Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Banda de alergare KETTLER BERLIN S2


larsor

Postări Recomandate

IMG-20220306-094539.jpgIMG-20220306-094600.jpgBuna ziua, dețin o banda de alergare KETTLER BERLIN S2 motor 2.5 CP la care s-a defectat motorul de cc la 180v și placa de baza - mosfetul final. Am înlocuit motorul cu unul de 2,25 CP si finalul l-am pus IRFP450 care ar rezista la 14 A. A funcționat corect în gol 20 min. dupa care cu o persoana s-a defectat dupa câteva minute, tranzistorul împuscat și o dioda care era pusa în paralel cu el e în scurt-circuit. Va rog sa-mi spuneți ce tip de dioda este, rapida 1n4148 sau zener 12, 18v. Tranzistorul încerc sa-l pun IRFP460 care rezista la 20A, mulțumesc anticipat.

Editat de larsor
Link spre comentariu
  • Răspunsuri 27
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • larsor

    11

  • validae

    8

  • doru3160

    4

  • spirica

    2

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Tranzistorul nu se mai vedea de ce tip e, am pus IRFP450 citind pe forumuri și crezând ca rezista la 14 A, am găsit în alte locuri ca nu are mai mult de 7 A ; motorul era de 2,5 CP LA 180 cc

Link spre comentariu
Acum 9 minute, larsor a spus:

Menționez ca am verificat motorul la un acumulator auto și lucreza foarte bine, turație mica constanta.

Mai menționez ca motorul este nou de 2,2 CP, nu bobinat și pe alimentarea benzii de alergare am pus o siguranța automata de 10A ca care nu a declansat

Link spre comentariu
Acum 2 ore, validae a spus:

Ce tranzistor era originalul ? Motorul înlocuit are aceeaşi tensiune de lucru ?

Da, motorul are aceeași tensiune de lucru de 180v cc

Link spre comentariu
La 06.03.2022 la 20:13, merck a spus:

Poate sa fi fost o problema de racire. Ai pus pasta, ai strans bine surubul?

curatat, pus pasta noua si strans surubul

Repet rugămintea, ce tip de dioda este cea din paralel cu tranzistorul, WD3 de pe schema

Link spre comentariu

Este o diodă Zenner.Valoarea între circa 5V şi maximum 18V, depinde de tranzistorul folosit şi caracteristicile semnalului de comandă.Protejează poarta tranzistorului.

Link spre comentariu
Acum 13 ore, validae a spus:

Este o diodă Zenner.Valoarea între circa 5V şi maximum 18V, depinde de tranzistorul folosit şi caracteristicile semnalului de comandă.Protejează poarta tranzistorului.

Mulțumesc pentru răspuns și interes d-le Validae, ce tranzistor ma sfătuiți sa pun și ce dioda zenner, motorul e de 2,25 CP și funcționează bine, nu se încălzește ; eu suspectez ca persoana care a folosit banda, un amic,  are greutate mai mare decât a dat producătorul :d

Link spre comentariu

Ce tensiune de lucru are motorul ? Degeaba pui un tranzistor cu curent mare dacă tensiunea îl străpunge, sau produsul celor două depăşeşte puterea maxim disipată.

 

Link spre comentariu
Acum 15 minute, validae a spus:

Ce tensiune de lucru are motorul ? Degeaba pui un tranzistor cu curent mare dacă tensiunea îl străpunge, sau produsul celor două depăşeşte puterea maxim disipată.

 

180v cc cel original si tot 180v cc cel inlocuit, diferenta era la putere, 2,5CP cel original si 2,25CP existentul, made in China amandoua

 

Link spre comentariu

OK, acum trebuie măsurat curentul în sarcină maxim admisibilă al motorului.Sunt convins că e destul de mic, de ordinul a câţiva Amperi dar trebuie cunoscut altfel depăşeşti puterea disipată de tranzistor.Punem de exemplu cazul cu 5A şi 180Vc.c. Asta rezultă într-o putere de 4500W !!!. Aberant, nu ? Deci curentul motorului va fi probabil pe la 1A sau mai mic. Dacă motorul e silit să consume mai mult (blocarea motorului de către o persoană supraponderală), puterea disipată de tranzistor îl încinge şi se va arde rapid.Dacă aţi putea să puneţi tranzistorul pe un radiator sau dacă are deja, pe unul mai mare, ar fi mai bine.Folosirea unui IRFP460 ar fi bună în acest caz.Dar nu cumpăraţi tranzistorul până nu măsuraţi curentul motorului în sarcină normală şi la tensiunea nominală.

Necunoscând exact modelul original al mosfetului, nu poţi merge la ,,ghici,, decât cheltuind aiurea bani pe experimente.Nu cred că e de dorit asta...

Link spre comentariu
Acum 9 minute, validae a spus:

OK, acum trebuie măsurat curentul în sarcină maxim admisibilă al motorului.Sunt convins că e destul de mic, de ordinul a câţiva Amperi dar trebuie cunoscut altfel depăşeşti puterea disipată de tranzistor.Punem de exemplu cazul cu 5A şi 180Vc.c. Asta rezultă într-o putere de 4500W !!!. Aberant, nu ? Deci curentul motorului va fi probabil pe la 1A sau mai mic. Dacă motorul e silit să consume mai mult (blocarea motorului de către o persoană supraponderală), puterea disipată de tranzistor îl încinge şi se va arde rapid.Dacă aţi putea să puneţi tranzistorul pe un radiator sau dacă are deja, pe unul mai mare, ar fi mai bine.Folosirea unui IRFP460 ar fi bună în acest caz.Dar nu cumpăraţi tranzistorul până nu măsuraţi curentul motorului în sarcină normală şi la tensiunea nominală.

E foarte corect ce spuneți, nu am alta posibilitate decat sa risc un tranzistor IRFP460 si o dioda zenner de valoarea pe care mi-o spuneti dv., nu detin o sursa de curent continuu de 180v; racirea tranzistorului e efectuata de un radiator comun cu puntea redresoare si doua diode de putere, radiator care este montat pe carcasa metalica a benzii.

Link spre comentariu

Dioda Zenner nu pot fi sigur ce valoare are, necunoscând ce tensiune au impulsurile de comandă din poarta originalului.Dar cred că dacă pui una de 12V nu rişti nimic.

Ai grijă că la bornele M- M+ ale motorului există un varistor albastru.E foarte negru, posibil să fie întrerupt.Ar trebui schimbat oricum, el protejează contra autoinducţiei cauzate de bobinajul motorului.....iar fără el vei tot arde tranzistori indiferent de tip.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări