Alex vw Postat Aprilie 13, 2022 Partajează Postat Aprilie 13, 2022 Va salut.Am nevoie de un pic de ajutor.Detin o mini macara care este trifazica si as dori sa o pot folosi monofazic.Motorul este de 400w. Atasez schema : schema.pdf Link spre comentariu
iop95 Postat Aprilie 13, 2022 Partajează Postat Aprilie 13, 2022 Cam greu... daca se doreste pastrarea parametrilor initiali. O poza de pe eticheta motorului ar fi utila. Link spre comentariu
Alex vw Postat Aprilie 13, 2022 Autor Partajează Postat Aprilie 13, 2022 poftim . Link spre comentariu
QQme Postat Aprilie 13, 2022 Partajează Postat Aprilie 13, 2022 Conectati infasurarile in triunghi si un C de 20-30 microF la220ca conectat la una din borne,functie de sensul de rotatie. Link spre comentariu
iop95 Postat Aprilie 13, 2022 Partajează Postat Aprilie 13, 2022 Dupa cum se vede motorul are doua turatii in raport 1:4 cu infasurarile conectate in stea. Conectarea la 230V cu condensator nu este recomandata, cu atat mai mult in instalatii de ridicat... Daca sunt accesibilie si capetele infasurarilor si se poate conecta in triunghi, solutia corecta este un convertizor de frecventa. Se va programa astfel incat sa fie folosita o singura infasurare/mod conectare (turatie mare). Oricum, orice modificare la o asemenea instalatie trebuie facuta doar de cineva care este autorizat / are experienta cu instalatii de ridicat. Riscurile pot fi majore. Link spre comentariu
sla Postat Aprilie 13, 2022 Partajează Postat Aprilie 13, 2022 Motorul este cu doua turatii, 3000rpm (2 poli) si 750rpm (8poli), respectiv are doua bobinaje trifazate legate fiecare in stea, capetele bobinajului sunt scoase afara iar steaua este legata in interior. Prin schema se arata cum sunt legate bornele motorului pentru cele doua turatii, respectiv schimbare de sens ( ridicare/coborare). Acest motor nu se poate modifica pentru utilizare cu alimentare la o retea monofazata de 230V (pentru aplicatia aceasta). Link spre comentariu
Alex vw Postat Aprilie 13, 2022 Autor Partajează Postat Aprilie 13, 2022 Multumesc de raspunsuri . . . Il vom folosi atunci strict pe retea trifazata. Link spre comentariu
franzm Postat Aprilie 13, 2022 Partajează Postat Aprilie 13, 2022 @Alex vwAveti o poza cu cutia de conexiuni? Poate ca exista posibilitatea conectarii în triunghi. Link spre comentariu
iop95 Postat Aprilie 13, 2022 Partajează Postat Aprilie 13, 2022 O infasurare este conectata la ridicare, cealalta la coborare. Se poate folosi la 230V cu convertizor de frecventa si pastrarea cuplului/fortei de ridicare dar viteza va fi aproape 2 ori mai mica (1.73ori). Sau se poate pastra aceeasi viteza dar cuplul va fi de aprox 3 ori mai mic... Link spre comentariu
Alex vw Postat Aprilie 14, 2022 Autor Partajează Postat Aprilie 14, 2022 @franzmcutie de legatura este atasata in capatul macaralei,iar din motor vin direct 6 fire.Nu prea am acces la motor. Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Aprilie 14, 2022 Partajează Postat Aprilie 14, 2022 (editat) Pare a fi motor Dahlander deci slabe sanse de a rezolva cu un condensator problema. Puterea este mica deci gasiti un convertizor 230/400Vac si-l folositi pe acela. Editat Aprilie 14, 2022 de Ion_Bumbu Link spre comentariu
BRANCA Postat Aprilie 14, 2022 Partajează Postat Aprilie 14, 2022 Bumbu.Corectă observaţia.Problema e să găseascâ un convertizor ieftin... Link spre comentariu
iop95 Postat Aprilie 14, 2022 Partajează Postat Aprilie 14, 2022 Nu e Dahlander, raportul e 1:4, nu 1:2. Link spre comentariu
sla Postat Aprilie 14, 2022 Partajează Postat Aprilie 14, 2022 4 minutes ago, iop95 said: Nu e Dahlander, raportul e 1:4, nu 1:2. Corect, e motor cu infasurari separate, asa cum am mai zis anterior. Are steaua ( stelele) legata in interior, nu se poate schimba conexiunea in triunghi. Link spre comentariu
Barbu Paul Postat Aprilie 14, 2022 Partajează Postat Aprilie 14, 2022 Motorul are doua infasurari separate conectate intern (nu stiu daca sunt conectate in stea sau in triunghi) functioneaza cu cele doua viteze atat la ridicare cat si la coborare (butoanele "UP" si "DOWN" au doua poziti, pozitile se simt la mana in momentul apasarii), in principiu cred ca poate fi modificata si cu condensator dar cred ca te complici, elementele de siguranta nu sunt afectate de puterea motorului (frana, lant, carlig, etc.) Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum