oprisalex91 Postat Aprilie 10, 2022 Partajează Postat Aprilie 10, 2022 Buna ziua recent am reconditionat un alternator auto(am schimat regulatoru de incarcare , punte de diode , rulmenti , colector toate noi special pt alternatoru respectiv ) demontat de pe masina personala Alfa Romeo 159 motivul pt care l-am reconditionat a fost ca nu mai incarca corect max 12 v am montat totul inapoi pe masina , am pornit masina iar pe urma am verificat incarcarea care era de 14.1 V cu faza scurta si lunga pornita plus ventilatia la max am mai masurat tensiunea la partea de excitatie a alternatorului care este de 12.9 v , acumulatoru este marca EXIDE 90A cumparat de nou de 3 saptamani (cel stoc era de 70 A) problema este ca inca imi apare martorul de baterie in bord am masurat rotorul iar rezistenta lui era de 3 ohmi iar infasurarile statorului aveau in jur de 0.6-0.7 ohmi intre ele , am mai verificat firele de masa dintre motor si caroserie dar nu am vazut nimic in neregula Am tras un fir de la borna de plus la pinu ul de la excitatia alteratorului dar tensiuea de la bornele bateriei nu s-a schimbat multumesc frumos https://ibb.co/QvtNXcp https://ibb.co/VNCjGnJ Link spre comentariu
validae Postat Aprilie 10, 2022 Partajează Postat Aprilie 10, 2022 Când îţi apare martorul în bord, tensiunea pe baterie e minim 14V ? Link spre comentariu
oprisalex91 Postat Aprilie 10, 2022 Autor Partajează Postat Aprilie 10, 2022 Chiar acum, validae a spus: Când îţi apare martorul în bord, tensiunea pe baterie e minim 14V ? Da 14.1 mai exact Link spre comentariu
validae Postat Aprilie 10, 2022 Partajează Postat Aprilie 10, 2022 Mufa excitaţiei are o bornă sau două ? Multe alternatoare mai au o bornă suplimentară. Link spre comentariu
oprisalex91 Postat Aprilie 10, 2022 Autor Partajează Postat Aprilie 10, 2022 Acum 1 minut, validae a spus: Mufa excitaţiei are o bornă sau două ? Multe alternatoare mai au o bornă suplimentară. doar o singura borna Link spre comentariu
validae Postat Aprilie 10, 2022 Partajează Postat Aprilie 10, 2022 Poate trebuie resetată eroarea iniţială din calculator.Altfel nu trebuia să se mai aprindă acel martor... Link spre comentariu
oprisalex91 Postat Aprilie 10, 2022 Autor Partajează Postat Aprilie 10, 2022 Acum 2 minute, validae a spus: Poate trebuie resetată eroarea iniţială din calculator.Altfel nu trebuia să se mai aprindă acel martor... chiar astazi am verificat cu testerul dedicat pt Alfa dar nu am aceasta functie , si nu gasit nici o eroare Link spre comentariu
validae Postat Aprilie 10, 2022 Partajează Postat Aprilie 10, 2022 Ignoră eroarea şi pune-ţi un voltmetru auto de brichetă....până la urmă, contează ca bateria să fie încărcată. E posibil să dispară de la sine după un timp.Ar trebui studiată schema maşinii să vezi care e logica.. Link spre comentariu
vasiletodosi Postat Aprilie 10, 2022 Partajează Postat Aprilie 10, 2022 Buna .Si eu cred ca trebuie stearsa eroarea .din computerul masinii. Link spre comentariu
oprisalex91 Postat Aprilie 10, 2022 Autor Partajează Postat Aprilie 10, 2022 Acum 8 minute, vasiletodosi a spus: Buna .Si eu cred ca trebuie stearsa eroarea .din computerul masinii. pana acum am mai reconditionat cateva alternatoare dar la nici unul nu am intampinat aceasta problema , pur si simplu le demontam - le reconditionam -montam inapoi iar la pornirea motorului martorul de baterie se stingea chiar acum o saptamana am refacut un altenator tot la o alfa romeo iar martorul s-a stins singur Link spre comentariu
Marian Postat Aprilie 11, 2022 Partajează Postat Aprilie 11, 2022 14 hours ago, oprisalex91 said: chiar astazi am verificat cu testerul dedicat pt Alfa Acel tester are si ceva monitorizari? Gen cum are VCDS-ul... Adica ideea e sa monitorizezi pe zona de electrica, functia de incarcare ( daca este posibil ), poate acolo vei gasi ceva avertismente ori parametri in afara plajei admise. Link spre comentariu
ratza Postat Aprilie 12, 2022 Partajează Postat Aprilie 12, 2022 Salut. Am păţit o chestie similară la fosta răpciugă, un Ford Focus 2. Alternatorul a venit cu un releu regulator foarte generos, încărca cu 17V. Cu mufa scoasă din regulator, tensiunea de încărcare era ţeapănă, 13,8V indiferent de sarcină, dar aveam martorul aprins în bord. Să nu fie vreo făcătură de releu. Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Aprilie 12, 2022 Partajează Postat Aprilie 12, 2022 On 4/10/2022 at 3:51 PM, oprisalex91 said: am mai masurat tensiunea la partea de excitatie a alternatorului care este de 12.9 v La alternatoarele cu regulator incorporat pe pinul acela nu aveti tensiune de excitatie, este doar confirmarea ca alternatorul incarca corect, o da releul si mai are un rol, inhiba incarcarea bateriei daca este pus pe 0, aia o face ECU la accelerare maxima sau cind hotaraste el. Totdeauna cind refac un alternator fac testul de functionare a lui, il invirt cu bormasina si verific daca incarca sau nu pe o baterie de UPS, de vreo 7Ah. Pina nu pun pe acel pin o tensiune de la baterie printr-o rezistenta de 1-2Kohmi nu incarca nimic. Link spre comentariu
tenzen Postat Aprilie 12, 2022 Partajează Postat Aprilie 12, 2022 Eu n-am vazut in viata mea sa taie vreun ECU incarcarea in accelerare maxima,haideti sa nu aberam aiurea,se taie,in anumite conditii unii consumatori,cum ar fi compresorul de AC...La ford pleaca altermatorul si fara comanda de la ecu,dupa atingerea unei anumite turatii incarca standard ~14 v.Iaca colea o incarcare moderna,la relanti,si inca in parametri.Cum aprinzi luminile sau altceva,creste si tensiunea. https://ibb.co/9gt6Ymf https://ibb.co/VWwYPVK https://ibb.co/Ny6YmN1 Bineinteles,nu e cazul lui FF2 sau Alfa... Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Aprilie 12, 2022 Partajează Postat Aprilie 12, 2022 (editat) Ia vedeti la Logan 1, chiar nu-i cazul de aberat. Toate alea fara LIN pleaca si incarca cit pot, nu tin cont de turatie, au un simplu reguator de turatie. Luati un alternator de acest gen si facet-ii testul la rece si vedeti ca nu incarc pina nu-i dati un semnal de confirmare pe mufa de alarma. Este pe incercate, nu doar poveste. Si acuma cinstit un alternator este pentru unele motoare o sarcina majora, 14,4Vx90A asa catre 1,2KW. Maestre, fix ca nuca-n perete, ala e cu interfata LIN, fix ECU o comanda. Sa vedeti ce fain incarca ala pe frina de motor si taie incarcarea la blana, mai mult decit atit va tine bateria la max 80% incarcare ca sa aiba unde recupera energie. La ala daca-i scoateti mufa intra in regim de avarie si ramine pe 13,8Vdc blocat, cu alarma in bord bineinteles. Editat Aprilie 12, 2022 de Ion_Bumbu Link spre comentariu
Postări Recomandate