Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Banda de alergare KETTLER BERLIN S2


larsor

Postări Recomandate

Acum 35 minute, validae a spus:

Dioda Zenner nu pot fi sigur ce valoare are, necunoscând ce tensiune au impulsurile de comandă din poarta originalului.Dar cred că dacă pui una de 12V nu rişti nimic.

Ai grijă că la bornele M- M+ ale motorului există un varistor albastru.E foarte negru, posibil să fie întrerupt.Ar trebui schimbat oricum, el protejează contra autoinducţiei cauzate de bobinajul motorului.....iar fără el vei tot arde tranzistori indiferent de tip.

Mulțumesc din nou pentru sfaturile utile, am sa schimb și varistorul, e negru deoarece a explodat tranzistorul lângă el; dau comanda de piese și va țin la curent cu rezultatul.

IMG_20220305_185726.jpg

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 27
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • larsor

    11

  • validae

    8

  • doru3160

    4

  • spirica

    2

Top autori în acest subiect

Imagini postate

 

La 08.03.2022 la 13:25, validae a spus:

vezi la @hachia că are de toate convenabil.

 Daca vrei un tranzistor de 5 lei, (sa zicem ca ceri 10bc, sa fie si ceva rezerve) si plafonul este de 100lei, nu mai e la fel de convenabil.

Link spre comentariu
Acum 59 minute, validae a spus:

Stai că n-am înţeles-o pe asta cu ,,plafonul de 100 Lei,,....am văzut că are comanda minimă de 35 Lei.

Pe asta am vazut-o, dupa care am căutat in altă parte.

Screenshot-2022-03-17-12-48-12-091-com-a

Link spre comentariu

Acel tranzistor lucreaza in comutatie si deci puterea disipata se calculeaza altfel.

Nu stiu exact despre ce dioda se discuta aici dar trebuie sa existe si o dioda de putere mare care sa asigure descarcarea bobinei. In cazul de fata motorul este echivalentul bobinei dintr-un convertor BUCK.

Cred ca mai era un subiect similar, probabil deschis de aceeasi persoana, iar acolo era vorba de o dioda zener de 15V-18V G-S la tranzistor.

Ideea este ca cel mai probabil reparatia a fost facuta "pe genunchi" fara o verificare completa si corecta a intrebului montaj. 

Apropo de ceea ce zicea @validae cu masurarea curentului . E un sfat foarte bun dar trebuie facuta corect aceasta masurare pt ca un multimetru (clampmetru) uzual va avea erori mari de masura din cauza comutatiei de frecvena ridicata si a lipsei capabilitatii RMS.

Link spre comentariu
Acum 23 ore, sesebe a spus:

 

Apropo de ceea ce zicea @validae E un sfat foarte bun dar trebuie facuta corect aceasta masurare pt ca un multimetru (clampmetru) uzual va avea erori mari de masura din cauza comutatiei de frecvena ridicata si a lipsei capabilitatii RMS.

In afara de asta, considerand ca are cu ce masura, trebuie sa aiba și niste valori de referință, ca să aibă cu ce compara valorile obținute.

Link spre comentariu

Eu propusesem o măsurare a curentului de mers al motorului în regim continuu.Astfel avea o idee despre ce tranzistor ar fi potrivit acolo.Dacă în regim continuu şi cu o persoană de 70kg se afla de exemplu că motorul cere 2A, se putea determina puterea maximă cerută tranzistorului.O putem considera o valoare de referinţă.

Link spre comentariu
1 oră în urmă, validae a spus:

O putem considera o valoare de referinţă.

Ma refeream la cazul cand nu stiu daca motorul e in toate mințile, si nu consuma mai mult decat trebuie...am intalnit si cazuri din astea.

Link spre comentariu
On 3/6/2022 at 3:11 PM, larsor said:

A funcționat corect în gol 20 min. dupa care cu o persoana s-a defectat dupa câteva minute,

N-am spus degeaba de ungerea benzii pe interior.

Dar acum trebuie reparata sursa.

Acum trei luni am fost la cineva cu o problema la banda de alergat. In gol era bine dar in sarcina se oprea dupa doua secunde si nu mai pornea nici in gol dupa aceea.

Asta pana se mai racea sursa. Am verificat pe sursa ce am crezut si apoi m-am gandit ca frecarea mare intre banda si platforma este cauza.

Dupa ungere, de atunci, totul este bine.

Si daca se fac masuratorile cu motorul alimentat direct, banda nefiind unsa, curentul de actionare va fi mai mare.

Link spre comentariu

Colegul spune ca motorul are 2,5 CP. Ceea ce ne duce la cam 2kW puterea electrica nominala (la un randament de 90%, daca e mai mic va consuma mai mult), deci acel motor poate consuma, in mod normal 10A, cand este suprasolicitat poate consuma mai mult, dar cred ca din conceptie au prevazut o functionare cu cineva care cantareste 150kg (zic si eu, nu cunosc exact). Nu stiu daca exista vreun angrenaj sau e direct conectat la banda, am vazut o singura data o banda desfacuta.

Editat de Mircea
Link spre comentariu
  • 4 săptămâni mai târziu...
La 08.03.2022 la 13:25, validae a spus:

Ar fi de luat în calcul un FQL40N50....vezi la @hachia că are de toate convenabil.Ăsta e dublu la putere...deci mai sigur.

Revin cu rezultatul, scuze de întârziere, am schimbat tranzistorul ars și am pus IRFP460, dioda zener de 12v cum m-ați sfătuit și varistorul albastru, rezultatul e ca funcționează normal - menționez, ca sa-i răspund și d-lui SPIRICA, banda a fost curățată de praf și unsa cu silicon. Din nou va mulțumesc domnule VALIDAE pentru sfaturile bune pe care mi le-ati dat !

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări