Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Restaurare freza Ruhla Thiel 58 - 1952


mishu_g

Postări Recomandate

Buna ziua tuturor !

Nu stiu daca va fi interesat cineva de acest build-log dat fiind ca postarile sunt din ce in ce mai rare.

Sa incepem cu inceputul.

In toamna anului trecut (2021) am gasit la un atelier masina de frezat cu numele din titlu. Parea o gramada de fiare vechi si destinatia sa era pecetluita: trebuia dusa la fier vechi.

Mi-a atras atentia in primul rand complexitatea si ingeniozitatea mecanismelor de avans automat pe cele trei axe si ulterior dupa ce am curatat putin eticheta m-a trecut un usor fior citind numele producatorului si anul de fabricatie.

Am negociat putin cu fostul proprietar pentru ca desi freza era scoasa afara cu scopul de a fi transportata la fier vechi in momentul in care m-am aratat interesat de ea pretul a fost altul...

 

Cu cateva peripetii am dus-o provizoriu in garaj si am plantat-o fix in mijloc (acolo mi-au lasat-o baietii care s-au ocupat de transport).

Nu am avut timp sa ma ocup de ea pana acum insa am reusit sa strang ceva documentatii tehnice si multe informatii.

Practic masina este aproape completa si ceea ce m-a surprins placut a fost faptul ca nu are jocuri in ghidaje si se misca foarte fluent.

Ca si probleme ar fi urmatoarele:

- am doar cateva bucse elastice pentru axul vertical si nici una pentru cel orizontal (sunt diferite !!!!)

- cineva a inlocuit la un moment dat ambreiajul mecanic original cu unul electromagnetic pe care nu am apucat sa il probez

- cutia de avansuri are o defectiune 

- lipsesc sau sunt rupte o parte din tijele de comanda cu bila (acelea se refac cel mai usor :)  )

- roata de mana de pe transversal a fost schimbata cu una mai mica in diametru 

Deocamdata cam atat am reusit sa vad probabil voi avea surprize pe masura ce demontez componentele.

Acum sunt in cautarea unei macarale in genul celor folosite de mecanicii auto pentru a scoate motorul masinii. Este necesara pentru ca intentionez sa duc  freza pe bucati pana in atelier si sa o reasamblez acolo. 

 

Un link cu un scurt istoric al acestei masini: Link

 

IMG_1.jpg

IMG_2.jpg

IMG_3.jpg

IMG_4.jpg

IMG_5.jpg

IMG_6.jpg

IMG_7.jpg

IMG_9.jpg

IMG_10.jpg

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 1
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • mishu_g

    2

Zile populare

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Pentru cei ce vor fi tentati sa"dea cu pietre" doresc sa precizez ca pentru mine prelucrarile prin aschiere sunt doar un hobby si ceea ce am invatat a fost autodidact sau mai "furand" de la meseriasi.

 

Am inceput demontarea cu capul de frezare veritcal.

Aici mi s-a parut ciudat zgomotul pe care il facea la invartire cu mana.

Dupa demontarea capacului superior am vazut cauza zgomotului: lipsea inelul care fixa rulmentii pinionului orizontal (marcat in imagine cu sageata) si acesta statea practic sprijinit pe cel vertical "dinte in dinte". Cu toate acestea  pinioanele arata exemplar fara urme de uzura.

Pinola este la fel intr-o stare foarte buna fara pic de joc.

A inceput munca de curatare a vopselei vechi pana la fonta curata ! Acum voi avea week-end prelungit si sper sa pot face mai multe.

998393188_inelfixarerulmenti.thumb.jpg.e13848ffa14eb7070e1577f4b75a292e.jpg

IMG_8.jpg

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări