese pentru 12 volti, schita asta ar merge sau sa folosesc un releu si un condensator? Apropo de releu si condensator, cum aleg releu si cum aleg condensatorul? Exista ceva calcule dupa care as putea sa ma ghidez? Link spre comentariu
__farad__ Postat Septembrie 29, 2013 Partajează Postat Septembrie 29, 2013 Pune-ţi două cercuri cu un punct roşu în mijloc pe piept. Poate îşi face cineva milă de noi. Link spre comentariu
puriu Postat Septembrie 29, 2013 Partajează Postat Septembrie 29, 2013 Motorul de HDD este cel mai greu de pornit dintre toate motoarele electrice. Este un motor pas-cu-pas controlat pe toata perioada accelerarii de un controler sofisticat. Dupa ce atinge turatia nominala devine motor sincron si se poate folosi si un curent trifazat de frecventa adecvata. Link spre comentariu
Dr.L Postat Septembrie 29, 2013 Partajează Postat Septembrie 29, 2013 Nu orice motor pur sincron se acccelereaza treptat? Link spre comentariu
__farad__ Postat Septembrie 29, 2013 Partajează Postat Septembrie 29, 2013 Răspunsul meu era pt. Leo. Enunţurile sale mi-au dat de înţeles că nu pricepe nimic din electronică.Şi din câte ştiu da, motoarele sincron au nevoie de pornire în trepte.Schema aceea pt. motoare de HDD funcţionează. Atâta timp cât nu vreaudecât să învârt motorul, fără să am pretenţia unui control precis al turaţiei,sau deplasarea cu un anumit număr de paşi, caz în care într-adevăr controllerulse complică. Link spre comentariu
Vizitator Leo Postat Septembrie 29, 2013 Partajează Postat Septembrie 29, 2013 Vreau sa folosesc motorul atasat corpului din aluminiu al hdd-ului pentru un mini polizor pentru letcon. Nu am nevoie de control al turatiei, doar sa tureze si atat, stiu ca nu e destul de puternic incat sa polizezi cutite si topoare, dar e suficient de puternic pentru a curata si a reconfigura varful letconuluisi de aceea am nevoie de o schema simpla cu piese ieftine si usor de gasit (eventual si din piese electronice vechi) ori pe dc ori pe ac, dar care sa alimenteze cele 3 bobine, nu doar una, ca de reusit sa il invart cu ac am reusit, dar nu se invarte suficient de repede si nu are suficienta putere.Deci, are ... sau nu are, cineva o schema cu ce vreau eu? Link spre comentariu
Vizitator Postat Septembrie 29, 2013 Partajează Postat Septembrie 29, 2013 @puriu: pe de o parte pornirea strict controlata a motorului HDD este fireasca. Inertia rotorului nu poate fi invinsa decat de momente de pornire mari, incompatibile cu turatiile ridicate de zeci de mii sau poate chiar peste o suta de mii de rotatii pe minut. Pe de alta parte, orice motor sincron fara perii este (sau poate fi) prevazut din constructie cu posibilitatea controlului electronic al momentului de pornire. Link spre comentariu
Vizitator Leo Postat Octombrie 3, 2013 Partajează Postat Octombrie 3, 2013 Deci pana la urma cum pot alimenta un hdd cu releu si condensator?Adica vreau sa stiu de ce condensator anume am nevoie si ce tip de releu (daca am nevoie de releu) dar din ce am observat, de releu este vorba. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum