Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

VW polo


Florin berdila

Postări Recomandate

Inteleg rationamentul cu bateria tampon. Nu asta am intrebat, caci e clar ca atunci cand incarca bateria mai alimenteaza si alti consumatori. Din textul citat de mine mai sus, eu inteleg ca intra in limitare numai cand simte bateria slaba (consumatorul e bateria). Si nu vad de ce nu ar intra in limitare si la alt tip de consumator, pe acelasi principiu?!

 

Eu zic ca are acelasi comportament in ambele cazuri, iar daca avem consum extrem, se duce naibii prin ambalare termica, neavand nici o limitare, decat cea data de nenea Joule si izolatia circuitului electric.

 

Cand zic improvizatii, ma refer la dimensionarea alternatorului si la cablajul (firele) din masina. Sunt primele care pot ceda si lua foc daca o dam in extreme. Daca e bateria prea mica, munceste mai mult alternatorul cand e descarcata bateria. Daca e bateria mai mare, iar munceste mai mult alternatorul. In anumite situatii, in ambele cazuri, deci nu continuu. Iar conductoarele in consecinta.

 

Ce solutii au ales la Dacii si Universale 650 nu are relevanta in cazul de fata. Poate alternatorul romanesc era supradimensionat sa faca fata la orice, sa nu fabricam nspe modele. Poate ala din Polo nu are nici o rezerva de putere, etc. 

8 minutes ago, daniels said:

Nu exista baterie mare sau mica, exista doar un bilant energetic. In mod normal bateria ar trebui folosita numai pt pornire. Odata motorul pornit totul ar trebui sa fie preluat de alternator. 

De acord cu tine. Vorbeam de cazuri extreme, nu de functionare continua.

 

Ce voiam sa zic e ca in caz ca ai o sarcina mare, nimic in alternator nu limiteaza puterea furnizata de el.

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 77
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • Florin berdila

    18

  • merck

    15

  • daniels

    9

  • tenzen

    8

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Nenea Joule are dreptate insa nici inginerii electricieni care au proiectat alternatorul nu-s tanalai ca dintr-o derectiune minora sa o ia foc alternatorul si implicit masina.

Limitarea curentului unui alternator este by default facuta din proiectare, asa se proiecteaza incit la maximum de tensiune de excitatie data de regulator curentul nu poate depasi valoarea lui maxima, cum se face, destul de simplu, din bobinajul rotorului ca ala este elementul final de reglaj al alternatorului.

Asta este cartea de vizita a alternatorului, imaginea 77!

Acolo este data puterea maxima de iesire a alternatorului, se vede clar limitarea, atita poate ala, 180A

http://www.billavista.com/tech/Articles/Alternator_Bible/index.html#

 

Aveti aici si citeva curbe de sarcina pentru alternatoare Bosch, la toate se vede limitarea lor in putere.

https://www.google.com/url?esrc=s&q=&rct=j&sa=U&url=https://www.benzworld.org/attachments/visual_id_alternators_b_79-pdf.780770/&ved=2ahUKEwiEquPsy6P3AhWJiv0HHb7DDvIQFnoECB0QAg&usg=AOvVaw1A5SbsVNKsgjv53wzgKzZf

 

Aici sint performantele date la 13,5Vdc, parca Bosch le da la 13,1Vdc..

https://balmar.net/balmar-technology/alternator-output-curves/

Editat de Ion_Bumbu
Link spre comentariu

Pozele postate sint cu un alternator de polo,valeo,de 120 de amperi,motor de 1,2,la care s-a cuplat un consumator de 60 de amperi,plus faza scurta a masinii,ventilatia pe treapta 2 si incalzirea in scaune.Cam cu cit credeti ca pot mari capacitatea bateriei de pe masina de la 55 Ah sa echivalez aia 60 de amperi extra?Sau 30 in cazul aluia de 90 de amperi. Mai fac un test si pun poze,vad ca nu s-a inteles mare lucru.Printre altele,ala de 90 de amperi,dupa 1500 de rotatii pe min,ducea ce duce asta de 120 la relanti,si incarca 14 volti.Nu a crapat nimic timp de 2 ani.O sa fac un test cu asta de 120 de amperi cuplind 120 de amperi inafara de cei 60 care ii consuma masina sa vedeti ce bine incarca.

Link spre comentariu
  • 1 lună mai târziu...

Salutare '''vreau să-mi schimb bujiile pe pe wv polo 9n 1'2 benzina 'și pe el are buji Bosch cu un cod stantat pe ele '''lam cautat pe google dar nu dau de ele '''ma poate ajuta cineva ala cu albaștri este codul de pe bujiile mele Screenshot_20220527-044536_Google.thumb.jpg.b0d09af1dcd8bc140b530420040d48c9.jpg

20220523_044003.thumb.jpg.428e423408d1bbfc9a7dc8b9147d8b20.jpg20220523_044003.thumb.jpg.428e423408d1bbfc9a7dc8b9147d8b20.jpg

20220523_044014.jpg

20220523_043953.jpg

Link spre comentariu

Salutare din nou ''o mare rugăminte ''tot la wv polo 9n 1'2 benzina am schimbat bujiile noi dar am scos fisa la 1 trepidant 'la doi trepideaza'la trei se simte prea puțin cind scot mufa '''' sa fie bobina obosita 'sa nu mai dea scânteie cum trebuie??? Va rog un sfat '''și dacă as schimba doar aceasta bobina ar dauna celorlalte ?? Va rog mult un sfat 

Link spre comentariu

Pune bobina de la 3 la 2 și vezi dacă se mută defectul,asta ca să nu o cumperi degeaba.Dacă te asiguri că e defectă cumperi numai o bobină,nu are rost să le schimbi pe toate 4.Dacă defectul nu se mută pe 2 e de rău.

Nu o ambala prea tare când merge în 3,și evită să o folosești așa că se adună benzina nearsă în catalizator și poate să facă buuummm!

Link spre comentariu

Am mutat-o și nimic e la fel adică este ok bobina ''''și apropo este motor în 3 '''''deci dacă scot fisa de la 1 și 2 ''se simte cum sar întrerupe ''dar la 3 se simte și aici dar nu asa pronunțat '''

Bujia nu este uda ''ulei nu consuma 'antigel sta la normal ''ce sa fie 

Adica se simte cind scot fisa de la 3 cum ca lucrează bujia dar nu qsa de pronunțat ca la 1 și 2

Link spre comentariu
  • 1 lună mai târziu...

Bună ziua 'o întrebare am un vw polo 1'2 benzina qm avut ulei castrol 5w30 acum qm făcut schimbul cu 5w 4o este vreo problema cumva ca cineva spunea ca este gros și nu trece prin filtrul de ulei al motorului ''''

Link spre comentariu

Daca e canicula chiar e mai bine ca al doilea sa fie mai mare: cu cat e mai mare se subtiaza mai greu/putin cu temperatura. Ca si grosime este identica, primul numar 5=5

Editat de Усилитель
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări