flomar60 Postat Aprilie 13, 2022 Partajează Postat Aprilie 13, 2022 Carcase realizate de mine,de-a lungul timpului, din sticlotextolit,din placi de circuit imprimat recuperate....tăiate grosier cu dremelul si finisate la pilă....eu lucrez o zi -cel puțin!- la o carcasă ca să iasă bine.... Precizare! Intotdeauna o carcasă trebuie să aibă mici jocuri față de miez altfel te trezești că-după bobinare-nu mai poți introduce miezul... Link spre comentariu
simson Postat Aprilie 13, 2022 Partajează Postat Aprilie 13, 2022 In ultimul timp ma axez pe carcase fara laterale, in special la miezuri C core.Incet ma deprind cu asfel de carcase, au avantajul unei izolatii sanatoase la sfarsit de rand bobinat , acolo unde de regula apare scurtcircuit.In plus carcasa este mai usor de realizat. M-am luat dupa Lundahl ca exemplu, ei nu degeaba lucreaza in acest mod. Link spre comentariu
sonic11 Postat Aprilie 13, 2022 Autor Partajează Postat Aprilie 13, 2022 Acum 41 minute, simson a spus: In ultimul timp ma axez pe carcase fara laterale, in special la miezuri C core.Incet ma deprind cu asfel de carcase, au avantajul unei izolatii sanatoase la sfarsit de rand bobinat , acolo unde de regula apare scurtcircuit.In plus carcasa este mai usor de realizat. M-am luat dupa Lundahl ca exemplu, ei nu degeaba lucreaza in acest mod. Asta inseamna ca trebuie bobinat intr doua flanșe si eventual impregnat sa nu se destrame. Ai si o poza? Link spre comentariu
icar Postat Aprilie 13, 2022 Partajează Postat Aprilie 13, 2022 Mie imi pare ca la carcasele fara laterale, pierzi destul de mult spatiu de bobinare. Link spre comentariu
simson Postat Aprilie 13, 2022 Partajează Postat Aprilie 13, 2022 Nu trebuie flanse, doar miez din lemn exact de dimensiunea miezului prin care se roteste carcasa la bobinare.Nu se impregneaza deloc, se pune hartie de prespan dupa fiecare strat si la sfarsit de rand te opresti cu 3mm inainte de capat, izolatie si urmatorul strat.Per moment nu am disponibil in lucru ca sa pot posta foto. Daca ai un traf retea de la TV Grundig, de acolo poti copia fizic . Link spre comentariu
simson Postat Aprilie 13, 2022 Partajează Postat Aprilie 13, 2022 Acum 9 minute, icar a spus: Mie imi pare ca la carcasele fara laterale, pierzi destul de mult spatiu de bobinare. Din contra: intre straturi hartia izolatoare se lasa mai lata cu cativa mm care se franjureaza si dupa aplicarea stratului de bobina franjurii se lipesc de marginea carcasei. Dupa multe straturi marginile devin umflate si se micsoreaza lungimea disponibila de bobinare. Link spre comentariu
merck Postat Aprilie 13, 2022 Partajează Postat Aprilie 13, 2022 12 minutes ago, simson said: Nu trebuie flanse, doar miez din lemn exact de dimensiunea miezului prin care se roteste carcasa la bobinare.Nu se impregneaza deloc, se pune hartie de prespan dupa fiecare strat si la sfarsit de rand te opresti cu 3mm inainte de capat, izolatie si urmatorul strat. Poti detalia ce izolatie folosesti? (ma refer la ce am pus in bold) Link spre comentariu
simson Postat Aprilie 13, 2022 Partajează Postat Aprilie 13, 2022 Prespan de 0,22 doar in cazul miezurilor C cu bobina pe ambele brate, doar in acest caz imi permite spatiul. Link spre comentariu
validae Postat Aprilie 13, 2022 Partajează Postat Aprilie 13, 2022 La trafurile bobinate stil ,,galet,, adică fără capace laterale, folosesc între straturi hârtie subţire cerată, e de preferat hârtie de condensator, semitransparentă.Asta pentru cine are de unde procura.E foarte subţire şi totuşi rezistentă. Ca să utilizez tot spaţiul, pun capace provizorii la capete.Fiecare strat de izolaţie îl las cu câţiva centimetri mai lung şi-l ridic în sus sprijinit de capacele provizorii.Când ajung cu stratul de bobinaj la capăt, îndoi izolaţia peste ultimul strat de bobinaj, îl lipesc de jur împrejur cu hârtie adezivă şi aşez următorul strat de hârtie peste el. Astfel straturile de bobinaj sunt ,,închise,, şi asigurate la capete şi nu se deşiră, chiar şi după ce îndepărtez capacele provizorii. Link spre comentariu
flomar60 Postat Aprilie 13, 2022 Partajează Postat Aprilie 13, 2022 Sunt multe de spus despre bobinaj si metodele folosite.... cei dintre noi care bobinam trafuri in mod curent ne-am dezvoltat fiecare metode/tehnici de executie care ne permit atingerea parametrilor doriți... nu intru în detalii doar specific faptul că trafurile mele, după finalizare, le testez la calitatea izolatiei între infașurări și infașurări/miez cu 800-1000V c.a. minim 5 minute fiecare test.... Link spre comentariu
simson Postat Aprilie 13, 2022 Partajează Postat Aprilie 13, 2022 Fiind foarte moale nu prea tine ultima spira din margine si poate aluneca usor. Eu de aia pun de 0,22 fiind dur si nu se indoaie chiar daca spira este rulat strans. Link spre comentariu
sonic11 Postat Aprilie 13, 2022 Autor Partajează Postat Aprilie 13, 2022 Am bobinat si carcase de genul asta dar pe mine unu nu prea ma incanta. Trebuie sa acorzi atentie la terminarea stratului plus ca exista posibilitatea sa se deșire. Eu unu le inpregnez sa fiu sigur. Link spre comentariu
tm07uxo Postat Aprilie 13, 2022 Partajează Postat Aprilie 13, 2022 Inainte de bobinare in loc de miez de lemn am turnat IPSOS dupa intarire gaurit, in timpul bobinari carcasa nu se mai deformeaza , dupa bobinare se indeparteaza foarte usor...incercati Link spre comentariu
BRANCA Postat Aprilie 14, 2022 Partajează Postat Aprilie 14, 2022 Foarte interesante tehnicile din experienţa unora.Excelente carcasele lui Flomar!Acu privitor la steclo şi textolit ultimul ar trebui preferat.Steclo omoară pânza de traforaj sau pilele!Asta din cauza fibrelor f dure de sticlă. Ca izolaţie între straturi foloseam bandă scoasă din conzii de la lămpile de neon. Link spre comentariu
vera Postat Aprilie 14, 2022 Partajează Postat Aprilie 14, 2022 (editat) Interesanta ideea lui @tm07uxo. Voi incerca, de curiozitate. La inceput am folosit prespan si alte cartoane, pt. carcasa. Era f greu de taiat, cu toate ca imi cumparasem scule adecvate. Daca greseai, era greu de rectificat. De pilit nu se putea, pt. ca inflorea. Am renuntat la ac. material. Am facut din textolit. Aici era munca multa la taiat materialul (numai zgariat sau taiai cu panza). Am renuntat si la el. Acum fac din sticlotextolit. Tai materialul la fix, cu o foarfeca de tabla. Capacele laterale le decupez cu o daltita, dupa care le finisez (pilesc). Toate piese, le prind in menghina si le pilesc, 2 cate 2 de ac. fel-ele sunt 3 perechi. In ac fel, piesele pereche sunt identice. In peretii laterali, acolo unde sunt acoperiti de tole, dau 2-3 gauri pe unde patrunde lacul de impregnare. Carcasele le lipesc cu picatura, dupa ce le imbin/potrivesc. Ca miezuri, folosesc lemnul (usor de prelucrat) si tole "I". Daca din intamplare, miezul este fix pe carcasa, utilizez, intre ele, o folie (ca sa pot scoate miezul dupa bobinare). Miezurile le pastrez, pt alte carcase (tole ac. tip). O diferenta de pana in 5 mm, se completeaza cu "I-uri". Ca izolatie, am de 0,05, 007 si 0,1mm, o franjurez 2mm pe laterale. Intr-adevar se pierde din spatiu de bobinare, dar este nesemnificativ (pana intr-un mm, deoarece se termina primele franjuri si vin altele). Dupa bobinare, urmeaza impregnarea si vopsirea. Ambele rigidizeaza bobina, ii da un aspect comercial si cel mai important, bobina nu este influentata de umiditate. Tolarea o fac, orientand bavurile tolelor in ac sens. In felul acesta probabilitate de scurtcircuit intre tole este mult redusa si incap mai multe, pe ac. grosime a pachetului. Prinderea o fac cu suruburi, izolate cel putin la un capat. Editat Aprilie 14, 2022 de vera Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum