Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

VW polo


Florin berdila

Postări Recomandate

E plin netul. Doar trebuie sa incerci sa cauti.

Alternatorul mai are o mufa cu 2 pini prin care este comandat de ECU in functie de cosum.

Editat de YO9IBC
Link spre comentariu
  • Răspunsuri 77
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • Florin berdila

    18

  • merck

    15

  • daniels

    9

  • tenzen

    8

Top autori în acest subiect

Imagini postate

2 hours ago, YO9IBC said:

E plin netul. Doar trebuie sa incerci sa cauti.

Alternatorul mai are o mufa cu 2 pini prin care este comandat de ECU in functie de cosum.

Tocmai am cautat chiar pe forum si uite ce am gasit:

 

 

alternator-dacia1310-an-2003-stare-buna-de--3EyNT7.jpg

 

Quote

se pare ca alternatorul pe care l am ales este unul de dacie 1310. acest alternator are doua borne unde se prind cele 2 fire de la masina cu piulite de 8 si 10 parca.dar alternatorul mai are o mufa cu 2 pini.

 

Deci ai dreptate, daca are mufa cu 2 pini => este comandat de ECU. 

Editat de merck
Link spre comentariu

Nu e comandat de nici un ecu.Excitatia vine direct din instrument,terminalul este folosit doar ca coeficient de incarcare al generatorului,pentru decuplarea unor consumatori,nu pentru pilotarea incarcarii.Uite colea niste poze,poate mai reglati un pic ipotezele astea nefondate.

https://ibb.co/mDy2qFm
https://ibb.co/cTNJvz3
https://ibb.co/5MVqLgt
https://ibb.co/LtqJWw6
https://ibb.co/2PhJZFk

Apropo,is de pe un polo de 1,2 2006.Decuplati firul de la ecu si o sa aveti stupoarea ca alternatorul incarca normal.

Link spre comentariu

Nu se face in nici un pwm.in pwm e comandat rotorul,mai eficient energetic decit un comparator cu stabilizare.De ce nu masoara vreun expert specialist in alternatoare incarcarea la bornele de iesire catre acumulator sa vedem si noi dracia de PWM.Eu cred mai degraba ca nu se are habar teoria masinilor trifazate,cu atit mai putin cea a generatorului trifazat.Se posteaza aiureli de pe google fara nici un parametru vizibil sau masuratoare.Cind am timp,fac eu niste oscilograme pe un alternator,asa zis PWM.

Link spre comentariu

Nu strici nimic.Capacitatea alternatorului e calculata dupa consumatorii de pe masina,nu dupa capacitatea bateriei.Se ia in calcul minim 70% baterie incarcata,insumat cu restul consumatorilor aflati in functiune permanent,pentru o incarcare de ~60% a generatorului.

Link spre comentariu

Am pus bateria de 80 ah noua și după o pornire la adoua nu îmi mai pornea mia aprins și checingul sau cum se spune în bord 'mia dat calculatorul peste cap deci nui ok deloc un acumulator mai mare '''lam dat jos și am pus un acumulator de 55  cum avea ea și a mers și sa stins și acel martor '''deci cred ca este prea puternica pt mașină  nui ok

Link spre comentariu

La tractoarele alea incarca bateria de 120Ah un amarit de alternator si d-ta spui ca la 25 Ah in plus ti-a dat masina peste cap?!? Uite am sa fac eu poze sa vezi d-ta cum in loc de 55 pun 120 Ah si pornesc de cite ori vreau eu,fara sa se intimple nimic.

Link spre comentariu

Daca stam si ne aducem aminte din istoria topicurilor lui Florin, cu contactorul, cu lisa, cu cutitele de strung, etc, sigur si aici e un schepsis. Bateria cea noua probabil nu a avut curent pt a 2 a pornire.

Link spre comentariu

Se vede clar in pozele postate de mine cum,chiar generatorul de vw polo,cu sarcina de peste 100% merge pina il ia dracu',ma indoiesc ca o baterie de 80 Ah ar putea sa il ingenuncheze,de vreme ce masina porneste chiar cu ea...

Link spre comentariu

Ca o completare, un alternator nu va debita curent mai mare decit este proiectat, intra in limitare din cauza dimensionarii circuitului magnetic, ca idee, daca masurati tensiunea data de un alternator pe o baterie descarcata veti vedea ca ea creste incet deoarece alternatorul intra in limitare, el da cit poate, abia dupa o incarcare partiala a bateriei va ajunge la 14,4Vdc, prin urmare daca puneti o baterie de capacitate dubla fata de cea actuala o va incarca in timp mai indelungat.

La alternatoare totul este sa nu se depaseasca puterea lui cu sarcini externe gen audio de 2Kw sau alte minuni, inclusiv trolii, la ultimele clar se recomanda 2 baterii desi alea nu functioneaza permanent.

Incarcarea PWM cred ca se refera la excitatie, acolo se foloseste de foarte multa vreme, inclusiv vestitul regulator de la Oltcit era PWM, extrem de usor de realizat tinind cont de ditamai inductanta rotorului.

Toate regulatoarele astea noi sint PWM.

 

Editat de Ion_Bumbu
Link spre comentariu
50 minutes ago, Ion_Bumbu said:

Ca o completare, un alternator nu va debita curent mai mare decit este proiectat, intra in limitare din cauza dimensiunii circuitului magnetic...

De ce limitarea merge in textul de mai sus, dar nu in cel de mai jos? Strict la nivel de alternator intreb.

50 minutes ago, Ion_Bumbu said:

La alternatoare totul este sa nu se depaseasca puterea lui cu sarcini externe...

 

Opinia mea e sa mergi pe dimensionarea standard, nu pe improvizatii cu baterii mai mari sau mai mici. 

Editat de Mircea
Link spre comentariu

Pai e simplu de tot, cind masina sau mai bine spus sarcina trage mai mult decit poate alternatorul el n-are nimic insa se goleste bateria, masina trage din baterie si aia nu ajunge sa se mai incarce.

Nu este nici o improvizatie, la Diesele cam toate alternatoarele si bateriile sint mai mari insa acolo nimeni nu mai tine cont de o sarcina suplimentara, bujiile incandescente care trag curent pina se incalzeste apa, la Terrano II trageau 80A din alternator de 100A, cind aprindeai si farurile noaptea se vedea decuplarea bujiilor pe lumina farurilor.

 

P.S. Camioanele Carpati si Bucegi aveau baterie de 88Ah si acelasi alternator ca cel de la Dacia 1300, bateria aproape dubla dar alternatorul identic, improvizatie oare?

Sau mai corect cum a spus colegul @tenzen, la tractoare cu bateria de 155Ah cit era original pe U650 si aternator de 1300 cum era, era ala mai zdravan facut??

 

 

Editat de Ion_Bumbu
Link spre comentariu
1 oră în urmă, Mircea a spus:

 

Opinia mea e sa mergi pe dimensionarea standard, nu pe improvizatii cu baterii mai mari sau mai mici. 

Nu exista baterie mare sau mica, exista doar un bilant energetic. In mod normal bateria ar trebui folosita numai pt pornire. Odata motorul pornit totul ar trebui sa fie preluat de alternator. Daca alternatorul nu reuseste sa sustina consumatorii bateria, fie mare sau fie mica se descarca.

La dizel pornirea este mai grea pt ca raportul de compresie e aproape dublu ca la cele pe benzina, deci necesita un curent instantaneu mai mare. Iarna pornirea e si mai dificila.

Editat de daniels
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări