delde Postat Martie 13, 2022 Autor Partajează Postat Martie 13, 2022 Maine ma duc la service sa mi-l depreseze si mai vedem . Mai greu o sa fie cu strunjirea ghearelor. Link spre comentariu
validae Postat Martie 13, 2022 Partajează Postat Martie 13, 2022 Renunţaţi la modificarea rotorului existent.Magneţii ceramici sunt prea slabi pentru scopul propus, folosiţi magneţi Neodym recuperaţi de la un hoover electric defect. Refolosiţi doar axul de la alternator, construiţi prin strunjire un suport cilindric nemagnetic ce va susţine magneţii periferic.Altfel munciţi degeaba. Link spre comentariu
Усилитель Postat Martie 13, 2022 Partajează Postat Martie 13, 2022 La urma urmei nu am inteles care e scopul modificarii? Alternatorul are randament mult mai bun decat constructia cu magneti, care se numeste dinam si a fost abandonat pe vremuri de toate firmele de masini. Link spre comentariu
validae Postat Martie 13, 2022 Partajează Postat Martie 13, 2022 Probabil vrea să-l folosească la o eoliană.... Link spre comentariu
vera Postat Martie 13, 2022 Partajează Postat Martie 13, 2022 @Усилитель a spus: "Alternatorul are randament mult mai bun decat constructia cu magneti, care se numeste dinam" Alternatorul, indiferent de excitatie (bobina sau magneti), tot alternator se numeste. El genereaza ca. Dinamul are colector si genereaza cc. Link spre comentariu
Vizitator Postat Martie 13, 2022 Partajează Postat Martie 13, 2022 6 minutes ago, vera said: Alternatorul, indiferent de excitatie (bobina sau magneti), tot alternator se numeste. El genereaza ca. Nu chiar ... http://www.dansmc.com/magneto1.htm Link spre comentariu
vera Postat Martie 13, 2022 Partajează Postat Martie 13, 2022 @patrick1 acela este un magnetou, faci confuzie. Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Martie 13, 2022 Partajează Postat Martie 13, 2022 (editat) Este magnetou toata ziua. Bun, acuma poti sa-i spui si ca-i un alternator acolo deoarece o bobina alimenteaza luminile, semnalizatoarele adica tot ce merge in ac. Unele chiar aveau si punte rederesoare pentru a incarca o baterie insa tot alternator au. Editat Martie 13, 2022 de Ion_Bumbu Link spre comentariu
Усилитель Postat Martie 13, 2022 Partajează Postat Martie 13, 2022 (editat) Electromagnetii sunt "mai tari" ca magnetii.... De aceea unde trebuie "power" nu sunt magneti. Dar as putea inchipui un sistem hibrid, unde partea cu magneti asigura excitatia la electromagneti... Apropo, daca s-a pomenit magnetoul, vine iarasi la moda, vecinul meu s-a bucurat enorm ca a gasit la motocicleta lui H-D un magnetou in locul instalatiei clasice, la numai 1000 euro... Editat Martie 13, 2022 de Усилитель Link spre comentariu
delde Postat Martie 14, 2022 Autor Partajează Postat Martie 14, 2022 10 hours ago, validae said: Probabil vrea să-l folosească la o eoliană.... Nu vreau sa-l folosesc la eoliana ,pur si simplu vreau sa vad ce se ooate scoate din el, tinand cont ca este putin diferit fata de un alternator obisnuit: rotorul are 16 poli nu 12 cum au marea majoritate, apoi statorul cu 24 poli este bobinat pe fiecare pol in parte cu sarma de 2,2 mm . In al treilea rand este mult mai mare decat unul auto. Link spre comentariu
validae Postat Martie 14, 2022 Partajează Postat Martie 14, 2022 Păi nu era mai simplu să-i daţi un 12V pentru excitaţie şi gata? Sau avea regulatorul detensiune defect ? Oricum, magneţii aceia de difuzor nu sunt potriviţi acolo. Link spre comentariu
Усилитель Postat Martie 14, 2022 Partajează Postat Martie 14, 2022 (editat) 2kW nu scoti cu magneti... Mai ales in stil "artizanal"... Editat Martie 14, 2022 de Усилитель Link spre comentariu
delde Postat Martie 14, 2022 Autor Partajează Postat Martie 14, 2022 1 hour ago, validae said: Păi nu era mai simplu să-i daţi un 12V pentru excitaţie şi gata? Sau avea regulatorul detensiune defect ? Oricum, magneţii aceia de difuzor nu sunt potriviţi acolo. Generatorul, in starea in care l-am gasit, nu avea suportul de perii. Link spre comentariu
delde Postat Martie 14, 2022 Autor Partajează Postat Martie 14, 2022 Gata, am depresat axul la un service. acum am doua variante : fie a mea daca gasesc un strungar bun , fie cea cu magneti de hoverboard. Link spre comentariu
Vizitator Postat Martie 14, 2022 Partajează Postat Martie 14, 2022 (editat) 20 hours ago, vera said: Alternatorul, indiferent de excitatie (bobina sau magneti), tot alternator se numeste. 19 hours ago, vera said: @patrick1 acela este un magnetou, faci confuzie. Sper că nu fac nicio confuzie: atât alternatorul (ac) cât și dinamul (dc) sunt mașini electrice cu excitație. Acolo unde sunt magneți permanenți (rotitori) este vorba numai despre magnetou (nu despre alternator sau dinam). (”A magneto is a permanent magnet electrical generator.”) https://en.wikipedia.org/wiki/Magneto Spre exemplu, multe motociclete japoneze (și nu numai) sunt prevăzute cu magnetouri mono sau trifazate ca generator electric urmat de un redresor-regulator de tip șunt (cu reglaj prin scurt-circuit comandat pe ieșire cu tiristori sau tranzistori V-MOS), la puteri de sute de W. Nu sunt alternatoare chiar dacă unele asigură prin înfășurare separată și tensiunea pentru energia de aprindere (CDI), nu doar cea de 14,4V pentru iluminat (în ac, dc sau mixt). În schimb, pot funcționa și cu circuitele de iluminat sau de încărcare cc defecte, ceea ce nu ar fi posibil cu un alternator obișnuit defectat. Editat Martie 14, 2022 de patrick1 completare Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum