Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Martor baterie aprins in bord


oprisalex91

Postări Recomandate

Am avut un logan din 2022 acum vreo 5 zile pe la mine,pentru un upgrade,pacat ca nu m-am uitat pe parametrii de incarcare.O sa ma uit.Cit despre incarcare taiata la blana,specificati modelul si marca,o sa ma uit pe parametri in mers sa vad si eu,daca merg spre Bucuresti si nu am frina de motor ce se intimpla...Nu stiu ce e ala Logan 1.De asemeni,nu prea am inteles cum dai d-ta confirmare de incarcare la probe cu bormasina pe un generator cu lin-bus.Eu,dupa cum reiese din poze,nu am reusit decit pe masina.La megane 3,la fel,tot pe masina.Ceva lamuriri nu strica.

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 19
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • oprisalex91

    5

  • validae

    4

  • Ion_Bumbu

    4

  • tenzen

    2

Top autori în acest subiect

Discutia era despre un aternator normal, duneavoastra ati pus foto cu un alternator comandat pe LIN.

Chiar si la astea pe LIN daca veti conecta o baterie si-l veti invirti ar trebui sa incarce, asa scrie in docu controlerului, la intreruperea comunicatiei se pune pe 13,8Vdc.

Totusi, ce are frina de motor cu alternatorul?

Daca nu stiti ce-i Logan 1 poate le stiti pe cele 2 si 3 de care spuneti ca tocmai ati avut.

 

P.S. la motoarele astea moderne s-a terminat cu frina de motor, nu mai au...

 

P.P.S la alternatoarele pe LIN conform docu ar trebui sa incarce in cazul in care nu mai are comunicatie pe bus o valoare standard de 13,8Vdc.

Mai este inca o conditie, turatia sa fie minim 3000 sau 4000 ture altfel nu porneste incarcarea si sa aveti o baterie conectata la bornele lui.

https://www.google.com/url?esrc=s&q=&rct=j&sa=U&url=https://www.nxp.com/docs/en/application-note/AN4289.pdf&ved=2ahUKEwjH79PVyZH3AhWQjKQKHZ0_CSkQFnoECB0QAg&usg=AOvVaw2kbqHPNK7gOtm_4b7QpsEY

Mno, aia e mai greu de facut cu bormasina, a mea fiind Makita DP 4011 aproape ar atinge 3000rpm.

La cele normale este absolut suficient.

 

 

Editat de Ion_Bumbu
Link spre comentariu

Citesc pe aici și ma minunez. 

1. La ce mașina turația motorului este ținută pe la 3000-4000 rpm? Mașinuțele de tuns iarba cu motor de  0.9l? Nu prea le-am auzit sa toarcă asa de sus dar poate. Mașinile care încă se mai pot numi mașini nu ajung decit rar și pt scurt timp la asa turații. 

2. Mașinile moderne nu au frina de motot. Ce înseamnă frina de motor? Un regim de funcționare al motorului în care viteza este menținută sau chiar scade lent deși mașina coboară o vale accentuata. Am condus mașină moderna avind și cutie automata și care are comportamentul amintit mai sus ca fiind frina de motor. Dar nu te da cu capul de parbriz cind bagi întra-doua in loc de a patra. 

Editat de sesebe
Link spre comentariu
1 hour ago, sesebe said:

Citesc pe aici și ma minunez. 

1. La ce mașina turația motorului este ținută pe la 3000-4000 rpm?

Mai citeste o data ca poate nu te mai minunezi. 

Hint: acolo e vorba de turatia alternatorului...

Link spre comentariu

1. 3000-4000rpm este turatia de start a incarcarii in regim de urgenta, dupa aia incarca normal pina la turatia minim stabilita, 500-800rpm, a alternatorului.

Minunati-va dmneavoastra privind la pulia de la acel alternator si cea de pe arbore, veti avea  mica surpriza constatind ca exista un mic raport de multiplicare a turatei, asa cam de 2... deci mai impartiti 3000=4000rpm pe la 2 si rezulta ca intra in functiune la turatia motorului de 1500-2000rpm, adica la prima plecare de pe loc!

Nu-s nici proiectantii timpiti si nici eu sa debitez prostii.

2. Frina de motor este aia frineaza mersul masinii la ridicarea piciorului de pe acceleratie ca urmare a inchiderii clapetei de acceleratie si aparitiei depresiunii in galeria de admisie.

Era perfect doar ca de pe la unele  masini Euro5 si la toate  Euro 6d nu mai este...si apare fenomenul de rev hang, cred ca si aici s-a discutat.

Acum este iar moentul sa va mirati, clapeta este pilotata electric de ECU si tu ridici piciorul de pe acceleratie iar el taie alimentarea cu benzina si sciteia dar lasa clapeta deschisa, urmarea este ca masina incetineste incet, incetisor, aproape de loc!

Diferenta este enorma daca treci dintr-o aspirata gen Logan 1.6Mpi in una moderna, la mine  Megane 1,33TCe.

Editat de Ion_Bumbu
Link spre comentariu
Vizitator
Acest subiect este acum închis pentru alte răspunsuri.



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări