Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Circuit de comutație / aprindere la 6,3Vcc (4-8Vcc).


Vizitator

Postări Recomandate

18 minutes ago, patrick1 said:

Da, cu ”charge pump” pentru ”shift” de tensiune, se complică lucrurile ... și ar trebui un oscilator pentru asta.

Da' de unde, folosesti o solutie integrata, nu concepi tu fiecare bloc functional. 

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 19
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • Mircea

    3

  • validae

    3

  • cristi7521

    3

Zile populare

Top autori în acest subiect

13 minutes ago, validae said:

Nu au fost probleme niciodată cu aprinderea cu senzor Gotronic.Porneam iarna şi la -10*C direct pe gaz fără probleme.Reglajul senzorului era identic cu cel al platinei clasice, fiindcă se monta exact în locul ei, pe platoul din Delco.De oprit motorul în ,,regim subturat,, ? Bună gluma. Mergeam cu 50-60km/h în viteza a cincea fără să tremure motorul.Am renunţat la maşină fiindcă intrase rugina rău de tot în ea, aveam şi un lonjeron terminat şi expirase şi butelia de gaz.Nu se mai justifica să mai bag bani în ea.

Dacă puneţi problema scăderii tensiunii bateriei la pornire până la 5-6V înseamnă că faceţi parte din categoria celor care cred că bateria trebuie să ţină cât maşina, resuscitâd-o prin orice mijloace...

Poate să scadă tensiunea și până pe la 4V (este o motocicletă pe 6,3V, cu dinam, old-timer, 1959 :dsaf) nu e mașină (în sens de ”patrupedă”). Bateria este din 5 (plus 1 rezervă) elemente Ni-Cd 10 Ah, etanșe, Saft (originala a fost Ni-Fe și a ținut cam 20 de ani, nu se mai produce azi așa ceva).

Editat de patrick1
Link spre comentariu

Păi era greu să fi scris asta de la început....cred că mai toţi de aici s-au gândit la auto, nu la moto.Dar şi acolo se poate folosi aprinderea capacitivă.Acum orice ,,drujbă,, are o astfel de aprindere...

Link spre comentariu
22 minutes ago, validae said:

Păi era greu să fi scris asta de la început....cred că mai toţi de aici s-au gândit la auto, nu la moto.Dar şi acolo se poate folosi aprinderea capacitivă.Acum orice ,,drujbă,, are o astfel de aprindere...

Da ... au mai încercat unii cândva și cu magnetouri (de la Mobra) pe motocicletele lor (din lipsă de piese de schimb, etc.) însă datorită erorilor de reglaj la avans de aprindere (nu aveau stroboscop și nici repere mecanice din fabrică pentru reglaj) au funcționat motoarele (cu preaprinderi și detonații) doar o scurtă vreme ...

Aprinderea capacitivă (CDI) are dezavantajul unor scântei de durată prea scurtă pentru a asigura o pornire sigură la motoare mai mari și în condiții nefavorabile (frig, umiditate).

La drujbe sau motorete, unde turația și numărul de învârtituri la pornire este mare, mai merge ...

 

Motocicletele Simson Sport și AWO (250 cmc) au fost echipate și cu magnetou pentru aprindere dar și cu dinam pentru iluminat.

Porneau destul de greu după ce magneții își mai pierdeau din remanență.

Editat de patrick1
Link spre comentariu
59 minutes ago, Mircea said:

Da' de unde, folosesti o solutie integrata, nu concepi tu fiecare bloc functional. 

Depinde ... uneori există plăcerea (și nevoia) de a concepe și realiza un bloc funcțional fiabil, dimensionat ”militar”.

Spre exemplu, partea de ”releu regulator” pentru (auto)excitația dinamului a trebuit să o construiesc cu tranzistori cu germaniu (ASZ18) care au Vbe 0.15V și nu 0,65V (ca la siliciu). Asta pentru că dinamul nu se autoexcită decât atunci când tensiunea generată din magnetizarea sa remanentă statică depășește un anumit prag (și turație).

Care prag trebuie să fie cât ma jos posibil pentru a putea porni ușor (la împins) și cu bateria descărcată (și deconectată).

Mașinile ”moderne” însă nu mai au nici manivelă de pornire (la nevoie) și (unele) nici roată de rezervă, nici trusă de scule.

Mie nu mi-ar trebui așa ceva (ca să depind de ”mila” altora), chiar dacă așa e acum la ”modă” :84

Și tranzistorii sunt de două tipuri: în capsule metalice și cu treceri în sticlă (rezistenți la foc, inundații și EMP) și ... din plastic pentru larg consum. Eventual și SMT, puși cu puțin ”lipici” pe un PCB de unică folosință.

Editat de patrick1
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări