Florin berdila Postat Aprilie 17, 2022 Partajează Postat Aprilie 17, 2022 Bună dimineața ''am o întrebare ''pe masina pe care o am are un acumulator de 55AH și e gata e dusa 'am o alta de 80AH îmi întra în suport dar va întreb o pot pune chiar dacă este de amperaj mai mare ' nu stric ceva sau nu se poate arde ceva la masina???? Link spre comentariu
validae Postat Aprilie 17, 2022 Partajează Postat Aprilie 17, 2022 Alternatorul o să fie mai solicitat, dar va rezista... Link spre comentariu
Florin berdila Postat Aprilie 17, 2022 Autor Partajează Postat Aprilie 17, 2022 Deci nu este indicat ''nu o să-l pun Link spre comentariu
daniels Postat Aprilie 17, 2022 Partajează Postat Aprilie 17, 2022 Acum 50 minute, validae a spus: Alternatorul o să fie mai solicitat, dar va rezista... Nu, in baterie bagi atat cat ai consumat, din acest punct de vedere nu prea are importanta capacitatea bateriei. In schimb, cu o baterie de capacitate mai mare vei porni mai usor iarna. Link spre comentariu
merck Postat Aprilie 17, 2022 Partajează Postat Aprilie 17, 2022 O baterie de 80Ah nu are acelasi curent de incarcare ca una de 55Ah. Ca sa intelegi luam alte cifre: baterie de 50Ah si baterie de 100Ah. Daca din prima baterie consum jumate, echivalentul consumat din a doua baterie este un sfert. Deci am din fiecare consumata aceeasi cantitate. Insa bateria de 100Ah desi se va incarca de la 75% pana la maxim, o va face la un curent dublu fata de bateria de 50Ah care este descarcata la jumatate. Deci daca curentul de incarcare este mai mare => alternatorul va fi mai solicitat. Ca multi pun baterii cu 5-10Ah mai mari decat cele originale si merge este una (in proiectare intodeauna se pune un 15% mai mult) dar sa sari de la 55Ah la 80Ah e cam mult. @validae cand a raspuns, a raspuns din experienta . Link spre comentariu
daniels Postat Aprilie 17, 2022 Partajează Postat Aprilie 17, 2022 Cate tipuri de alternatoare crezi ca sunt? Link spre comentariu
merck Postat Aprilie 17, 2022 Partajează Postat Aprilie 17, 2022 BOSCH 0986041920 Curent de incarcare generator [A]: 90 BOSCH 0124525525 Curent de incarcare generator [A]: 140 Primul este pentru polo de 83 cp, al doilea este pentru passat. Deci exista o corelatie intre baterie si alternator, ca altfel se facea un singur alternator pentru tot grupul VW . La touareg ai alternator si de 190A. Link spre comentariu
daniels Postat Aprilie 17, 2022 Partajează Postat Aprilie 17, 2022 Si cu ala de 90A oare ce gama de baterii poti incarca? Link spre comentariu
Dxxx Postat Aprilie 17, 2022 Partajează Postat Aprilie 17, 2022 Linistit pune bateria mai mare daca intra fizic, nu va fi absolut nici o problema. Daca CREZI ca sistemul a fost foarte strans dimensionat singura precautiune ar fi sa nu conectezi bateria mare complet descarcata. INSA chiar daca ai face asa ceva nici un sitem auto nu se proiecteaza "strans" deci vei avea rezerve in mod sigur pentru baterii mai mari, poti pune si mai mare. @merck - nu din cauza bateriei sunt diferite / mai mari alternatoarele, ci din cauza consumului... Link spre comentariu
merck Postat Aprilie 17, 2022 Partajează Postat Aprilie 17, 2022 51 minutes ago, Dxxx said: Daca CREZI ca sistemul a fost foarte strans dimensionat singura precautiune ar fi sa nu conectezi bateria mare complet descarcata. Ce se intampla in acest caz? Doar analizand se ajunge la un verdict final. Link spre comentariu
merck Postat Aprilie 17, 2022 Partajează Postat Aprilie 17, 2022 1 hour ago, Dxxx said: @merck - nu din cauza bateriei sunt diferite / mai mari alternatoarele, ci din cauza consumului... Aceeasi masina cu acelasi nivel de echipare (deci totul este identic) daca are motor pe benzina are baterie diferita si alternator diferit fata de versiunea cu motor diesel. Corect? Link spre comentariu
ady2006 Postat Aprilie 17, 2022 Partajează Postat Aprilie 17, 2022 Corect. Doar ca nu din considerentele pe care le enumeri tu. Din ratiuni pur economice. Daca omul nu avea deja bateria de 80Ah nu-si punea nici el problema sa plateasca diferenta de 25 Ah. Link spre comentariu
merck Postat Aprilie 17, 2022 Partajează Postat Aprilie 17, 2022 13 minutes ago, ady2006 said: Corect. Doar ca nu din considerentele pe care le enumeri tu. Pai scrie tu considerentele si apoi le discutam. Link spre comentariu
Dxxx Postat Aprilie 17, 2022 Partajează Postat Aprilie 17, 2022 O masina cap de gama are tot soiul de actionari / sisteme de confort care merg electric, si unele consuma foarte mult. Incepand de la scaune care memoreaza/actueaza pozitia in functie de sofer, media, ilumiat auxiliar, un troliu de putere, compresor de aer, si foarte multe altele. Lucruri care nu se pun pe o masina mica si modesta gen Polo. Daca la masinile din prima categorie se poate sa consumi in varf X watti, la cele din a doua categorie vor fi Y watti si Y va fi mult mai mic decat X. Sistemul de incarcare va trebui sa reumple energia consumata, deci de aia alternatorul este de 140A unul si 90A celalalt. Pentru ca masina cap de gama este mare se poate pune o baterie mai mare, incat sa asigure autonomie echivalenta dar tinand seama de consumul mai mare, plus ca nu este problema de cost. Daca insa eu transfer bateria din masina mare pe masina mica si imi intra fizic - singura modificare va fi ca am un stoc mai mare de energie si rezerve mai mari... insa sistemul de incarcare tot la fel de mult va incarca, ca el doar suplineste ce se consuma, adica la fel de mult indiferent ca bateria este mare sau mica. Ce spuneam eu NUMAI TEORETIC (adica sa fie clar, fara insemnatate practica) este cazul ipotetic ca tu conectezi bateria mare in stare total descarcata... caz in care sistemul de incarcare va munci un timp sa zicem dublu pentru a incarca o baterie de doua ori mai mare. ATAT. Deci daca sistemul rezista la bateria initiala sa o incarce timp de 3 ore mers intins... pentru cazul al doilea va necesita 6 ore. Si va face fata cu brio, "fricile" sunt numai teoretice, ca daca rezista 3 ore va rezista si 6 ore. Dupa 10...20 minute maxim oricum se ajunge la echilibru termic, deci daca rezista 160 minute la acel echilibru, nu vad de ce nu ar rezista si 340 minute. Link spre comentariu
merck Postat Aprilie 17, 2022 Partajează Postat Aprilie 17, 2022 Eu am luat un caz concret: aceeasi masina, aceeasi echipare singura diferenta fiind faptul ca una are motor pe benzina si cealalta are motor diesel. Deci in afara de motor nu difera absolut nimic la ele si totusi electromotorul si bateria la versiunea diesel sunt mai mari. Nu cred ca are rost sa largim ringul cu troliu, compresor de aer, etc. Doream sa compar mere cu mere nu mere cu pere. Valoarea rezistentei interne la o baterie de 55Ah este aceeasi cu cea de la o baterie de 80Ah? Alternatorul la borne "simte" vreo diferenta? Daca simte, cum il afecteaza aceasta diferenta? Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum