Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Alimentarea motoarelor trifazate


boku

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 192
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • zal

    21

  • bolek

    17

  • Dr.L

    17

  • Myhayxx

    12

Top autori în acest subiect

Salut, nu cred ca vei reusi. Daca introduci o faza, una singura vei scoate.Bine, daca tii neaparat, poti folosi un invertor trifazat, sau un convertizor, dar...e scump...

Link spre comentariu

Il alimentezi la fel ca pe un motor electric trifazat. Doua borne le legi direct la 220Vca si a treia printr-un condensator (de capacitate corespunzatoare puterii consumate) la una din celelalte doua. Depinde de consum cita stabilitate in functionare obtii, fata de un motor care e mai constant in caracteristici.

Link spre comentariu

transformatorul trifazat e format din 3 bobine(primarul),care sunt legate intre ele la un capat,iar la celalat capat conectezi tu alimentarea(3 faze,3bobine,3borne-posibil sa mai fie si borna de nul-unde se intalnesc cele 3 bobine)

Link spre comentariu

sa zicem ca avem bobinele conectate in stea...nul te referi la punctul unde se intalnesc cele trei bobine...nu cred k asta este.De exemplu cand conectez un motor 380V trifazat nu se mai pune nul

Link spre comentariu

depinde cum e legat,in stea(se conecteaza nulul) si in triunghi(nu se conecteaza nulul)eu am explicat pt o conexiune in stea,in triunghi ,cele 3 bobine sunt puse in paralel(formeaza o bobina mai mare)detalii despre legarea lor nu stiu,dar la capetele celor de bobine se pune nulul,faza si faza(sau nulul) printr-un condesatorcel mai bine rebobineaza traful,sau fa rost de 400v(trifazat)

Link spre comentariu

am vazut la cineva un traf de 380V de 1000W tot pt motor de 380V...cred k era cu secundar simetric deci,2x200V si nulul.ar merge pornit un motor care se incadreaza in puterea trafuluiP.S. traful de 380 nu era mai mare decat cel al unui ap de sudura...chiar mai mic

Link spre comentariu

poti cauta si pe gogu despre chestii trifazate,un traf simetric nu e trifazat,e bifazat...2 faze fata de nulpe la 1kw sudezi cu electrod de ~2,5,ca sa sudezi cu 3,5-4 trebuie un traf mai mare...depinde si de tipul trafului,poate fi cu bobunele una peste alta,pe o coloana principala,sau 2 bobine(cate 2 jumatati,asezate in diagonala) puse pe un pachet de tole de forma unui dreptunghi,iese mai mic asa(la aceasi putere)--or exista si alte tipuri,eu nu le cunosc

Link spre comentariu
  • 1 lună mai târziu...
Vizitator yuly33

pt a realiza 380 trifazat din 220 mono se face cam asa:-se redreseaza tens 220 si se filtreaza = 300Vcc-se lasa primarul de 380 tri si se rebobineaza secundarul - 3 bobine separate calculate in functie de sectiune nr de spire si grosimea sarmei-cele 3 bobine se leaga cu inceputul la + 300Vcc iar la fiecare sfarsit cate un tranzistor cu emitorul la masa-se face un oscilator cu frecv. de 150hz cu 3 iesiri in inel care comanda cele 3 tranzistoare (tiristoare)pe fiecare iesire va avea 50Hz si defazat cu 120grade fata de cealalta-comanda poate fi in impulsuri TTL sau sinus-la impuls TTL randamentul de transfer ajunge pana la 98%-pentru motoare cu rotor in scurt nu prea conteaza impulsulCurentul pe 220 este aproape dublu fata de cel consumat pe secundarAM TESTAT INVERTOARECam asa se face transformarea din 220 mono in 380 trifazatMerita?

Link spre comentariu
Vizitator NGZ

Boku solutia, in principiu, este cea prezenta de Yuly33, dar...Vreau sa fac urmatoarele precizari:....1- de ceva ani tensiunea nu mai este 220/380 V ci 230/400 V (nu numai in Romania ci in toata UE);....2- tensinea de 230 V, dupa redresare si filtrare, ajunge la 230*1,4 =320 V, o tensiune foarte mare care poate conduce la accidente si chiar...; Eu nu ti-as recomanda sa realizezi un astfel de montaj.

Link spre comentariu
boku, de fapt pentru ce-ti trebuie acel "transformator"? daca e sa pornesti sa si functioneze un motor trifazat, e cum a scris zal (e un topic pe forum cu valori si formule), daca ai alt consumator... ai raspunsurile mai sus
Link spre comentariu

Nu am aflat sa se fi modificat tensiunile joase in tara noastra si lucrez de multi ani in domeniu. Si acum 50 de ani la 380Vca se spunea pe scurt 0,4kV dar toti stiau ca e 380, fiind vorba doar de o rotunjire in plus sau minus, ca si la tramvai unde scrie 750Vcc, care in realitate sint intre 800 si 900Vcc si sint denumiti oficial 0,8kVcc. Nu confundati tensiunea in gol cu cea in sarcina, noaptea sint 230Vca intr-adevar (sau si mai mult), dar ziua revine la 220, sau scade la 210 si chiar 165V cum am masurat odata. Si cum nu a inlocuit nimeni vechile retele de distributie, totul e absolut ca inainte. Nu isi va asuma nimeni raspunderea sa alimenteze reteaua veche cu tensiune marita si sa arda aparatura in orasele tarii (daca ar fi 230Vca in sarcina, noaptea ar urca pina la 250Vca). Probabil ca cei care spun asta au vazut ca pe becuri scrie 230Vca, insa becul e sensibil si daca e si turcesc sau chinez si nu are vid bun face repede poc. De asemenea producatorii de aparatura electronica ieftina scriu 230Vca pe eticheta ca sa acopere si zona economica de 220 si pe cea de 240Vca, fara sa le pese ca la 240 va merge fierbinte trafo din respectiva scula.

Asa ca nu mai credeti tot ce scrie pe net, ca miine poimiine aflam ca s-a schimbat si frecventa retelei. :smt005

Link spre comentariu
Vizitator NGZ

Zal, vad ca te-a cam agitat informatia referitoare la valoarea tensiunii din retelele de distributie stradale. Iti repet :....- tensiunea standardizata intre faza si nul este de 230 V;....- tensiunea standardizata intre doua faze este de 400 V;....- limita de variatie a tensiunii fata de cea standardizata este de +-10%;....- astfel, tensiunea de la noi din casa trebuie sa fie cuprinsa intre 230-23=207V si 230+23=253V (sigur in varianta in care avem locuinta alimantata cu tensiune monofazata).Cifrele de mai sus sunt precizate in Standardul SR EN 50160.In ceea ce priveste exemplul cu tensiunea de la metrou lucrurile stau in felul urmator:....- tensiunea standardizata pentru tractiunea electrica in cc este de 750 V;....- pentru a compensa eventuale caderi de tensiune, cunoscut fiind faptul ca motoarele folosite absorb curenti mari (indeosebi la pornire), din statia de transformare-redresare se trimite pe linie o tensiune cu 10% mai mare decat cea standardizata, adica 750+75=825 V.Inainte sa fi ironic ar trebui sa te documentezi.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări