kokosu Postat Martie 10, 2022 Partajează Postat Martie 10, 2022 Buna ziua. Am un circular de masa. Am trimis la rebobinat statorul chiar inainte de sarbatori. Mi-a ajuns inapoi de vreo 2 saptamani si nu Mai gasesc hartia pe care am notat conexiunile. Daca ma poate ajuta cineva, va rog. Statorul are 3 fire, unul rosu si 2 negre. Rosu si negru sunt pe partea dinspre panza (sus) si negru e pe partea spre perii(Jos). Rezistenta intre rosu si negru(sus) e undeva la 5 ohmi, intre rosu (sus) si negru (Jos) 3.5ohm iar intre negru (Jos) si negru (sus) e 2.5ohm masurat cu cel Mai simplu multimetru. Rotorul e normal cu perii si intrerupatorul e cu automentinere. Adica cu stecherul in priza daca apas ON scoate 220v fara ca motorul sa fie conectat. . De la comutator pleaca 2 fire: faza si nul... Orice sfat/ ajutor este binevenit. Va multumesc Link spre comentariu
validae Postat Martie 10, 2022 Partajează Postat Martie 10, 2022 Pune o poză clară cu statorul şi firele lui aşa cum ies din bobine.E mai uşor aşa decât să-mi imaginez sau să esenez ce ai explicat.... Ai mai jos o metodă de postare, site-ul indicat de mine e Imgur (citit ,,imager,,), dar se procedează la fel pentru orice alt site de găzduire Încarci pozele pe https://imgur.com/upload După ce se încarcă pe site, dai click dreapta pe fiecare poză şi selectezi ,,Copy image,,. Revii pe forum şi dai click pe ,,Paste,, în postare.Pozele vor apărea direct. Link spre comentariu
kokosu Postat Martie 10, 2022 Autor Partajează Postat Martie 10, 2022 Rotor https://imgur.com/a/FA41685 Stiu sigur ca tensiunea intra direct intr-o perie a rotorului... De restul nu ma.prind Link spre comentariu
validae Postat Martie 10, 2022 Partajează Postat Martie 10, 2022 Un stator ar trebui să aibă patru fire, două începuturi şi două sfârşituri pentru cele două bobine statorice.Ăsta de ce are trei ? Sunt înseriate cele două bobine pe undeva ? Din poziţia asta şi la lumina precară la care ai făcut poza nu se vede.Dacă cele două bobine sunt înseriate la un capăt, al treilea fir e sigur o priză de reglaj (slăbire a câmpului) a uneia dintre bobine.Circularul are cumva comutator de schimbare a turaţiei ? Sau frânare electrică ? Link spre comentariu
kokosu Postat Martie 10, 2022 Autor Partajează Postat Martie 10, 2022 https://imgur.com/a/aiRm0Jq https://imgur.com/a/r70uYWN Partea cu AB e de SUS, cum m-am referit Mai sus si partea cu c e de Jos. Rezistenta AB e 5.2ohmi, AC e 3.5 si BC e 2.5. Nu stiu ca aiba frana magnetica tunctionala. Tot ce doresc e sa pornesc motorul deocamdata. Cel Mai logic mi se pare AC in serie cu rotorul. Sper sa se vada Mai bine pozele acestea Link spre comentariu
validae Postat Martie 14, 2022 Partajează Postat Martie 14, 2022 Comutator de schimbare a turaţiei are ? Frânarea se face de obicei scurtcircuitând rotorul sau un bobinaj al statorului, astfel motorul va genera în scurtcircuit şi se va opri rapid. Acolo pare că statorul are două bobinaje separate, ce au un punct comun.Asta fiindcă se văd două conexiuni ce unescc cele două bobine statorice. Link spre comentariu
kokosu Postat Martie 15, 2022 Autor Partajează Postat Martie 15, 2022 Am gasit schema de service. Din Cate inteleg eu bobina de 'frana' ar trebui sa fie separat. Adica nu ar trebui sa aiba punct comun. L-am pus cu AB in serie cu rotorul, merge la 220v. Acum ma chinui sa fac frana... Deci se pare ca C merge la comutator... Si intr-adevar franeaza . Ati avut dreptate. Multumesc Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum