iop95 Postat Iunie 12, 2022 Partajează Postat Iunie 12, 2022 Motoarele sunt pentru 400V stea/ 230V triunghi. Nu e normal sa sara protectia termica atunci cand curentul e f mare si motorul e deja in saturatie sau aproape?! Aveti retea de 3x230V pentru a folosi conexiunea triunghi? Care e logica demersului?! Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Iunie 12, 2022 Partajează Postat Iunie 12, 2022 (editat) Exista si motoare care sint legate in configuratia triunghi la 400Vac, alea de puteri mai mari, cel de 7,5KW s-ar califica in grupa asta. De 4KW n-am vazut decit pentru 400Vac. Logica este curentul de pornire redus si folosirea unei scheme extrem de simple, dezavantajul este Cu mai mult folosit la bobinaje... Editat Iunie 12, 2022 de Ion_Bumbu Link spre comentariu
iop95 Postat Iunie 12, 2022 Partajează Postat Iunie 12, 2022 Exista si motoare la 11kV... Daca motorul e 400V stea/230V triunghi cum sa-l conecteze in triunghi la 400V?! Doar daca l-ar alimenta prin convertizor cu f > 87Hz... Pentru puteri asa mici n-ar fi o problema pornirea directa chiar daca motorul ar fi realizat pentru 400V triunghi. Dar poate ne lumineaza care e scopul demersului. Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Iunie 12, 2022 Partajează Postat Iunie 12, 2022 Pai demersul e simplu, la ala de 7,5KW lipseste tablita... Link spre comentariu
flomar60 Postat Iunie 12, 2022 Partajează Postat Iunie 12, 2022 Cred ca initiatorul nu avea cunostintele necesare sa 'interpreteze' manifestarea acestor probleme... de asta a intrebat.... parerea mea... Link spre comentariu
catax4u Postat Iunie 12, 2022 Autor Partajează Postat Iunie 12, 2022 În stea merge bine și ăla de 7.5 KW, când trece în triunghi merge mai zgomotos și sare siguranța după câteva secunde. Link spre comentariu
catax4u Postat Iunie 12, 2022 Autor Partajează Postat Iunie 12, 2022 Da, există rețea trifazica, scopul este folosirea unui motor pt o uruitoare, am realizat schema aia stea-triunghi cu precădere pt motorul de 7.5 KW, mai vechi un pic și fără o etichetă inteligibilă dar se comportă cum v-am explicat și de-asta am deschis subiectul pt că nu mă așteptam să nu meargă bine și în triunghi. Cel de 4 KW am verificat eticheta după ce am văzut că declanșează termicul reglat la 10 A(are reglaj de la 7 la 10 A, am pornit de la 7 și l-am dus până la 10 A și tot declanșează). Presupun că sunt oameni mai pregătiți în domeniul motoarelor și mai experimentați. Link spre comentariu
catax4u Postat Iunie 12, 2022 Autor Partajează Postat Iunie 12, 2022 La cel de 7.5 KW rețin că avea ordinea pe plăcuța de borne așa: W2 U2 V2 sfârșiturile și U1 V1 W1 începuturile, deci cam seamănă cu ce a pus Validae. Nu sunt ale mele motoarele, eu doar am făcut schema de pornire stea triunghi pt că proprietarul și-a băgat trifazic și intenționează să pună o uruitoare mai potrivită . Și da, nu știam că unele motoare mai mari sunt făcute să meargă doar în stea. Link spre comentariu
Vizitator Postat Iunie 12, 2022 Partajează Postat Iunie 12, 2022 Ai respectat o schemă clasică pentru trecerea stea-triunghi ? Să nu se inverseze cumva fazele si sa intre motorul in frănare. Link spre comentariu
catax4u Postat Iunie 12, 2022 Autor Partajează Postat Iunie 12, 2022 E o schemă destul de simpla, clasica și dacă în stea a pornit și mers bine nu cred că au fost probleme cu fazarea. E in atach la începutul postarii subiectului schema. Link spre comentariu
iop95 Postat Iunie 12, 2022 Partajează Postat Iunie 12, 2022 Se pare ca scriu degeaba... sau poate inteleg vag din asa schema avansata. Link spre comentariu
Mircea Postat Iunie 12, 2022 Partajează Postat Iunie 12, 2022 Acum 38 minute, catax4u a spus: E o schemă destul de simpla, clasica și dacă în stea a pornit și mers bine nu cred că au fost probleme cu fazarea. E in atach la începutul postarii subiectului schema. Explicatiile din acel document, in speta calculul curentului nominal, ignora anumite aspecte. Daca schema de comutare stea-triunghi pare corecta, autorul confunda puterea activa cu cea mecanica. Ultima fiind inscrisa pe placuta motorului. Adica, s-a pierdut randamentul undeva pe drum. In formula curentului nominal intra si randamentul la numitor, ceea ce mareste valoarea curentului nominal. O regula empirica zice ca la 400V tensiunea de linie, curentul nominal al unui motor este cam de 2 ori valoarea puterii indicate pe placuta. Adica, la 7,5kW, curentul nominal va fii cam 15A. Link spre comentariu
Mircea Postat Iunie 12, 2022 Partajează Postat Iunie 12, 2022 Acum 18 minute, iop95 a spus: Se pare ca scriu degeaba... sau poate inteleg vag din asa schema avansata. Din pacate, multi colegi de forum vin aici sperand ca rezolvarea sa fie simpla, un fel de "ai uitat sa pui un fir acolo". Cand vin explicatii de genul "nu merge, caci dupa informatiile pe placuta... etc", atunci apare sugestia ca "poate cineva mai experimentat sa rezolve", etc. Link spre comentariu
Marele Savant Postat Iunie 12, 2022 Partajează Postat Iunie 12, 2022 eu asi alimenta motorul direct de la reteaua trifazata, fara automatizarea respectiva, conectarea in triunghi fiind facuta direct la bornele motorului! sigur fara a se omite partea de protectie! Link spre comentariu
flomar60 Postat Iunie 12, 2022 Partajează Postat Iunie 12, 2022 Acum 55 minute, iop95 a spus: Se pare ca scriu degeaba... Și eu am aceeași impresie.... Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum