Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Modificare alternator auto 28 V/75 A 2,1kW.


delde

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 66
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • delde

    21

  • Ion_Bumbu

    6

  • validae

    5

  • sesebe

    4

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Renunţaţi la modificarea rotorului existent.Magneţii ceramici sunt prea slabi pentru scopul propus, folosiţi magneţi Neodym recuperaţi de la un hoover electric defect.

Refolosiţi doar axul de la alternator, construiţi prin strunjire un suport cilindric nemagnetic ce va susţine magneţii periferic.Altfel munciţi degeaba.

Link spre comentariu

La urma urmei nu am inteles care e scopul modificarii? Alternatorul are randament mult mai bun decat constructia cu magneti, care se numeste dinam si a fost abandonat pe vremuri de toate firmele de masini. 

Link spre comentariu

Este magnetou toata ziua.

Bun, acuma poti sa-i spui si ca-i un alternator acolo deoarece o bobina alimenteaza luminile, semnalizatoarele adica tot ce merge in ac.

Unele chiar aveau si punte rederesoare pentru a incarca o baterie insa tot alternator au.

Editat de Ion_Bumbu
Link spre comentariu

Electromagnetii sunt "mai tari" ca magnetii.... De aceea unde trebuie "power" nu sunt magneti. 

Dar as putea inchipui un sistem hibrid, unde partea cu magneti asigura excitatia la electromagneti... 

 

Apropo, daca s-a pomenit magnetoul, vine iarasi la moda, vecinul meu s-a bucurat enorm ca a gasit la motocicleta lui H-D un magnetou in locul instalatiei clasice, la numai 1000 euro... 

Editat de Усилитель
Link spre comentariu
10 hours ago, validae said:

Probabil vrea să-l folosească la o eoliană....

Nu vreau sa-l folosesc la eoliana ,pur si simplu  vreau sa vad ce se ooate scoate din el, tinand cont ca este putin diferit fata de un alternator obisnuit:

rotorul are 16 poli nu 12 cum au marea majoritate, apoi statorul cu 24 poli este bobinat pe fiecare pol in parte cu sarma de 2,2 mm .

In al treilea rand  este mult mai mare  decat unul auto.

Link spre comentariu

Păi nu era mai simplu să-i daţi un 12V pentru excitaţie şi gata? Sau avea regulatorul detensiune defect ? Oricum, magneţii aceia de difuzor nu sunt potriviţi acolo.

Link spre comentariu
1 hour ago, validae said:

Păi nu era mai simplu să-i daţi un 12V pentru excitaţie şi gata? Sau avea regulatorul detensiune defect ? Oricum, magneţii aceia de difuzor nu sunt potriviţi acolo.

Generatorul, in starea in care l-am gasit, nu avea suportul de perii.

Link spre comentariu
20 hours ago, vera said:

Alternatorul, indiferent de excitatie (bobina sau magneti), tot alternator se numeste.

 

19 hours ago, vera said:

 

Sper că nu fac nicio confuzie: atât alternatorul (ac) cât și dinamul (dc) sunt mașini electrice cu excitație.

Acolo unde sunt magneți permanenți (rotitori) este vorba numai despre magnetou (nu despre alternator sau dinam).

 

(”A magneto is a permanent magnet electrical generator.”)

https://en.wikipedia.org/wiki/Magneto

 

Spre exemplu, multe motociclete japoneze (și nu numai) sunt prevăzute cu magnetouri mono sau trifazate ca generator electric urmat de un redresor-regulator de tip șunt (cu reglaj prin scurt-circuit comandat pe ieșire cu tiristori sau tranzistori V-MOS), la puteri de sute de W.

Nu sunt alternatoare chiar dacă unele asigură prin înfășurare separată și tensiunea pentru energia de aprindere (CDI), nu doar cea de 14,4V pentru iluminat (în ac, dc sau mixt).

 

În schimb, pot funcționa și cu circuitele de iluminat sau de încărcare cc defecte, ceea ce nu ar fi posibil cu un alternator obișnuit defectat.

 

Editat de patrick1
completare
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări