andrei90 Postat Aprilie 11, 2022 Partajează Postat Aprilie 11, 2022 Intrucat s-a defectat subansamblul LED, am fost nevoit sa inlocuiesc farul spate cu un altul nou. Functioneaza fara probleme, insa am observat ca subansamblul LED (responsabil atat de lumina spate, cat si de frana - LED-urile devin pur si simplu mai intense la franare) este mai luminos decat pe cealalta parte, unde se afla inca farul original. M-am gandit ca ar fi plasticul mai deschis la culoare, insa lumina data de partea cu becuri incandescente (semnalizare, lumini ceata etc.) este indentica pe ambele parti. De unde am ajuns la concluzia ca ori LED-urile de pe farul nou au o alta intensitate, ori circuitul care le alimenteaza este gandit altfel. Asa incat m-am gandit ca cea mai simpla solutie ar fi inserierea unui rezistor pe partea de alimentare a subansamblului LED. Cum as putea calcula ce valoare am nevoie pentru a, spre exemplu, injumatati intensitatea luminii emise de acestea? Link spre comentariu
validae Postat Aprilie 11, 2022 Partajează Postat Aprilie 11, 2022 Valoarea optimă se poate găsi doar prin încercări.Ideal ar fi să ai un luxmetru cu care să poți măsura intensitatea de lumină dată de subansamblul original la distanța de un metru și având acest reper exact, să alimentezi cu o sursă de tensiune reglabilă noul ansamblu până atinge același nivel.Măsori tensiunea de alimentare și curentul prin leduri.Atunci ai suficiente date să calculezi rezistența necesară. Varianta simplă e să înseriezi o rezistență reglabilă de circa 100 Ohmi cu subansamblul respectiv și reglezi valoarea ei până când lumina celor două e egală ca intensitate. Apoi înlocuiești rezistența reglabilă cu una fixă cu o valoare standard cât mai apropiată.Și de putere suficientă.Asta se poate calcula măsurând căderea de tensiune la bornele rezistenței adiționale și împărțind tensiunea aflată la valoarea rezistenței, apoi înmulțind rezultatul cu acea tensiune.Afli astfel puterea disipată de rezistență.Presupunem că valoarea optimă a rezistenței se găsește a fi de 10 Ohmi.Măsurând cu ledurile aprinse tensiunea la bornele rezistenței de 10 Ohmi, găsim de exemplu valoarea de 5 Volți. Avem 5÷10=0,5A Puterea disipată e 5V × 0,5A = 2,5W. Ca să nu forțăm rezistența alegem o putere dublă, deci vom folosi o rezistență de 10 Ohmi/5W. Link spre comentariu
sesebe Postat Aprilie 11, 2022 Partajează Postat Aprilie 11, 2022 Sinteti siguri ca-s doar niște LED-uri chiar fără nimic electronica care sa le controleze? Eu nu as fi asa de sigur. Link spre comentariu
bmwh548 Postat Aprilie 11, 2022 Partajează Postat Aprilie 11, 2022 S-ar putea sa dea eroare pe urma "detectand" alte caracteristici decat cele "scrise" din fabrica pentru subansamblul respectiv. Link spre comentariu
sesebe Postat Aprilie 11, 2022 Partajează Postat Aprilie 11, 2022 Din informațiile mele farurile LED se schimba împreună cu modulul electronic de control (ECU). Au cam trecut vremurile cind se mergea cu improvizațiile. Link spre comentariu
Dxxx Postat Aprilie 11, 2022 Partajează Postat Aprilie 11, 2022 Andrei, te rog sa citesti topicul sticky - dai numai informatii parcelare - fa bine si spune ce masina, ce an, pune poze. In plus ar fi bine sa faci din start investigatiile necesare precum demontarea si pozele aferente - nu sa astepti mura-n-gura ca cineva sa-ti dea solutii de-a-gata. Sunt diverse moduri de alimentare posibile, sunt unele unitati "inteligente" care stau permanent sub tensiune si "le vine mesajul" ce sa faca, posibil ca in periferie sa ai leduri simple / dar posibil ca unitatea sa includa si un driver ETC... Daca ne pui sa ghicim noi... inseamna ca ne desconsideri si eu voi face ordine. Deci "repara" topicul. Link spre comentariu
Postări Recomandate