docfortysix Postat Aprilie 7, 2022 Partajează Postat Aprilie 7, 2022 Va salut, incep prin a spune ca voi contacta un electrician pentru lucrare, eu sunt amator in domeniu, doar ca imi place sa ma interesez si sa stiu anumite lucruri. Renovez un apartament cu 3 camere, bucatarie, 2 bai, si implicit va fi o noua instalatie electrica adapatata zilelor noastre. Conductorii pentru prize 2,5 iar pentru lumini 1,5. In urma calculelor mele vor fi in total 13 circuite pt. prize din care vor fi 7 dedicate pentru: plita, cuptor, masina spalat vase, frigider, masina spalat rufe, uscator rufe si aer conditionat. Restul de 6 vor fi pentru camere, restul prizelor din bucatarie, hol. Pentru lumini vor fi 3 circuite. Referitor la configurarea tabloului ma gandeam in felul urmator, si va rog sa-mi spuneti ce e gresit si ce ar putea fi imbunatatit: pe general un RCCB 25A 300Ma tip A, o protectie la supra/subtensiune, un RCCB 16A 30mA tip A din care sa plece 5 MCB-uri B16 pt circuitele de prize pt camere + aerul conditionat, un RCCB 16A 30mA tip A din care sa plece 5 MCB-uri B16 pt circuitele pt bucatarie, un RCCB 16A 10mA tip A din care sa plece 3 MCB-uri B16 pt circuitele din baie, un RCCB 10A 30mA tip A din care sa plece 3 MCB-uri B10 pt lumini. In functie de buget poate un AFDD. Considerati ca e bine gandit? ce ar mai fi de adaugat sau de scos. Multumesc Link spre comentariu