Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Martor baterie aprins in bord


oprisalex91

Postări Recomandate

Buna ziua   

recent am reconditionat un alternator auto(am schimat regulatoru de incarcare  , punte de diode  , rulmenti , colector toate noi special pt alternatoru respectiv )  demontat de pe masina personala  Alfa Romeo 159  

motivul pt care l-am reconditionat a fost ca nu mai incarca corect  max 12 v

am montat totul inapoi pe masina   , am pornit masina  iar pe urma am verificat incarcarea  care era de 14.1 V cu faza scurta si lunga pornita  plus ventilatia la max 

am mai masurat  tensiunea   la partea de excitatie a alternatorului  care este de  12.9 v , acumulatoru  este marca EXIDE 90A  cumparat de nou de 3 saptamani (cel stoc  era de 70 A)

problema este ca inca imi apare martorul de baterie in bord 

am masurat   rotorul  iar rezistenta lui era de 3 ohmi iar infasurarile statorului aveau in jur de  0.6-0.7 ohmi intre ele , am mai verificat  firele de masa  dintre motor si caroserie  dar nu am vazut nimic in neregula 

Am  tras un fir de la borna de plus la  pinu ul de la excitatia alteratorului dar  tensiuea  de la bornele bateriei nu s-a schimbat

multumesc frumos  

https://ibb.co/QvtNXcp
https://ibb.co/VNCjGnJ

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 19
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • oprisalex91

    5

  • validae

    4

  • Ion_Bumbu

    4

  • tenzen

    2

Top autori în acest subiect

Acum 2 minute, validae a spus:

Poate trebuie resetată eroarea iniţială din calculator.Altfel nu trebuia să se mai aprindă acel martor...

chiar astazi am  verificat cu testerul  dedicat   pt Alfa dar  nu am aceasta functie , si nu gasit  nici o eroare  

 

Link spre comentariu

Ignoră eroarea şi pune-ţi un voltmetru auto de brichetă....până la urmă, contează ca bateria să fie încărcată.

E posibil să dispară de la sine după un timp.Ar trebui studiată schema maşinii să vezi care e logica..

Link spre comentariu
Acum 8 minute, vasiletodosi a spus:

Buna .Si eu cred ca trebuie stearsa eroarea .din computerul masinii.

pana acum am mai reconditionat cateva alternatoare  dar  la nici unul nu am intampinat aceasta problema , pur si simplu le demontam - le reconditionam -montam inapoi  iar la pornirea motorului  martorul de baterie  se stingea 

chiar acum o saptamana am refacut un altenator  tot la o alfa romeo  iar martorul s-a stins singur  

Link spre comentariu
14 hours ago, oprisalex91 said:

chiar astazi am  verificat cu testerul  dedicat   pt Alfa

Acel tester are si ceva monitorizari? Gen cum are VCDS-ul...

Adica ideea e sa monitorizezi pe zona de electrica, functia de incarcare ( daca este posibil ), poate acolo vei gasi ceva avertismente ori parametri in afara plajei admise.

 

Link spre comentariu

Salut. Am păţit o chestie similară la fosta răpciugă, un Ford Focus 2. Alternatorul a venit cu un releu regulator foarte generos, încărca cu 17V. :) Cu mufa scoasă din regulator, tensiunea de încărcare era ţeapănă, 13,8V indiferent de sarcină, dar aveam martorul aprins în bord. Să nu fie vreo făcătură de releu.

Link spre comentariu
On 4/10/2022 at 3:51 PM, oprisalex91 said:

 

am mai masurat  tensiunea   la partea de excitatie a alternatorului  care este de  12.9 v

La alternatoarele cu regulator incorporat pe pinul acela nu aveti tensiune de excitatie, este doar confirmarea ca alternatorul incarca corect, o da releul si mai are un rol, inhiba incarcarea bateriei daca este pus pe 0, aia o face ECU la accelerare maxima sau cind hotaraste el.

Totdeauna cind refac un alternator fac testul de functionare a lui, il invirt cu bormasina si verific daca incarca sau nu pe o baterie de UPS, de vreo 7Ah.

Pina nu pun pe acel pin o tensiune de la baterie printr-o rezistenta de 1-2Kohmi nu incarca nimic.

 

Link spre comentariu

Eu n-am vazut in viata mea sa taie vreun ECU incarcarea in accelerare maxima,haideti sa nu aberam aiurea,se taie,in anumite conditii unii consumatori,cum ar fi compresorul de AC...La ford pleaca altermatorul si fara comanda de la ecu,dupa atingerea unei anumite turatii incarca standard ~14 v.Iaca colea o incarcare moderna,la relanti,si inca in parametri.Cum aprinzi luminile sau altceva,creste si tensiunea.

https://ibb.co/9gt6Ymf
https://ibb.co/VWwYPVK
https://ibb.co/Ny6YmN1

Bineinteles,nu e cazul lui FF2 sau Alfa...

Link spre comentariu

Ia vedeti la Logan 1, chiar nu-i cazul de aberat.

Toate alea fara LIN pleaca si incarca cit pot, nu tin cont de turatie, au un simplu reguator de turatie.

Luati un alternator de acest gen si facet-ii testul la rece si vedeti ca nu incarc pina nu-i dati un semnal de confirmare pe mufa de alarma.

Este pe incercate, nu doar poveste.

Si acuma cinstit un alternator este pentru unele motoare o sarcina majora, 14,4Vx90A asa catre 1,2KW.

 

Maestre, fix ca nuca-n perete, ala e cu interfata LIN, fix ECU o comanda.

Sa vedeti ce fain incarca ala pe frina de motor si taie incarcarea la blana, mai mult decit atit va tine bateria la max 80% incarcare ca sa aiba unde recupera energie.

 

La ala daca-i scoateti mufa intra in regim de avarie si ramine pe 13,8Vdc blocat, cu alarma in bord bineinteles.

 

Editat de Ion_Bumbu
Link spre comentariu
Vizitator
Acest subiect este acum închis pentru alte răspunsuri.



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări