Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Mig21 disparut de pe radar


Mitica M.

Postări Recomandate

Era defectoscopie ultrasonică şi atunci.Din 1931 s-a utilizat metoda.

Cel mai simplu de detectat fisuri mici era cu soluţie penetrantă cu vopsea de contrast.Se curăţa piesa şi se pulveriza soluţia penetrantă, care intra în cele mai mici fisuri.Se ştergea piesa şi se pulveriza vopsea de contrast.Dacă erau fisuri adânci, penetrantul ieşea şi contamina vizibil vopseaua de contrast.

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 148
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • BRANCA

    20

  • merck

    20

  • doru3160

    19

  • validae

    14

Top autori în acest subiect

O carte din 2019:

https://biblioteca.utcluj.ro/files/carti-online-cu-coperta/378-3.pdf

EDIT: Dl Viorel, nimeni nu te contreaza/ corecteaza, sunt postari tipice pt bodega. Te citez: "eu am spus cum poți verifica un motor nou nouț scos din ambalaj și montat pe un avion?". Iar din ce am postat noi ar rezulta ca nu trebuie sa testezi piesa in ansamblu, ci sa ai siguranta ca a fost testata suficient de bine inainte de montare.

 

Editat de dumitrumy
Link spre comentariu

A fost un defect ascuns, care a scăpat defectoscopiei.Nu toate defectele sunt depistate uşor, o neuniformitate din turnare şi fisura putea apărea după multe ore de funcţionare.În orice domeniu se mai fac şi greşeli...

Link spre comentariu

În 87 am lucrat la un contract cu avioane Bacău, pt detectarea microfisurilor în stadiu de profil neprelucrat prin metoda curentilor de suprafață. Avantajul era ca se elimina partea cu defect înainte de prelucrare, inca din faza de materie prima, magazie. Pana atunci prima testare se făcea după una sau doua etape de prelucrare, și apăreau pierderi.

Era strictețe mare, începând cu alegerea furnizorului de materie prima. 

Link spre comentariu
1 hour ago, Liviu.Mihaiu said:

Nava amiral „Hetman Sahaidachny” a Marinei Ucrainene a fost scufundată pentru a împiedica forțele de ocupație ruse să o folosească, inclusiv pentru sabotaj, au declarat oficiali ai Ministerului Apărării din Ucraina, pentru publicația Ukrainska Pravda.

Daca stirea este adevarata, ceva probleme cu capul au si comandantii ucrainieni.
 

FM8bmviacAAfeZx?format=jpg&name=large

 

https://www.overtdefense.com/2022/03/03/the-fate-of-ukraines-flagship-frigate/

Link spre comentariu

Daca si la rusi exista mentalitatea "noi ne facem ca muncim" si cererea de a realiza "cincinalul in 4 ani jumate" , si motive sa cred contrariul nu prea sunt, e evident de ce fu cu defect de nou. 

 

Se vede clar si din conflictul actual, nu pierderile umane sunt problema. 

Link spre comentariu

Greu de crezut ca la 120m altitudine cu motorul oprit mai ai timp sa ceri si sa obtii permisiunea sa te catapultezi - noroc ca era seful potrivit la butoane, dar daca nu s-a mentionat decesul, apoi a avut viata in el pilotul. 

Link spre comentariu

 Peste tot în lume există standarde ridicate la execuţie şi control calitate la avioane.

 Înainte de '89 am vorbit cu un fost lăcătuş de la IAR Braşov.Prima chestie neobişnuită a fost că spunea de bancul fiecăruia care nu era încuiat!Cică dimineaţa foarte devreme venea sculerul şi le verifica pe toate.Orice sculă ce nu corespundea se înlocuia automat.A doua chestie era legată de echipa de control,numai ofiţeri.Zicea că aproape toată ziua erau pe cafele,tutun şi jocuri de cărţi.În schimb când apăreau piesele la control erau imediat acolo.Tot el zicea "Să te ferească Dumnezeu să fi avut vreun defect!Zburai imediat"!

 Era în timpurile când multe piese se făceau manual.De la stadiul de ucenic la cel de muncitori treceau ani şi se dădea examen!...Erau f f bine plătiţi.

Link spre comentariu

Totul depinde de antrenament, inclusiv gestionarea evenimentelor neprevazute. Pilotul daca avea 31 ani, 500ore de zbor si a termibat scoala militara la aproximativ 21 ani nu prea avea antrenament, in conditiile in care un Mig 21 e greu de pilotat.

Link spre comentariu
1 oră în urmă, Rammstein a spus:

Domnilor, eu știu cum se verifică o piesă, cu lichide penetrante, gamma, ultrasunete, eu am spus cum poți verifica un motor nou nouț scos din ambalaj și montat pe un avion? Nu îl consideri ca fiind perfect? Eu am pus o întrebare care a fost înțeleasă greșit.

Am înteles foarte bine întrebarea.

Motorul nu îl consider perfect decât daca vine cu actele în regula si a fost transportat în conditii corespunzatoare. Si ca sa poti verifica daca a fost sau nu supus la socuri, orice producator serios plaseaza detectoare de socuri pe ambalaj. Triaxiale.

Link spre comentariu
4 minutes ago, franzm said:

... orice producator serios plaseaza detectoare de socuri pe ambalaj. Triaxiale.

Se foloseau si in trecut, vreau sa zic anii 70 sau 80? Intreb de curiozitate. 

Link spre comentariu

Înseamna ca nu a functionat CTC-ul. Si atunci nu-ti ramâne decât sa le încerci la sol. Dar la ce zgârcenie era la noi...

Acum 1 oră, Mircea a spus:

Se foloseau si in trecut, vreau sa zic anii 70 sau 80? Intreb de curiozitate. 

Înclin sa cred ca da. Am cautat odata de curiozitate dupa numarul de brevet înscris pe unul gasit întâmplator prin cutiile cu maimute si era din anii aia. Daca o fi ajuns si pe meleagurile noastre, nu stiu.

Link spre comentariu
Acum 50 minute, franzm a spus:

Înseamna ca nu a functionat CTC-ul. Si atunci nu-ti ramâne decât sa le încerci la sol. Dar la ce zgârcenie era la noi...

toate se incercau la sol la toate tegimurile de functionare. 

Link spre comentariu
Vizitator
Acest subiect este acum închis pentru alte răspunsuri.



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări