Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Pornirea unui motor cu schema stea-triunghi


Postări Recomandate

Salut. Am realizat schema din atasament. Am incercat sa pornesc un motor de 7.5 KW. Porneste in stea si dupa 7 secunde trece pe triunghi. Pe stea se invarte ok fara zgomote anormale dar pe triunghi are un zgomot ca si cum o infasurare nu este in regula si dupa cateva secunde sare siguranta(trifazica de 25 A). Montajul din schema face tringhiul bine. Eu am legat la motor dupa notatii U1 cu U1 pana la ultima infasurare W1 la W1 si W2 la W2. Acum banuiesc ca poate la vreo infasurare inceputul cu sfarsitul nu este bine ales pe placuta de borne a motorului. Este bine dupa 7 secunde sa treaca de pe stea pe triunghi? Asa am setat releul de timp.

pornire stea_trunghi.pdf

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 35
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

Top autori în acest subiect

Am testat 2 motoare. Unul de 4 KW care are scris pe eticheta : 220-240 V pt triunghi și 380-400 V pt stea. Pornește pe stea bine dar când trece pe triunghi încinde și deconectează termicul. Al doilea motor este de 7.5 KW, nu are eticheta, e mai vechi și probabil a rupt-o cineva. Are placa de borne cu capetele notate. Pornește în stea și când trece în triunghi merge urât și declanșează siguranța de 25 A trifazica.

Link spre comentariu

Pt cel de 4 KW am determinat capetele început și sfârșit la înfășurări cu o baterie și un MAVO 35, metoda cu acul care saltă in dreapta la puls pozitiv. La al doilea motor de 7.5 KW are placa de borne notată.  Triunghiul se face că la recomandarea dumneavoastră dacă va uitați în atașament la schemă. Mă gândesc la cel de 7.5 KW că totuși vreo infasurare nu are început și sfârșit legate corect pe placa de borne. Nu am făcut verificări cu bateria și MAVO 35.

Link spre comentariu

Să nu fie fazate corect, dar conectate doar pentru stea....asta trebuie verificat.La noi la serviciu bobinatoarele conectează firele pe placă doar pentru conexiunea stea după ce rebobinează, iar cel ce montează motorul trebuie să verifice şi să schimbe conectarea ca să poată fi conectat şi în triunghi.

Link spre comentariu

Hmmm, poate nu cunosc eu echipamentul insa daca legati un motor de genul 400/230Vac in mod stea triunghi e normal sa se lasa cu disjunctor sarit, motoarele care se leaga la reteaua trifazata de 400Vac in triunghi trebuie sa aiba placuta cu 660/380Vac sau 690/400Vac.

Altfel legati un motor (infasurare) de 230Vac la 400Vac...

Asta daca n-aveti ceva autotransformatoare pentru pornire lenta sau alte minuni.

 

Bun, acuma am vazut schema, normal ca pusca, legati infasurare de 230Vac pe 400Vac.

Vreti neaparat sa faceti trecerea, schimbati motorul!

Editat de Ion_Bumbu
Link spre comentariu

Dacă nu este fazarea corect făcută, motorul are probleme indiferent de conexiune...stea sau triunghi...turație mai mică decât normal și se încinge....curentul prin motor este 2...4 ori mai mare decât normal....dacă spuneți că mrege bine conectat în stea atunci fazarea e corect făcută....posibil ca motorul să fi fost rebobinat și să nu mai fie valabilă conexiunea stea/triunghi ci doar stea...am întâlnit multe situații așa...soluția este măsurarea curentului motorului in cele 2 situații stea și triunghi....cu un clește Dietz se face rapid...la motorul de 7,5kw ,la mersul în gol, in stea ar trebui să aveți 4-5A iar în triunghi 7-8A....dacă,în triunghi și în gol, curentul ajunge la nominal (aprox 13A) sau mai mare atunci motorul este bobinat numai pt. stea....spor!

Link spre comentariu

De asta am şi pus schema fazării bobinelor, vezi să aibă fazarea compatibilă cu ambele conexiuni.Dacă totul e corect conectat şi totuşi nu merge cum trebuie pe triunghi, e posibil să nu fie făcut să funcţioneze în triunghi la 400V. Dacă este şi nu merge, măsoară comparativ rezistenţa înfăşurărilor cu o punte de precizie sau prin metoda punţii Kelvin.Acolo ai rezistenţe la care diferenţe de ordinul zecimilor de Ohm pot însemna scurtcircuite între spire....

Link spre comentariu

In triunghi la cel de 7.5 KW i-a curent mare pt că siguranța de 25 A deconectează după câteva secunde de la trecerea în triunghi deci e posibil sa nu fie bobinat pt triunghi, nu se mai vede mare lucru pe eticheta lui. Și cel de 4 KW dacă e să mă i-au după eticheta nu este bobinat pt triunghi scrie : 380-400 V stea și 220-240 triunghi.

Link spre comentariu

Daca ala de 7,5KW merge frumos in stea inseamna ca fazarea inceput sfirsit este buna, aia e cel mai greu de verificat.

Daca si sfirsitul este legat unde trebuie este extrem de simplu de verificat, @validae a pus info cu bornele, se desfac placutele orizontale si se verifica decalajul de o pozitie dintre inceput si sfirsit, daca este bine inseamna ca este motor de 400Vac stea doar, daca nu se muta sfirsitul unde trebuie si se da drumul la test stea triunghi, daca iara sare inseamna ca si asta este motor de 400Vac stea.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări