adydep Postat Aprilie 17, 2022 Partajează Postat Aprilie 17, 2022 Acum 7 ore, Florin berdila a spus: Bună dimineața ''am o întrebare ''pe masina pe care o am are un acumulator de 55AH și e gata e dusa 'am o alta de 80AH îmi întra în suport dar va întreb o pot pune chiar dacă este de amperaj mai mare ' nu stric ceva sau nu se poate arde ceva la masina???? Poți să o pui fără probleme. Și ca să fi liniștit și să înțelegi că nu se întâmplă nimic îți dau exemplul cel mai clar cu Dacia 1300 și tractorul U650 care foloseau acelaș tip de alternator de 12V/35A: -Dacia 1300 alternator 12V/35A și baterie de 12V/45 sau 55A -tractor U650 alternator 12V/35A și baterie de 12V/120A Și îți mai dau un exemplu cu Daewoo-Tico(Matiz),alternator de 12V/90A și baterie de 12V/35A. Concluziile le poți trage și singur. Link spre comentariu
Dxxx Postat Aprilie 17, 2022 Partajează Postat Aprilie 17, 2022 Bateria mai "mare" are rezistenta interna mai mica, asta este clar si are capabilitate de a debita curent de varf mai mare exact din cauza ca are Rint mai mica. Clar ca diferenta este sesizabila si are semnificatie doar la curent de varf - sute de Amperi. Si asta are semnificatie numai pe circuitul cu rezistenta interna foarte mica (sectiuni fire si contacte foarte mari) al demarorului. In rest dpdv al circuitelor cu curenti "normali" nu este diferenta semnificativa. Daca ne referim la circuitul de incarcare, este adevarat ca legand direct bateria in sarcina alternatorului acesta va debita curent mai mare cand Rint este mai mica daca diferenta de tensiune este aceeasi... Dar la curentul de incarcare care ar deveni mare practic tesniunea alternatorului scade deci curentul se plafoneaza, nu creste atat de mult. De principiu impedanta totala parazita pe circuitul de incarcare este suficient de mare incat variatia pe rezistenta interna a bateriei sa nu fie semnificativa, deci nu vad cum o baterie aproape oricat de mare si de buna (adica cu Rint minima) sa suprasolicite un alternator de 90A. Link spre comentariu
merck Postat Aprilie 17, 2022 Partajează Postat Aprilie 17, 2022 (editat) 29 minutes ago, Dxxx said: Dar la curentul de incarcare care ar deveni mare practic tesniunea alternatorului scade deci curentul se plafoneaza, nu creste atat de mult. De principiu impedanta totala parazita pe circuitul de incarcare este suficient de mare incat variatia pe rezistenta interna a bateriei sa nu fie semnificativa Cu ce este in bold sunt de acord, asta este si teoria, insa a doua afirmatie este ... o impotenta a realitatii care ajuta. P.S. Tot teoria spune ca rezistenta interna creste odata cu trecerea timpului , deci e mai buna una SH decat una noua . Editat Aprilie 17, 2022 de merck Link spre comentariu
Mircea Postat Aprilie 17, 2022 Partajează Postat Aprilie 17, 2022 Cand zice parazita, se refera la impedanta (de fapt o simpla rezistenta in CC) a firelor si contactelor. Deci, valid. Link spre comentariu
Dxxx Postat Aprilie 17, 2022 Partajează Postat Aprilie 17, 2022 Ma rog, Merck ar face bine sa citeasca de cateva ori, pana pricepe. Daca pricepe. Sunt de acord ca trebuie "un antrenament special" pentru a intelege lumea sutelor de Amperi si a micro-Ohmilor. Lucrurile nu par prea intuitive pana nu lucrezi cu asa-ceva. Spre exemplu bateria (veche, nu prea buna) de pe masina mea avea sub 4 miliOhmi. Dupa desulfatare rezistenta a scazut pana spre 3,2 miliOhmi. In ce masura crezi ca acesti 3,2 miliOhmi sunt semnificativi in limitarea curentului de incarcare dat de alternator?? Crezi ca o baterie noua si lucitoare cu Ri de 2 miliOhmi va brutaliza alternatorul? Crezi ca o baterie de 200Ah cu Ri sub 1 miliOhm va brutaliza ea alternatorul? Stii cam ce impedanta parazita/reziduala ai pe tot circuitul de incarcare, incat sa zici ca cel mai mult conteaza in asta bateria? Ar fi bine sa inmultesti miliOhmi cu curenti , sa vezi ce tensiuni se pierd pe baterie cand este vorba de curenti relativ mici , ca sa-ti dai seama ca oricat de mica ar fi Ri (deci oricat de mare si buna ar fi bateria) nu ea limteaza/modifica curentul de incarcare -> -> adica daca pui baterie cu Ri fie ea si zero tot nu se strica ceva pe circuitul de incarcare din aceasta cauza. Link spre comentariu
merck Postat Aprilie 17, 2022 Partajează Postat Aprilie 17, 2022 (editat) 15 minutes ago, Dxxx said: Spre exemplu bateria (veche, nu prea buna) de pe masina mea avea sub 4 miliOhmi. Dupa desulfatare rezistenta a scazut pana spre 3,2 miliOhmi. Tie asta ti-a afisat un charger, dar sculele scumpe care nu sunt la indemana noastra iti vor arata alte valori. 15 minutes ago, Dxxx said: Crezi ca o baterie noua si lucitoare cu Ri de 2 miliOhmi va brutaliza alternatorul? Crezi ca o baterie de 200Ah cu Ri sub 1 miliOhm va brutaliza ea alternatorul? Fa o incercare + video si vezi rezultatul! Partea proasta este ca la masinile noi daca ii pui o baterie prea mare, alternatorul nu pleaca (taie toti consumatorii si daca tot ii da cu virgula zice STOP), iar la masinile vechi esti ajutat de oxidari, deci nu prea se poate face experiementul. Editat Aprilie 17, 2022 de merck Link spre comentariu
merck Postat Aprilie 17, 2022 Partajează Postat Aprilie 17, 2022 (editat) 19 minutes ago, Dxxx said: daca pui baterie cu Ri fie ea si zero tot nu se strica ceva pe circuitul de incarcare din aceasta cauza. Pune o schema a regulatorului de pe o masina clasica (nu din astea care piloteaza incarcarea bateriei) si discutam pe ea, daca crezi ca ai dreptate. Apropo, daca alternatorul este asa voinic de ce s-a implementat asta: Quote If the load is to high the car ECU can shut down some car accessories Editat Aprilie 17, 2022 de merck Link spre comentariu
Dxxx Postat Aprilie 17, 2022 Partajează Postat Aprilie 17, 2022 Nu cred ca are rost sa mai discutam, atat timp cat suferi de clarviziune: "Tie asta ti-a afisat un charger" Total gresit: am masurat cu un aparat care masura X,XXX miliOhmi, adica ultimul digit era cu pas de 1 microOhm. Aparatul nu este al meu, daca esti curios. Link spre comentariu
daniels Postat Aprilie 17, 2022 Partajează Postat Aprilie 17, 2022 Acum 56 minute, merck a spus: Pune o schema a regulatorului de pe o masina clasica (nu din astea care piloteaza incarcarea bateriei) si discutam pe ea, daca crezi ca ai dreptate. Apropo, daca alternatorul este asa voinic de ce s-a implementat asta: Pai hotaraste-te cine piloteza incarcarea, regulatorul sau calculatorul? Citatul ala in engleza vrea sa zica ca daca ai multe auxiliare electrice pornite, vrei sa faci o depasire cu un motor de drujba si ai nevoie de putere, incepe sa taie AC-ul, consumatorii care nu sunt necesari (dar pe care i-ai platit), incarcarea bateriei si mai stiu eu ce, castigandu-se la rota cativa cai putere. Rezistenta interna conteaza numai atunci cand se descarca bateria repede Link spre comentariu
ex.escu Postat Aprilie 17, 2022 Partajează Postat Aprilie 17, 2022 In o postare anterioara userul se referea la un vw polo 9n ( skoda fabia 1,2 ), care in principiu ar avea alternator valeo 90A (varianta cu ac) si acumulator de 55a ; in locas intra un acumulator romanesc de 70a si functioneaza f. bine. La alternator , in afara de cele discutate mai sus , ar trebui verificat colectorul, carbunii, inlocuiti rulmentii; si daca se umbla la cutia acumulatorului e bine sa se verifice si sigurantele plate din capac (dupa un timp se fisureaza/ard). Link spre comentariu
merck Postat Aprilie 17, 2022 Partajează Postat Aprilie 17, 2022 Incarcarea pilotata o face ECU prin regulator. Deci nu stiu de ce mi-ai cerut sa aleg intre regulator si ECU. VW Polo in cauza este o masina care are minim 13-14 ani. Pe vremea aia incarcarea nu se facea PWM. Decuplarea consumatorilor se face cand alternatorul simte ca nu mai poate: Quote DFM (M, FR, DF, LI, F) is a block signal (information) that is sent from the alternator to the car ECU. It shows the load level of the rotor of the alternator, also known as electromagnetic force. This has a direct influence on the produced energy of the alternator. deci nici o legatura cu depasirile. Alternatorul cand ajunge sa traga din greu "instiinteaza" ECU. Tot romanu' se plange ca iarna are probleme cu bateria si nu stiu cum se face ca nimeni nu si-a pus o baterie mai mare. De ce nu si-au pus una cu putere dubla sau macar cu 50% mai mare? E bizar ca toti si-au pus baterii doar cu 10-15% mai mari (astea noi la acelasi format au puterea un pic mai mare), deci le-a trecut prin cap sa puna mai mari, dar n-au pus una cu 50% mai mare. Vorbesc de masini care au incarcare clasica nu pilotata. Link spre comentariu
daniels Postat Aprilie 17, 2022 Partajează Postat Aprilie 17, 2022 Acum 15 minute, merck a spus: Decuplarea consumatorilor se face cand alternatorul simte ca nu mai poate Motorul nu mai poate, ca doar alternatorul nu se invarte singur. Link spre comentariu
tenzen Postat Aprilie 17, 2022 Partajează Postat Aprilie 17, 2022 Nu decupleaza nici un ECU incarcarea,complet.Se taie ceva accesorii neimportante,avind in vedere durata scurta a accelerarii,in special cele legate de clima,atit la unele modele cu incarcare clasica,cit si la astea smart.Cum ar fi fost ca imbecilii de ingineri sa faca taierea incarcarii in accelerare,iar tie sa iti fi murit bateria subit,la citeva minute dupa pornire,cum am mai intilnit?Cit despre teste,am ingenuncheat eu un alternator de 90 de amperi,in consum a scazut tensiunea la 12,3 volti si nu a decuplat decit compresorul de AC si a crescut turatia la 1000 rot/min.Printre altele,polo de 15 ani are coeficient de incarcare transmis catre ecu motor,si la diesel si la benzinare,fiind necesar la PTC. Link spre comentariu
YO9IBC Postat Aprilie 17, 2022 Partajează Postat Aprilie 17, 2022 1 oră în urmă, merck a spus: VW Polo in cauza este o masina care are minim 13-14 ani. Pe vremea aia incarcarea nu se facea PWM. Te contrazic. Detin Polo din 2003 1.2 benzina si incarcarea DA, se face PWM. Mai studiaza si emiti pareri dupa ce citesti. Link spre comentariu
merck Postat Aprilie 17, 2022 Partajează Postat Aprilie 17, 2022 59 minutes ago, YO9IBC said: Te contrazic. Detin Polo din 2003 1.2 benzina si incarcarea DA, se face PWM. Mai studiaza si emiti pareri dupa ce citesti. O dovada se poate? Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum