Andrei944 Postat Mai 4, 2022 Partajează Postat Mai 4, 2022 Salutare tuturor , am și eu o nedumerire ma tot chinui sa caut o metoda . Ideea este ca eu ca sa masor o componenta pe plăcile de baza ( condensatoare rezistente diode ) nu am reușit niciodată fără ca sa dau jos de pe placa , întrebare . Exista vre-o modalitate sa măsori fără sa le mai dau jos de pe placa de baza ? ( sunt începător ) mulțumesc ! Link spre comentariu
validae Postat Mai 4, 2022 Partajează Postat Mai 4, 2022 Când căderile de tensiune ale semiconductoarelor des întâlnite pe plăcile de bază sunt foarte mici (diode Schottky) asta intervine în măsurarea rezistenţelor sau condensatorilor aflaţi în circuitele învecinate.Dar şi faptul că de multe ori rezistenţele sau condensatorii sunt legate în paralel pe aceeaşi placă, face imposibilă măsurarea lor în stare montată.Rar poţi măsura corect componentele plăcilor de bază, depinzând doar de modul lor ce conectare faţă de restul schemei.Astae frustrant, dat fiind că plăcile de bază sunt construite majoritar cu componente SMD.Asta face foarte dificil dezlipirea lor, existând riscul de a le deteriora.... Practic nu poţi decât să testezi dacă pe anumite circuite ai sau nu un scurtcircuit sau întrerupere.Capacitatea condensatorilor aflaţi în paralel o calculezi, după măsurătoarea ,,la grămadă,,.Depanarea plăcilor de bază presupune o bună experienţă în domeniu şi înţelegerea foarte bună a funcţionării şi structurii interne a componentelor testate... Link spre comentariu
Marele Savant Postat Mai 4, 2022 Partajează Postat Mai 4, 2022 nu trebuie decit foarte rar masurata valoarea exacta, nici nu foloseste la ceva! in rest, in timp vei capata experienta si flerul necesar pentru a intelege si interpreta o masuratoare! in plus, nu se masoara toate componentele la nimereala, desi este o metoda practicata de multi depanatori veniti cu pluta pe conducta! Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu