Myhayxx Postat Aprilie 10, 2010 Partajează Postat Aprilie 10, 2010 salut! am un motor trifazat de 2kw 1500rot/min. l-am alimentat la 220 cu condensator legat in triunghi. (functiona foarte bine) folosindu-l cred ca s-au adunat vreo 2-3 ore de functionare, apoi cand il porneam decupla siguranta. i-am desfacut bornele si am masurat bobinele astfel am observat ca era iin scurt. l-am demontat si am observat ca firele care ieseau din el erau dezizolate si atingeau carcasa motorului, le-am schimbat am montat motorul exact cum a fost l-am alimentat si motorul porneste dar se invarte foarte foarte incet. am masurat bobinele si am diferente intre ele doua imi aratau 6.7 iar una 5.3 acuma eu am un aparat de masura de 20 lei.. care sa fie cauza de se invarte nici la jumatate cum ar trebui?(legaturile sunt in triunghi) Link spre comentariu
Vizitator Postat Aprilie 29, 2010 Partajează Postat Aprilie 29, 2010 salut! am un motor trifazat de 2kw 1500rot/min. l-am alimentat la 220 cu condensator legat in triunghi. (functiona foarte bine) folosindu-l cred ca s-au adunat vreo 2-3 ore de functionare, apoi cand il porneam decupla siguranta. i-am desfacut bornele si am masurat bobinele astfel am observat ca era iin scurt. l-am demontat si am observat ca firele care ieseau din el erau dezizolate si atingeau carcasa motorului, le-am schimbat am montat motorul exact cum a fost l-am alimentat si motorul porneste dar se invarte foarte foarte incet. am masurat bobinele si am diferente intre ele doua imi aratau 6.7 iar una 5.3 acuma eu am un aparat de masura de 20 lei.. care sa fie cauza de se invarte nici la jumatate cum ar trebui?(legaturile sunt in triunghi)Despre un motor alimentat in 3-Ph care se comporta dupa cum spui se spune ca lucreaza in doua faze. Cu alte cuvinte, fie o faza nu este alimentata, fie bobina corespunzatoare este intrerupta, sau dintr-un alt motiv nu poate asigura magnetizarea normala a miezului fero-magnetic. In acest mod campul magnetic invartitor creat este asimetric si nu poate asigura momentul normal, necesar pornirii. Unele motoare in aceasta situatie nici nu se invart, ci doar produc un uruit specific. Regimul este periculos, deci un asemenea motor se va scoate cat mai repede de sub tensiune. Remediul in acest caz este rebobinarea motorului. Link spre comentariu
Vizitator miti Postat Octombrie 16, 2010 Partajează Postat Octombrie 16, 2010 Cine ma ajuta si pe mine ,cum fac rost de 400v trifazic ,exclus generator si bransament la electrica prea scumpe. pt un motor 5 kw,oare din 230v nu se poate .Cu condensator nu vreau sa il pornesc ,se pierde putere ms. Link spre comentariu
Vizitator Postat Octombrie 16, 2010 Partajează Postat Octombrie 16, 2010 Ca sa faci o sursa trifazata de 5 kW in comutatie, ma gandesc ca te-ar costa aproximativ aceiasi bani necesari pentru racordarea la trifazat, sau oricum pe aproape. Colegul em2006 - daca este prin zona - ne-ar putea eventual lamuri. Link spre comentariu
boederyakumo Postat Octombrie 16, 2010 Partajează Postat Octombrie 16, 2010 Decat sa dati bani pe toate minunile mai bine va bagati trifazic.Daca tot lucrati cu motoare atat de mari. Sau mai bine vinde-ti motorul cumparati cu banii altul de 2,2 si asa ceva: http://www.hi-end.ro/convertizor-de-fre ... 09.html.Si eu am ajuns la concluzia ca nu renteaza sa ma chinui cu un motor de 6 KW si asa am facut l-am vandut am luat unul de 2,2 si acum urmeaza sa cumpar convertizorul. Link spre comentariu
Vizitator miti Postat Octombrie 17, 2010 Partajează Postat Octombrie 17, 2010 Ca sa pot realiza aceasta sursa trifazica de 400v, cam de ce as avea nevoie .Daca este vreun bine voitor pe aicea si ma poate ajuta ne intelegem noi cumva ,multumesc anticipat Link spre comentariu
Vizitator miti Postat Octombrie 23, 2010 Partajează Postat Octombrie 23, 2010 Deci se poate realiza asa ceva ,intreb ca un necunoscator caci am nevoie in gospodarie de curent trifazic pt a realiza 380 trifazat din 220 mono se face cam asa:-se redreseaza tens 220 si se filtreaza = 300Vcc-se lasa primarul de 380 tri si se rebobineaza secundarul - 3 bobine separate calculate in functie de sectiune nr de spire si grosimea sarmei-cele 3 bobine se leaga cu inceputul la + 300Vcc iar la fiecare sfarsit cate un tranzistor cu emitorul la masa-se face un oscilator cu frecv. de 150hz cu 3 iesiri in inel care comanda cele 3 tranzistoare (tiristoare)pe fiecare iesire va avea 50Hz si defazat cu 120grade fata de cealalta-comanda poate fi in impulsuri TTL sau sinus-la impuls TTL randamentul de transfer ajunge pana la 98%-pentru motoare cu rotor in scurt nu prea conteaza impulsulCam asa se face transformarea din 220 mono in 380 trifazat Link spre comentariu
__farad__ Postat Octombrie 23, 2010 Partajează Postat Octombrie 23, 2010 Si tinand cont ca bransamentul uzual monofazic la o gospodarie este dimensionat pt 8kW ne mai intrebam de ce iau foc cablurile si instalatiile prin casa.Chiar si cu un randament de 98% un motor trifazat va avea un curent de pornire destul de mare.Sau il legati direct pe stalp?Pt siguranta in astfel de cazuri bransamentul trifazic sau generatorul sunt cele mai eficiente.Sau folosirea unui motor monofazat cu o putere mai mica si care ar putea conveni scopului propus. Link spre comentariu
Vizitator miti Postat Octombrie 24, 2010 Partajează Postat Octombrie 24, 2010 pt a realiza 380 trifazat din 220 mono se face cam asa:-se redreseaza tens 220 si se filtreaza = 300Vcc -se lasa primarul de 380 tri si se rebobineaza secundarul - 3 bobine separate calculate in functie de sectiune nr de spire si grosimea sarmei -cele 3 bobine se leaga cu inceputul la + 300Vcc iar la fiecare sfarsit cate un tranzistor cu emitorul la masa -se face un oscilator cu frecv. de 150hz cu 3 iesiri in inel care comanda cele 3 tranzistoare (tiristoare) pe fiecare iesire va avea 50Hz si defazat cu 120grade fata de cealalta -comanda poate fi in impulsuri TTL sau sinus -la impuls TTL randamentul de transfer ajunge pana la 98% -pentru motoare cu rotor in scurt nu prea conteaza impulsul Curentul pe 220 este aproape dublu fata de cel consumat pe secundar AM TESTAT INVERTOARE Cam asa se face transformarea din 220 mono in 380 trifazat Se poate face 380 v trifazat din 220v monofazat sau nu se poate Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Octombrie 24, 2010 Partajează Postat Octombrie 24, 2010 Se poate,cu comanda corespunzatoare si invertoare cu randament mai bun dacat ce folosesti in prezent. Link spre comentariu
imreberes Postat Iunie 27, 2011 Partajează Postat Iunie 27, 2011 buna searaam o intrebaream un motor de 1,8kw monofazat cumparat din magazin. are 3000 de ture pe minut si 2 condensatoare in spatele ventilatorului. sunt condensatoare cu carcasa de aluminiu.problema e ca motorul nu mai porneste, trebuie tras la sfoara. unul din condensatoare e ciuruit, lichidul din el a curs.acum as vrea sa stiu valorile condensatorilor pt a le schimba (scrisul e sters de pe ele) va rog pe cei ce pot sa ma ajute, raspunsul in mpmersi anticipat. Link spre comentariu
Vizitator Nutzu-yo Postat August 26, 2012 Partajează Postat August 26, 2012 O intrebare... Se dau schemele: http://i48.tinypic.com/1e2k3m.png La schema stea avem 380 pe 2 bobine.....corect? La schema triunghi avem TOT 380 dar pe o singura bobina (vizual din schema asa rezulta).....corect? Acum: pe motoare scrie 220 triunghi/380 stea...cum pot eu sa-i dau 220V in triunghi? cand reteaua imi da 380V intre faze si din schema rezulta ca intre U1-U2, V1-V2, W1-W2 AM 380v (de la retea) Si mai zicea cineva pe aici ca daca leg 380 triunghi pe un motor de 220V triunghi se arde! dar in tablourile industriale cum e legat un astfel de motor care porneste stea triunghi si scrie pe el 220/380? Multumesc Link spre comentariu
Dr.L Postat August 26, 2012 Partajează Postat August 26, 2012 Mai exista si 220V trifazat.Sau motoare cu 380V triunghi,650V stea Acum: pe motoare scrie 220 triunghi/380 stea...cum pot eu sa-i dau 220V in triunghi? cand reteaua imi da 380V intre faze si din schema rezulta ca intre U1-U2, V1-V2, W1-W2 AM 380v (de la retea)Pai nu poti. Il lasi in stea la 380VSi mai zicea cineva pe aici ca daca leg 380 triunghi pe un motor de 220V triunghi se arde!Da Link spre comentariu
__farad__ Postat August 26, 2012 Partajează Postat August 26, 2012 Unele motoare cu pornire stea-triunghi au 3 trepte (doua "stele" şi un triunghi). Asta este posibil deoarece se scoate un contact de nul din punctul de conexiune al bobinelor în stea. Pornire se făcea astfel: stea 380V cu nulul decuplat, deci 2 bobine înseriate la 380V(bobine construite pt 380V desigur)>stea 3x220V prin cuplarea nulului, deci fiecare bobină primea 220V(puţin mai mult decât în cazul anterior)>triunghi 3x380V bobinele fiind alimentate la valoarea nominală a tensiunii de lucru.Însă aplicaţia nu are nici un avantaj practic, diferenţa de tensiune între primele două cazuri fiind prea mică ca să se simtă vreo diferenţă fiind folosită doar ca exemplu didactic. În plus automatizarea s-ar complica prea mult (ar apărea un contactor şi un releu de timp în plus, să nu mai vorbim de intercondiţionările care s-ar încâlci ca naiba). Poţi alimenta un motor triunghi 220V/stea 380V doar dacă îţi construieşti un trafo trifazat 380V/220V. Altfel nu ai cum. În tablourile industriale se evită folosirea unor astfel de motoare, sau se folosesc la 380V în stea permanent. Un trafo trifazat de 40kVA e mai scump ca Loganu' :rade:P.S.: sau nu chiar mai scump, dar nici ieftin nu-i Link spre comentariu
Vizitator Dan0001 Postat Ianuarie 25, 2013 Partajează Postat Ianuarie 25, 2013 Buna ziua! Nu sunt din bransa, asa ca va rog sa scuzati eventualele exprimari in orecte. Am o pompa de vid cu motor pe 380v. Cum pot sa o conectez la 220 fara sa arunc in aer Bucurestiul?Masinaria e o vechitura, dar e indispensabila. Am incercat sa vad caracteristicile motorului, dar nu are eticheta, din ate am putut sa vad. Iar la masuratori nu ma pricep. Mai simplu, poate cineva sa il "rezolve"? Se gaseste in zona Bobocica, la intersectia dintre Fizicienilor si Energeticienilor.Ma intereseaza cam cat ar costa, cam cat ar dura si cat de sigura e solutia, ma refer la securitatea oamenilor din jur.O zi buna! Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum