Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Masina tuns gazonul nu porneste


DragusPetru

Postări Recomandate

3 hours ago, DragusPetru said:

Carburatorul se umple cu benzina,

 

5 minutes ago, validae said:

Cea mai tare fază ar fi să fi uitat să deschizi robinetul de benzină...

Nu cred ca a uitat....

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 34
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • DragusPetru

    9

  • validae

    6

  • draku

    5

  • Ion_Bumbu

    5

Top autori în acest subiect

:d Oare de ce credeti ca am amintit-o?

:ras:

Asa e la unele marcat ca in loc sa-l deschizi il inchizi!

La fel la chinezarii, motoare in 2T, motocoase, motoburghie,  socul este marcat cu On si Off, mno` care-i inchis si care deschis?

:d

 

 

Editat de Ion_Bumbu
Link spre comentariu

In seara asta i-am dat 2ml de benzina pe la bujie și a dat sa pornească așa ca am desfăcut iar carburatorul și in acel orificiu mare din mijloc avea ceva alb precum calcarul. Am băgat o sarma prin toate gaurelele, montat înapoi și a pornit la prima sfoara.

 

acum problema este ca dacă o bag in iarba mare da sa moara motorul. Probabil am dereglat ceva pe acolo, mai exact are un șurub mare de plastic care limitează cumva clăpiță aceea dinăuntru și nu mai știu exact reglajul pe care îl avea. 
 

un alt lucru este ca nu are robinet de benzina și când scot furtunasul din carburator curge benzina încontinuu. Plus are ceva pierderi pe la garnitura de pe fundul carburatorului. Oare găsesc ceva garnitura pentru modelul acesta de carburator + vreun robinet de benzina ?

 

Cred ca și motorul merge puțin ciudat

https://streamable.com/1qd67t

Editat de DragusPetru
Link spre comentariu

Masina din filmare pare a fi din cele fara acceleratie reglabila (controlabila de catre utilizator).

Ar trebui sa functioneze la o turatie constanta, pre-reglata....

Ca sa te "incurajez", am si eu una primita de la un vecin, care a dus-o pe la 3 service-uri, fara rezultat notabil.

Acelasi simptom, lipsa de putere in sarcina...

Am tot surubarit pe la carburator, curatat de multe ori, suflat, reglat, schimbat bujie, verificat bobina, etc, etc, etc....fara succes

Functioneaza ok in gol, cand o pui la treaba moare....

A ramas sa mai verific jocurile la supape, desi nu cred sa fie ceva pe acolo...

Si, mai important, regulatorul de turatie, cam aici ma bate gandul ca are ceva...

Insa avand in vedere ca am o alta chinezarie care merge bine de 5 ani si cu care imi fac treaba, nu m-am agatat de ea prea tare, ca nu am nevoie

Dar ma racaie pe creier ....

 

Poti cauta piese pentru clone ale motoarelor tip Honda GCV (motoare cu ax vertical), nu de tip GX (cu ax orizontal).

Ar trebui sa fie scrisa capacitatea motorului pe vreo eticheta

 

Robinet nu e nevoie sa ii pui, daca nu i-a pus fabricantul.

Un carburator functional inchide circuitul de benzina cand camera de nivel constant este plina.

Dar daca totusi vrei sa pui robinet, gasesti in link-ul de mai jos (precum si alte piese, daca te intereseaza).

https://www.generalmotor.ro/catalog?q=robinet

Link spre comentariu
Acum 5 ore, draku a spus:

A ramas sa mai verific jocurile la supape, desi nu cred sa fie ceva pe acolo...

Motoarele gen Briggs & Straton si cele facute asemanator au boala asta. In faza de compresie este un moment cand deschide putin supapa si scapa presiunea, apoi se inchide dar nu mai este puternica arderea, nu are putere. Totul vine de la mai multe lucruri :

Cama este foarte putin ovala, materialul se uzeaza, se muta varful camei "mai incolo" sau inaltimea este prea mica = nu deschide ca lumea, nu inchide ca lumea, se deschide intre timp putin. Invartind cu mana incet motorul si incercand cu 2 degete rotirea capului supapei se simte la un momentdat  ca se roteste =atunci nu inchide ca lumea. 

-locasul supapei se uzeaza, material prea moale, =nu se inchide ca lumea. Reparatie neortodoxa: ( alta chiulasa este scumpa) iei din lungimea supapei, sa inchida ca lumea dar sa se si deschida. Aprox 1.5 - 2 mm.

Link spre comentariu

Pai daca trebuie sa iei din lungimea cozii supapei, inseamna ca este motor cu supape laterale.

Cele de care vorbim sunt OHV si au reglajul cu surub....

In fine, de verificat...

Link spre comentariu
Acum 8 ore, draku a spus:

Robinet nu e nevoie sa ii pui, daca nu i-a pus fabricantul.

Nu cumva are robinet "automat" actionat vacuumatic, precum scuterele.

Link spre comentariu
4 hours ago, Усилитель said:

In faza de compresie este un moment cand deschide putin supapa si scapa presiunea, apoi se inchide dar nu mai este puternica arderea, nu are putere.

Toate peste 100cmc au mecanismul acesta, se numeste decompresor si ridica supapa de admisie in faza de compresie pentru a reduce compresia, altfel ar fi cam greu de pornit la mina.

Este un fel de cama pe arborele cu came care se interpune intre cama de admisie si tachet, are un arc si o contragreutate in asa fel incit la peste 7-800 rpm se ridica si ajunge compresia la normal, oricum e mica la motoarele astea, pe la 1:5-1:7.

Fortat in sarcina daca-i scade turatia sub turatia de revenire a decompresorului se opreste in general cu rateu in carburator din cauza lui.

Turatia la relanti este in jur a 1500, in sarcina 3500rpm si este mentinuta de regulatorul centrifugal.

Nu prea se defecteaza ala si daca n-are putere de la carbrator i se trage.

Jocuri la supape nu prea apar decit a admisie daca n-are filtru de aer, se reduce din cauza uzurii.

Aici aveti ceva info despre cele verticale:

https://www.honda-engines-eu.com/en/products/engines/gcv145#resultsheader

Editat de Ion_Bumbu
Link spre comentariu

Am avut treaba cu multe de astea stil Brigs & Straton  , nu au mecanismul respectiv , mai ales la cele pt tuns iarba.Am si eu unul ,primit donatie ,aceasi problema ,lipsa de putere si l-am rezolvat.Cel de pe motosapa ,trebuia reparatie capitala in fiecare an ,calitatea "americana "lasa de dorit......un prieten a mai adus din Germania  cateva de rezerva SH si pt piese .Apoi a gasit unul identic ca si constructie cu B&S   , Kawasaki FA210 D , alta calitate , de 10 ani nu am pus mana pe el.

Editat de Усилитель
Link spre comentariu
Acum 2 ore, Ion_Bumbu a spus:

mecanismul acesta, se numeste decompresor

Cam stiu ce este acela.....ultima lucrare ,restaurata 100% de mine : MZ125RT 1961

mz125r10.jpg

Asta  ,alta lucrare de-a mea ( 5 premii "cea mai frumoasa motocicleta" , din astea 3 in 3 tari diferite  )

dscn0610.jpg

 

Link spre comentariu

MZ 125 nu avea decompresor, doar cheia de contact sub sea. :d

Ij de 350cmc monocilindric, ala batrin din anii 60 avea la mina decompresor insa nu pentru pornire, pe o parte bujie pe calalata parte decompresorul si schimbator "la mina" pe dreapta!

:d

 

P.S. nu prea au treaba clonele Honda cu motoarele...

Editat de Ion_Bumbu
Link spre comentariu

As dori sa ii fac și schimbul de ulei zilele următoare. Ce ulei îmi recomandați? Ultima data ia fost făcut cu ulei ruris dar as merge pe ceva mai calitativ 

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări