Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Modificare alternator auto 28 V/75 A 2,1kW.


delde

Postări Recomandate

Salut prieteni !   De cateva zile m-am hotarat sa inlocuiesc bobina din rotorul tip gheare cu doi magneti ceramici tip inel.

Dupa ce am desfacut rotorul si am scos bobina de excitatie, am strunjit fiecare gheara la interior pentru a se potrivi cu magnetii.

Cu bobina alimentata la 28 V ghiarele se magnetizeaza puternic, asa cum e si normal.

Cand pun cei doi magneti in locul bobinei ghiarele nu se magnetizeaza decat foarte slab. 

Poate cineva sa-mi spuna unde am gresit? Si bobina si magnetii genereaza un camp magnetic de aceeas

 forma, orientat perpendicular pe suprafata,

dimensiunile sunt comparabile (  100x60x20 mm la cei doi magneti si 97x70x40mm bobina).

Atasez si cateva poze.

WIN_20220311_08_28_51_Pro.jpg

WIN_20220311_08_29_14_Pro.jpg

WIN_20220311_08_29_52_Pro.jpg

WIN_20220311_08_31_59_Pro.jpg

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 66
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • delde

    21

  • Ion_Bumbu

    6

  • validae

    5

  • sesebe

    4

Top autori în acest subiect

Imagini postate

17 minutes ago, QQme said:

Se produce un scurtcircuit magnetic prin cele doua piese din interiorul magnetilor si prin ax.

 Si cum ar trebui sa fac  dupa parerea ta?

20 minutes ago, QQme said:

Se produce un scurtcircuit magnetic prin cele doua piese din interiorul magnetilor si prin ax.

Si in cazul bobinei nu se produce acelas lucru?

Link spre comentariu
Acum 26 minute, delde a spus:

 

Si in cazul bobinei nu se produce acelas lucru?

 

Nu pt ca in cazul bobinei chiar acolo ia nastere (se realizeaza concentrarea lui) fluxul magnetic.

Link spre comentariu

Ce treaba are free energy cu modifacarea rotorului unui alternator?

Delde arunca un ochi la indienii astia:

 

LE:

Ai nevoie de magneti puternici acolo, daca la un difuzor fluxul magnetic este concentrat, in cazul de fata fluxul este dispersat.

Editat de AlpHs00
Link spre comentariu
Acum 2 ore, delde a spus:

 Si cum ar trebui sa fac  dupa parerea ta?

Si in cazul bobinei nu se produce acelas lucru?

1.- Ax (arbore) din material "nemagnetic" + piese de centrare (alea din interiorul magnetului) tot din material nemagnetic.

2.- Asa cum a zis colegul. Si atunci e nevoie de miez magnetic în bobina.

Link spre comentariu

Explicaţia ,,scurtcircuitului magnetic,, e că bobina induce un flux magnetic precis, pe când magneţii au deja fluxuri orientate şi nu numai pe direcţia de interes.Corpul metalic al celor două piese polare (ghiarele) închide în mod nedorit o mare parte din fluxul util dat de magneţi.Asta ar fi explicaţia ce mi se pare corectă.Faceţi comparaţie de forma şi amplasarea pieselor polare la difuzorul din care provin magneţii şi cea a pieselor alternatorului.Vă veţi da seama că magneţii rotunzi nu pot fi folosiţi aici.Deci, luaţi exemplu la cei din filmuleţul de mai sus, recuperaţi magneţi de Hoover şi folosiţi-i ca atare...

Link spre comentariu

Magnetii trebuie sa atinga piesele polare DOAR in capete; intre ax, respectiv piesele polare (gheare) si suprafata circulara a magnetilor trebuie sa exista un spatiu de minim 5-6 mm.

Diferenta de magnetizare poate fi si din diferenta campului magnetic dat de cele doua surse, bobina respectiv magnetii.

Editat de iop95
Link spre comentariu

M-am hotarat sa merg pe solutia prezentata in schita.  Bucsa va fi din textolit sau din aluminiu, in functire de ce voi gasi. Mai ramane o problema,  prelucrarea ghiarelor care sunrt 8 pe fiecare parte si care nu pot fi prinse intr-un universal obisnuit cu 3 bacuri. Se poate rezolva si asta fie  prin confectionarea unei bucse elastice fie sa gasesc un strung cu universal cu 4 bacuri.   Si ar mai fi un impediment;  nu pot sub nicio forma sa depresez ghiara de pe ax, ca sa o pot prelucra. 

Cred ca ar trebui o presa hidraulica de peste 5 T, sau sa o incalzesc cu flacara  oxiacetilenica.

Link spre comentariu
16 minutes ago, delde said:

Cred ca ar trebui o presa hidraulica de peste 5 T,

Mergi la orice service auto mai rasarit si iti depreseaza ghearele rapid. Au prese hidraulice.

Link spre comentariu
On 3/12/2022 at 10:29 AM, validae said:

Corpul metalic al celor două piese polare (ghiarele) închide în mod nedorit o mare parte din fluxul util dat de magneţi.Vă veţi da seama că magneţii rotunzi nu pot fi folosiţi aici.

Ce gheare,ce service...Mai bine faceti un rotor de aluminiu si incorporati magnetii direct in el.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări