Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Modificare încărcător Parkside.


Postări Recomandate

Salut stimați electroniști. Am un încărcător Parkside de 21v plg 20 a1 și vreau să-l pot face să încarce și alți acumulări făcuți de mine prin transformarea acumulator ni-cd în li-ion. Încărcătorul are un pin "ID" înafară de plus și minus și în el are un cip LGT8P22A probabil pentru a recunoaște doar acumulatorii de firmă. Știe cineva cum se poate dezactiva această funcție de "ID" pentru a-l face universal?  Și încă o problemă majoră: nu găsesc pe net nici o informație despre acest cip. Am impresia că acest cip controlează sursa prin intermediul optocuplorului ( sau mă înșel). Oare aș putea lega optocuplorul printr-un rezistor la ieșirea de la dioda care e cuplată la transformatorul din sursa în comutație ?

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 10
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Aceași treabă vreau să fac și eu. Văd că acolo nu a primit nici o soluție.  Poate aici vor fi electroniști mai pricepuți sau mai binevoitori. Deocamdată voi mai studia câteva scheme de surse în comutație. Sper să-i dau de capăt, nu mă resemnez așa ușor. Fiecare problemă rezolvată înseamnă un plus de experiență.

Link spre comentariu

Cred, după cablaj că întreaga sursă este controlată de către cip prin intermediul optocuplorului. Am făcut o poză. În dreapta încercuit este optocuplorul, în stânga încercuit este transformatorul, în partea de jos este sursa propriu-zisă iar în partea de sus este partea de control a încărcării unde se află și cip-ul LGT8P22A.  Ceva informații despre acest cip unde pot găsi?

20220509_220000_resize_3.jpg

Link spre comentariu

Banuiesc ca BMS-urile folosite in conversia la Li Ion nu au decat contacte pentru plus si minus? In cazul asta se ia un incarcator universal de la chinezi si gata. Sau se poate cauta pe la noi un incarcator SH de generatie mai veche care nu ofera decat plus si minus.

Link spre comentariu

Nu poti sa-l faci universal. BMS-urile din bateriile Parkside nu au functia de oprire a incarcarii cand se atinge tensiunea nominala. Ele transmit un semnal (prin intermediul acelui cip) catre incarcator si incarcatorul este cel care decupleaza. Daca tu ii anulezi partea de "comunicare" el nu va mai stopa incarcarea bateriei existand riscul unor efecte pirotehnice cu efect deosebit de neplacut.

Link spre comentariu

Ca să anulezi microcontrollerul e posibil.Dar pentru asta trebuie să cunoşti foarte bine ce comunicare există între el şi încărcător.Din păcate aceste informaţii sunt cunoscute de foarte puţini oameni, iar ,,ingineria inversă,, pentru aşa ceva necesită cunoştinţe şi experienţă destul de avansate şi timp de experimentat, obligatoriu fiind asistat de un osciloscop.

Aş zice că nu merită deranjul, atâta timp cât există mai multe soluţii (şi ieftine) prin care se poate rezolva această problemă.Iar cu acumulatorii Li-Ion nu e de joacă....sunt potenţiale bombe incendiare.

Un încărcător universal trebuie să poată ,,recunoaşte,, automat ce tip de acumulator are la borne, ca să-i poată limita precis tensiunea finală de încărcare.

Uzual asta se făcea la acumulatorii Ni-Cd sau Ni-Mh printr-o bornă suplimentară pe acumulator, conectată la un potenţial diferit funcţie de tensiunea nominală a fiecărui acumulator.Astfel acumulatorul cuplat era alimentat cu o tensiune potrivită lui, fără a se regla nimic manual....

Acelaşi lucru trebuie respectat şi în cazul de faţă, altfel vei conecta accidfental un acumulator de 7.4V la o tensiune de 12V sau mai mult şi în cazul fericit, vei pierde doi elemenţi Li-Ion 18650 buni prin declanşarea (ireversibilă) a siguranţei interne de suprapresiune, ce izolează celula de borna plus.În cazul nefericit, vei obţine un incendiu sau explozie...

Link spre comentariu

Dacă voi reuși vă voi anunță. Am un acumulator făcut de mine cu un BMS care îl protejează și la supraîncărcare. Eu am nevoie să-l fac să scoată 18v. Dacă tot m-am păcălit și l-am luat de pri  talcioc măcar să câștig un pic de experiență modificândul.  Trebuie să scoată 21v. Acumulatorul îl am de 18v făcut din 5 celule li-ion și un BMS dintr-un acumulator defect de meister. Oricum voi monitoriza din scurt prima încărcare pentru a vedea dacă oprește încărcarea la timp.

Link spre comentariu
  • 1 lună mai târziu...

Eu am recuperat dintr-un aspirator nemtesc, defect (turbina), acumulatorii Li-Ion, cu BMS, incarcatorul si motorul.

Pe incarcator scrie 24V/350mA si chiar atat scoate (fara reglaj tensiune sau curent).

Incarcatorul este mic, in comutatie, din care ies 2 fire.

Diferenta de la 24 la 21V se pierde in BMS.

Cred ca si tu trebuie sa faci sursa sa scoata 24V (functie de BMS).

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări