Mircea Postat Martie 16, 2022 Partajează Postat Martie 16, 2022 18 minutes ago, patrick1 said: Da, cu ”charge pump” pentru ”shift” de tensiune, se complică lucrurile ... și ar trebui un oscilator pentru asta. Da' de unde, folosesti o solutie integrata, nu concepi tu fiecare bloc functional. Link spre comentariu
Vizitator Postat Martie 16, 2022 Partajează Postat Martie 16, 2022 (editat) 13 minutes ago, validae said: Nu au fost probleme niciodată cu aprinderea cu senzor Gotronic.Porneam iarna şi la -10*C direct pe gaz fără probleme.Reglajul senzorului era identic cu cel al platinei clasice, fiindcă se monta exact în locul ei, pe platoul din Delco.De oprit motorul în ,,regim subturat,, ? Bună gluma. Mergeam cu 50-60km/h în viteza a cincea fără să tremure motorul.Am renunţat la maşină fiindcă intrase rugina rău de tot în ea, aveam şi un lonjeron terminat şi expirase şi butelia de gaz.Nu se mai justifica să mai bag bani în ea. Dacă puneţi problema scăderii tensiunii bateriei la pornire până la 5-6V înseamnă că faceţi parte din categoria celor care cred că bateria trebuie să ţină cât maşina, resuscitâd-o prin orice mijloace... Poate să scadă tensiunea și până pe la 4V (este o motocicletă pe 6,3V, cu dinam, old-timer, 1959 ) nu e mașină (în sens de ”patrupedă”). Bateria este din 5 (plus 1 rezervă) elemente Ni-Cd 10 Ah, etanșe, Saft (originala a fost Ni-Fe și a ținut cam 20 de ani, nu se mai produce azi așa ceva). Editat Martie 16, 2022 de patrick1 Link spre comentariu
validae Postat Martie 16, 2022 Partajează Postat Martie 16, 2022 Păi era greu să fi scris asta de la început....cred că mai toţi de aici s-au gândit la auto, nu la moto.Dar şi acolo se poate folosi aprinderea capacitivă.Acum orice ,,drujbă,, are o astfel de aprindere... Link spre comentariu
Vizitator Postat Martie 16, 2022 Partajează Postat Martie 16, 2022 (editat) 22 minutes ago, validae said: Păi era greu să fi scris asta de la început....cred că mai toţi de aici s-au gândit la auto, nu la moto.Dar şi acolo se poate folosi aprinderea capacitivă.Acum orice ,,drujbă,, are o astfel de aprindere... Da ... au mai încercat unii cândva și cu magnetouri (de la Mobra) pe motocicletele lor (din lipsă de piese de schimb, etc.) însă datorită erorilor de reglaj la avans de aprindere (nu aveau stroboscop și nici repere mecanice din fabrică pentru reglaj) au funcționat motoarele (cu preaprinderi și detonații) doar o scurtă vreme ... Aprinderea capacitivă (CDI) are dezavantajul unor scântei de durată prea scurtă pentru a asigura o pornire sigură la motoare mai mari și în condiții nefavorabile (frig, umiditate). La drujbe sau motorete, unde turația și numărul de învârtituri la pornire este mare, mai merge ... Motocicletele Simson Sport și AWO (250 cmc) au fost echipate și cu magnetou pentru aprindere dar și cu dinam pentru iluminat. Porneau destul de greu după ce magneții își mai pierdeau din remanență. Editat Martie 16, 2022 de patrick1 Link spre comentariu
Vizitator Postat Martie 16, 2022 Partajează Postat Martie 16, 2022 (editat) 59 minutes ago, Mircea said: Da' de unde, folosesti o solutie integrata, nu concepi tu fiecare bloc functional. Depinde ... uneori există plăcerea (și nevoia) de a concepe și realiza un bloc funcțional fiabil, dimensionat ”militar”. Spre exemplu, partea de ”releu regulator” pentru (auto)excitația dinamului a trebuit să o construiesc cu tranzistori cu germaniu (ASZ18) care au Vbe 0.15V și nu 0,65V (ca la siliciu). Asta pentru că dinamul nu se autoexcită decât atunci când tensiunea generată din magnetizarea sa remanentă statică depășește un anumit prag (și turație). Care prag trebuie să fie cât ma jos posibil pentru a putea porni ușor (la împins) și cu bateria descărcată (și deconectată). Mașinile ”moderne” însă nu mai au nici manivelă de pornire (la nevoie) și (unele) nici roată de rezervă, nici trusă de scule. Mie nu mi-ar trebui așa ceva (ca să depind de ”mila” altora), chiar dacă așa e acum la ”modă” Și tranzistorii sunt de două tipuri: în capsule metalice și cu treceri în sticlă (rezistenți la foc, inundații și EMP) și ... din plastic pentru larg consum. Eventual și SMT, puși cu puțin ”lipici” pe un PCB de unică folosință. Editat Martie 16, 2022 de patrick1 Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum