Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

BLDC-din imprimante/copiatoare vechi


daniels

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 22
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • daniels

    11

  • Mircea

    4

  • sesebe

    3

  • cimitavita

    3

Top autori în acest subiect

On 4/26/2022 at 11:08 PM, daniels said:

Unde srie +/-5V am facut tot felul de combinatii.

 

 

Nu ai ce cauta cu "tot felul de combinatii" cu tensiuni negative( +/- 5V ?!) la acei conectori, respectiv la conexiunea de Start care este intrare de control pentru controllerul motorului. Semnalele de comanda si control acolo sunt de obicei nivele logice standard (de obicei cu pragurile compatibile TTL) iar tensiunile negative pot eventual dauna grav sanatatii, desi -dupa cum am vazut la unele exemplare- au pe acele linii niste rezistente serie....

Citeste mai sus semnificatia conexiunilor in postarea lui @cimitavita. Daca motorul este functional, necunoscuta principala acolo este gama de frecvente permisa pentru semnalul extern CLK.

 

16 hours ago, daniels said:

Nu il pot porni decat daca la clock are 164,1142 Hz?

CLOCK nu este pt controlul turatiei?

 

Nu, nu trebuie sa aiba fix acea frecventa cu N zecimale. Acea valoare de frecventa este doar un exemplu oarecare dintr-o foaie de catalog pentru un model oarecare de motor din seria 50M, si de obicei se da asociata valorii corespunzatoare rezultata pentru  turatie (aia cu 3 zecimale!), este practic informatia despre frecventa semnalului CLK pe care proiectantul imprimantei trebuie sa o asigure motorului pentru a obtine acea turatie. In functie de model gama de frecvente CLK permisa poate fi diferita dar oricum pornirea nu este conditionata de asigurarea unei valori de frecventa precisa cu N zecimi de Hz.

CLK nu foloseste doar pentru controlul turatiei (in imporimanta nu se variaza turatia lui) ci este un semnal folosit si pentru sincronizarea turatiei motorului cu alte dispozitive externe, respectiv motoarele BLDC ce actioneaza diverse angrenaje din imprimanta si motorul oglinzii laserului din imprimanta sunt sincronizate in privinta turatiilor lor pentru a asigura functionarea si mai ales redarea corecta a imaginii pe pagina iar semnalul CLK are aici rol de semnal de sincronizare; aceasta este asigurata printr-o bucla PLL a integratului de control al motorului ce foloseste CLK ca semnal de referinta a buclei. D'aia turatia specificata este cu N zecimale: este turatia "sincronizata" valorii frecventei CLK specificata, acea turatie pentru care viteza hartiei asigura pozitionarea corecta a punctelor de toner. Linia PLL OK sau READY furnizeaza un semnal logic de iesire care semnalizeaza unitatii de control (CPU) a imprimantei tocmai faptul ca motorul a atins acest regim si ca din acest punct de vedere printarea este permisa, este practic o semnalizare a faptului ca bucla PLL s-a/este sincronizata (deci PLL OK sau READY deocamdata nu te intereseaza, dar fiind iesire nu trebuie sa experimentezi aiurea conectand acolo din exterior vreun semnal sau tensiune exterioare).

 

Ai mai jos niste poze de la doua modele din seria 50M, ca sa vezi in ce mare masura pot diferi (pana si ca "cipset") insa in principiu conexiunile sunt cam aceleasi iar necunoscuta aici este gama de frecventa necesara sau permisa pentru CLK dar care oricum pentru pornire nu necesita precizie de Hz.

Observa si directia semnalelor, practic in afara de alimentari trebuie sa-i asiguri numai doua semnale de comanda, Start si CLK.

 

 

a1.jpg

 

a2.jpg

 

c1.jpg

 

b1.jpg

 

b3.jpg

 

b2.jpg

Link spre comentariu

S-au adunat informatii, va multumesc tuturor pentru ca ati contribuit, in mare am inteles cum sta treaba si ma pun pe experimentat.

Am scris gresit -/+5V, au fost 0V si 5V.

Link spre comentariu

Am reusit sa pornesc alt modul.

Are alte comenzi. Are si schimbare de sens. Porneste la comada MOT-ON la masa. Functioneaza sub 200Hz, dar se aud niste batai, de pe la 500Hz merge frumos, am urcat pana la 1300Hz pt ca zbura motorul de pe masa. Sigur merge mai sus.

20220429-155020.jpg

Acuma am incercat si modulul din prima poza cu startul la masa. Are numai un impuls de pornire dupa care se opreste. Ca sa plece din nou trebuie sa scot din priza.

Editat de daniels
Link spre comentariu

Dacă te uitai în datasheetul lui LB1923M vedeai că circuitul are protecție pentru CLK.

Dacă frecvența CLK diferă foarte mult de frecvența oscilatorului ROCK făcut cu un condensator conectat la pinul 35 CROCK, circuitul se blochează. Dacă vrei alte viteze de rotație, trebuie schimbat condensatorul de la pinul 35. Mai trebuie să vezi tot în datasheet modul cum se calculează frecvența CLK în funcție de cum sunt conectați pinii 10 și 11 și de piesele puse la pinii 36-37 și 41-42.

Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...

Am scos al 2-lea motor de pe placa. Are 2.7A fata de 2.3A cat are primul model, dar sarma e mai subtire, inaltimea bobinelor si a pistei magnetice mai mici.

Primul model a trebuit ciocanit mai serios pt ca avea pe ax si o bucsa pt curea dintata si nu am avut probleme, la al 2-lea model, la ciocanire au sarit sigurantele de la capacele rulmentilor si s-a desprins pista magnetica.

Link spre comentariu

Inca un modul. Motorul pare identic cu cel de la primul modul, dar scrie pe eticheta 1.6A. 

GND

GND

ACC

DEC

FGS

24V

24V

POrneste cu semnal PWM la DEC.

Porneste de pe la 100Hz si l-am probat pana la 1kHz. La acest modul are efect si factorul de umplere, porneste cam de la 19%.

20220509-222739.jpg

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări