ionut120v Postat Iunie 1, 2022 Partajează Postat Iunie 1, 2022 Coasa tip EGO cu motor brushless amplasat in capul de taiere, am prins o sarma, s-a franat si a ars invertorul, protectia nu e grozava, o coasa din aia e 1500ron. E greu de desfacut are suruburi de tip T ingropate nu se pot desface cu un bit obisnuit deoarece nu ajunge. Nu am putut sa o desfac, s-a ars sigur a iesit fum (electronica merge cu fum, cand iese fumul nu mai merge). Bateriile sunt ok deoarece pe alte scule functioneaza normal, se incarca normal, chiar si aceea cu care am avut evenimentul. Link spre comentariu
validae Postat Iunie 1, 2022 Partajează Postat Iunie 1, 2022 Elimină capetele şuruburilor cu un burghiu şi apoi scoţi filetele rămase cu un şpiţ. Link spre comentariu
sesebe Postat Iunie 1, 2022 Partajează Postat Iunie 1, 2022 Totuși, ca orice aparat fabricat pe pământ nu de extratereștri, a fost asamblat cumva, într-un mod simplu și rapid, iar șuruburile astea numai la modul asta de asamblare nu se pretează. Ești sugur ca nu-ți scăpa ceva la dezasamblare? Link spre comentariu
ionut120v Postat Iunie 1, 2022 Autor Partajează Postat Iunie 1, 2022 Trebuie o scula dedicata, un SDV, sau un imbus lung, n-am decat bituri normale, sunt scurte nu ajung, iar prelungitorul nu intra pe gaura, chiar si acela polizat. Va trebui sa iau un imbus T sau alta coasa. Link spre comentariu
adydep Postat Iunie 1, 2022 Partajează Postat Iunie 1, 2022 Tai o cheie imbus cotită și sudezi de ea o tijă lungă de care sudezi încă o bucată orizontală să poți manevra. Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Iunie 1, 2022 Partajează Postat Iunie 1, 2022 (editat) Sau se ia o bucata de bara subtire, se gaureste si de introduce imbusul in ea, apoi...batut cu ciocanul, lipit cu bicomponent, superglue, cositorit, alamit, sudat, ce are fiecare pe acasa. Am patit tot asa cu un torx si l-am rezolvat prin lipire cu Superglue. Editat Iunie 1, 2022 de Ion_Bumbu Link spre comentariu
bugytech Postat Iunie 1, 2022 Partajează Postat Iunie 1, 2022 Sa vezi ce te asteapta dupa ce reusesti sa desfaci controlerul de motor in cazul in care vrei sa il repari... Link spre comentariu
ionut120v Postat Iunie 1, 2022 Autor Partajează Postat Iunie 1, 2022 Cred ca s-a ars intial un mosfet apoi s-a mai ars unul deorece a puscat siguranta, problema este ca e predispus sa se arda, chiar daca il repar sau schimb. controllerul sete un consumabil, mai mult de un an nu tine pentru mine asta e scula cu care ma simt bine, aia cu benzina ma afuma, in plus asta merge cu soare din gradina. necazul e ca aceste controllere se ard, daca ar folosi tranzistoare GAN on SIC, alta viata, silicilul nu rezista, trebuie ceva care sa reziste temporar la peste 400 grade. Sunt muscat cu invertoarele, de 6 ani all SIC, e alta viata, la igbt orice protectie ai pune tot se ard, la carbura se intimpla de 10 ori mai rar. Link spre comentariu
modoran Postat Iunie 1, 2022 Partajează Postat Iunie 1, 2022 Eu nu prea cred că e nevoie de gan sau sic sau 400 grade la o amarata de coasa pe baterii, e facuta prost, atâta tot. Link spre comentariu
ionut120v Postat Iunie 3, 2022 Autor Partajează Postat Iunie 3, 2022 (editat) Exista conjucturi ciudate cand protectiile au anomalii, depinde si ce vrei de la protectia respectiva, daca e prea sensibila nu te lasa sa lucrezi, am experimentat problema la invertoarele mele diy, combinatia gasita de mine a fost sic mosfet cu o protectie mai putin sensibila. In cazul acesta e posibil sa fi dimensionat prea la limita, o durere de cap pentru mine, am avut probleme si cu cu BMS-ul la o baterie, unele modele au un viciu de design, au un MJD117 care alimenteaza electronica, asta nu rezista la bruiaj de comutatie, se pune in scurt si descarca bateria, am inlocuit cu un mosfet cu canal p accesi capsula, si problema n-a mai aparut. Am vazut pe YT cum se desface un controller din acela, necazul ca n-am scula potrivita sa desfac jucaria, in principiu poate merge cu controllere generice deoarece BMS ul n-are mosfet-uri pe bara de forta, orice controller care merge fara sa intrebe BMS-ul se poate utiliza. Editat Iunie 3, 2022 de ionut120v Link spre comentariu
sesebe Postat Iunie 3, 2022 Partajează Postat Iunie 3, 2022 (editat) Vad ca tot ii dai inaite cu tranzistoare GAN on SIC. Nu astea sint solutia problemei. Astea sint pt tensiuni mari de sute de volti. Pt astea sint proiectate si optimizate. La circuitele alimentate de la baterii mai bune sint MOS-fet-urile clasice daca au schema bine proiectata si optimizata. Tranzistoarele alea SIC au pierderi mai mari in circuitele de joasa tensiune comparativ cu MOS-fet dar fiind de tensiune mare rezista mai bine la spikeuri de tensiune. Scheme facute pe genunchi, avind comanda tranzistoarelor foarte rapida de exemplu, genereaza spikeuri mai de tensiune care distrug tranzistoarele. Din pacate analiza si rezolvarea problemelor legate de spikeuri nu prea sint la nivelul aparaturii disponibile amatorilor (in unele cazuri poate nici la nivelul lor de intelegere a problemelor). Editat Iunie 3, 2022 de sesebe Link spre comentariu
ionut120v Postat Iunie 3, 2022 Autor Partajează Postat Iunie 3, 2022 Corect carbura de siliciu de la 120v in sus,in schimb nitrura de galiu merge incepand de la 12v, pana la 600v. La tensiuni de 50v carbura nu e buna, Probleme intampinate de mine n-au avut legatura cu comanda ci cu comportamentul sarcinii, jonctiunile cu siliciu au o sarcina stacata de caa 10 ori mai mare decat cele cu carbura, in plus la carbura se pot folosi diode schottky cu carbura in paralel cu tranzistorii, in acest caz se obtine 0 qrr, Se pierde mai putina energie se produce mai putina caldura, ramane o margine de siguranta mai mare. Criteriul de prioritate maxima este economia de energie, fara exchibitii cibernetice, in cazul sistemelor solare carbura de siliciu introduce o economie de 20% prin simpla inlocuire a IGBT-urilor si diodelor, nu strica nici pe invertoarele de sudura. In cazul coasei evident nu merge, dar merg tranzistoare HEMT cu nitrura de galiu la 100v problema este ca sunt 2 tehnologii, gan on si care nu rezista la temperaturi mari si gan on sic care rezista. La tensiunile si frecventa cu care merge un astfel de controller nu se pune problema dv/dt, se ard doar prin suprasarcina, probabil algoritmul protectiei nu este stralucit, din pacate n-am reusit sa gasesc controllerul respectiv, deoarece daca s-a ars odata se va arde in continuare, trebuie sa am cateva de schimb. In paranteza fie spus probleme cu comanda la circuite alimentate la tensiune mare apar prin cuplaje parazite sau bucle de masa pe circuitele de comanda, astea le-am rezolvat utilizand comanda prin fibre optice din plastic POF, merge stabil fara complicatii de design, urasc lucrurile care au putine grade de libertate si sunt consumatoare de timp si resurse la capitolul design. I Link spre comentariu
ionut120v Postat Iunie 3, 2022 Autor Partajează Postat Iunie 3, 2022 (editat) Am desfacut coasa, am crestat un bit si l-am manevrat cu o surubelnita lata, controllrul a fost deja schimbat cu unul generic ieftin care nu comunica cu BMS-ul, dai tensiune si merge. Am incercat sa schimb tranzistorii dar sunt arse si driverele, e nevoie de alt controller, prefer tot din acela deoarece a functionat cu el. Daca stie cineva ce controller e acesta si unde il pot gasi il rog sa posteze aici sau PM, multumesc Editat Iunie 3, 2022 de ionut120v Link spre comentariu
ionut120v Postat Iulie 15, 2022 Autor Partajează Postat Iulie 15, 2022 Am schimbat controllerul de ceva vreme cu unul asemanator, am lucrat cu ea, functioneaza normal. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum