Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

VW polo


Florin berdila

Postări Recomandate

Adică e bine ca am pus mai gros 'adică qm pus 5w40 în loc de 5w30 ??? Dar uni spun ca nu prea trece prin filtrul de ulei dacă e mai gros???

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 77
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • Florin berdila

    18

  • merck

    15

  • daniels

    9

  • tenzen

    8

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Uite ce scrie intr-un manual de la BMW:

Screenshot-2022-06-30-at-19-05-18.png

 

Deci se poate pune ulei de la 0W-20 pana la 5W-40. Filtrul de ulei este unul singur, deci nu exista filtru de ulei pentru 0W-20 si altul pentru 5W-40. Banuiesc ca producatorul stie mult mai multe decat nea Gica Pedala dintr-un service.

Personal cunosc pe cineva care in loc de ulei 5W-40 a pus 10W-60 si are peste 60.000km si totul este ok. 

 

 

 

 

Link spre comentariu

Dar eu am un vw polo 9n motor benzina 1'2 ''''și mia spus ca dacă pun mai gros o sa am prob cu ungerea ca fiind mai gros mu ajunge în locurile fffff fine ''sincer nu știu ce sa cred 

Link spre comentariu
Acum 56 minute, Florin berdila a spus:

Adică e bine ca am pus mai gros 'adică qm pus 5w40 în loc de 5w30

Nu e mai gros! "grosimea" e prima cifra din cod care la tine e 5 la ambele flacoane..... 

Editat de Усилитель
Link spre comentariu

Prima cifra care este inainte de W reprezinta vascozitatea la rece. Ce este dupa W reprezinta vascozitatea la cald. 

Citat

5w40 and 5w30 motor oils have winter viscosity grades of five, meaning they are effective down to temperatures of -30°C, and are more viscous at very low temperatures, compared to, say, 10w40 oils.  

The choice between 5w40 motor oil and an alternative like 10w40 depends on the winter temperature in your region. 5w40 is better for starting your engine at low temperatures as it flows more easily in this environment. When the engine is running and hot, the differences are negligible; 5w40 and 10w40 both have high viscosities and are equally effective in protecting against engine wear. 

Deci el se intreaba daca are probleme cand uleiul este cald.

@Florin berdila mergi liinistit cu 5W40 ca nu-i nici o problema! Faci schimbul la 15.000 km (sau la 10.000km daca rulezi cu precadere in oras) si totul va fi ok. 

Daca motorul are peste 100.000km deja papa ulei. Cunosc motorul, pe la 150.000-165.000 isi da duhul distributia care este pe lant. 

Editat de merck
Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...

Domnilor o întrebare '''după ce am schimbat uleiul descris mai sus 5w30 cu 5w40 sa schimbat mersul motorului în trepidații merge mai urat 'și la pornire are un zarganit scurt ''ce ma sfătuiți sa trec înapoi pe 5w30?

Link spre comentariu

Un motor cu peste 100kkm la activ n-ar trebui sa aiba remediate problemele distributiei? Am si eu si câtiva cunoscuti de-ai mei asemenea motoare si la toti s-a remediat la prima înfatisare la service.

Editat de franzm
Link spre comentariu

Am pus mana la ieșirea tobei am astupat evacuarea și îmi sufla pe la racordul flexibil și atunci îmi dispare și acel sunet care merge a troncanit ''înseamnă că scăpa gaze și de aceea se aude trepidații cum xa ar merge bâlbâit nu??

Link spre comentariu

Am urmarit topicul si avand ceva experienta cu motoarele 1,2 l cod awy/bmd va pot spune urmatoarele :

1. Motoarele nu sunt cea mai buna realizare a inginerilor germani, dar isi fac treaba conform specificatiilor.

2.Uleiul pe care il folosesc e castrol 5w40 c3, la care adaug 50ml/l bisulfura de molibden; se reduce uzura la pornire la rece si uzura in general si scade consumul de combustibil.

3.Folosesc bujiile ngk , se schimba la 50.000km, nu am codul ,daca e nevoie il postez maine.

4.Motoarele sunt sensibile la calitatea benzinei si la regimul de turatie (optim 2500-3000rpm, max.4000rpm), se pot arde supapele, e nevoie uneori de reconditionarea scaunelor- daca se face e nevoie si de verificarea planeitatii chiulasei.

5.Daca se face rectificarea acesteia se va folosi  o garnitura cu o grosime mai mare, corespunzatoare cu stratul aschiat.

6.Lantul de distributie se schimba daca se aud batai in capac ; la a mea la 150.000km , la o rectificare de scaun, era ca nou;acum la aproape 200000km nu are nici o problema, in conditiile schimbului de ulei +aditiv la cca.12000km.

7. Daca se umbla la motor e nevoie de multa atentie la etansare la capac, cu silicon de calitate .

8.Rolele de la cureaua generala/cureaua trebuie verificate si daca e nevoie, inlocuite cu componente de calitate si conforme cu dotarea originala .

9.Verificati ca orificiile de evacuare a apei de la usi sa fie desfundate.

10.Verificati stratul de protectie de sub praguri si zona adiacente precum si alveola rotii de schimb (portbagaj).

Succes.

 

Link spre comentariu

Bună ziua un ajutor va cer '' la prima pornire la un wv polo 9n 1'2 benzina se aude un zarganit citeva secunde după pornirea motorului doar la prima cheie asta ''dacă îl opresc și ai dau cheie iar nu mai se aude nimic pot da cheie după cheie și nimic ''dar dacă las o perioada de 1 ora și o pornesc se aude citeva secunde un zarganit de tabla nu știu cum sa explic ''' ce sa fie va rog un sfat

Link spre comentariu

Este normal sa faca asa. Motorul este destul de uzat.

La prima cheie  rampele de ungere cu ulei sunt goale. Acolo se freaca fier pe fier. Dupa cateva secunde , pompa de ulei asigura ungerea la toate mecanismele si zgomotele dispar.

La orice cheie data imediat, nu se mai aude nimic, intru-cat rampele si orificiile sunt pline de ulei.

In cateva ore, uleiul se scurge, jocurile intre piese reapar, iar la pornire se aud acelasi zgomote. Asta pana cand pompa de ulei isi face treaba iarasi. Si iar nu mai auzi nimic.

Editat de PINTI
Link spre comentariu

Asta în urma schimbări uleiului de la 5w30 am pus 5w40 și de atunci am observat asta azi am făcut schimbul iar am pus tot 5w30 castrol o sa vad mulțumesc domnilor

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări