Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Reparatie casetofon Pioneer KE-1020 SDK


IonutMB

Postări Recomandate

Buna ziua, am decis sa va cer ajutorul, deoarece sunt incepator si nu stiu prea bine principiile in electronica, m am mai documentat in urmatoarele zile si am ajuns la urmatoarele defecte sesizate de mine pe placa (sper sa fie si corecte) voi atasa si un link cu schita electrica. As dorii sa stiu mai intai daca e in regula sau nu ca doi rezistori SMD pe care scrie 100 sa aiba continuitate cand masor cu multimetrul, si iarasi la un capacitor care e tot SMD cand pun un pin al multimetrului pe partea de masa a placii si celalalt pe unul din capetele lui apoi pe celalalt capat si are la ambele continuitate.

Este corecta aceasta metoda de a verifica?

Presupun ca nu e in regula sa aiba continuitate, fiindca ceilalti nu au, lafel si cu cei doi rezistori smd care sunt legati in paralel pe placa. Sau sa imi spuneti cum ii pot masura cu multimetrul daca asa nu este corect, cum ii pot verifica sa vad daca sunt buni. Mai sunt probleme la alte doua diode, care efectiv au fost atat de oxidate incat sau rupt de pe placa, am incercat sa le caut dupa cod dar nu le gasesc pe siteurile de componente de la noi, sper ca ma puteti ajuta, si va rog sa ma scuzati daca nu am procedat corect, sau nu am masurat corect. Voi atasa si un link de unde puteti descarca schita, si va voi zice de acum codurile de pe placa la fiecare componenta sa le identificati in schita, si daca imi puteti oferi pentru ele ceva similar sau o alternativa ce se poate gasi la noi. Multumesc anticipat.https://download2.manual-buddy.com/download.php?hash=ff27498f39fddd7291682a5415f689acc1a12f63&file=KE1020SDK_SM_PIONEER_EN.pdf

Prima dioda: D517

A doua dioda: D522

Cei doi rezistori: R662

Si capacitorul:C804

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 28
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • IonutMB

    9

  • validae

    7

  • sla

    6

  • spirica

    4

Top autori în acest subiect

D522 și D517 sunt serie pe firul cu + permanent-memorie.

D517 merge de pus 1N4007,are rol de protecție la inversarea alimentări pe firul respectiv.

D522  notația pe schemă e greșită,nu este 1SS133,ci e o diodă zener cred că de 7V1 sau mai  puțin,în așa fel încăt pe pin 58 de la IC501 să se asigure 5V(din minim 12V motor oprit)

R547 iarăși notația e greșită,nu poate fi 0 ohm...probabil mai mult de 100ohm

C804 e de 47nF,dacă ai scurt pe el nu-i bine

R662 nu o găsesc

 

Link spre comentariu

Dar este bine cum am verificat componemtele nu?

De mentionat mai este ca am mai gasit vreo 3 trasee intrerupte pe care urmeaza sa le remediez

 

 

 

Cat despre R662 m am uitat si eu pe schita si este la pagina 13 si 14 in coltul drept partea de sus a schitei, langa acel transformator (L801), in partea stanga a lui, dar pe schita arata doar o siguranta, iar eu pe placa am doua lafel in paralel.

As atasa si poze, dar nu imi dau seama cum sa le pun pe forum aici in topic, trebuie sa le urc pe net, apoi sa copiez link ul lor si sa il postez in conversatie sau cum anume?

Cred ca ar fi mai usor sa va prezint asa.

Link spre comentariu

Cand spui " continuitate" inseamna ca ai masurat cu ohmetru si ti-a dat 0 ohmi sau ai masurat pe domeniul de diode si ti-a aratat continuitate?

Condensatorul C804 este pus pe alimentare, pe bara de 14.4V, daca ai masurat scurt la bornele lui inseamna ca poti ai ai componente arse care sunt legate/alimentate la aceasta tensiune ( integrate, condensatoare, etc). Daca ai gasit si cablaj intrerupt, probabil ca s-a intrerupt din cauza unui curent mare aparut ca urmare a acelui defect. Posibil ca sa ai scurt pe IC551 (amplificatorul audio). Pentru determinarea piesei defecte este necesar sa izolezi componentele legate direct la 14V (sa intrerupi cablajul) pana ajungi la piesa defecta. Poti incepe cu intreruperea alimentarii acelui integrat si masurarea rezistentei intre pinul de alimentare si masa.

Dar daca zici ca ai gasit ceva ciudat si la R662, s-ar putea ca C658 (470/16) sa fie in scurt.

Editat de sla
Link spre comentariu

Traseele au fost intrerupte fiindca placa avea oxid, sau rugina sa zic pe ea, probabil a ajuns cumva apa sau asa ceva pe acolo, iar acele diode rupamduse tot din aceasta cauza.

Cat despre cum am masurat, pai am dat multimetrul pe continuitate, sa piune si am pus varful de mimus de la multimetru prima data pe o masa de pe placa si am luat fiecare smd la verificat multimetrul fiind dat pe continuitate, si a inceput sa piune la acei doi rezistori si la acel capacitor in rest la ceilalti nu, iar apoi am pus pini de la multimetru direct la capetele capacitorului si piunea, apoi si la rezistori aceea tot asa facand, la restul smd urilor nefacand asa.

Cat despre diode am dat multimeteul pe masurat diode, punand plusul la anod si minisul la catod indicandumi valoarea lor, si apoi si invers inversand sa vad daca e patrunsa, dar a indicat 0 ohmi( asta insemnand ca este buna banuiesc) toate aceste procedee vazandule pe youtube la altii, sper sa fie si corecte, va rog sa ma scuzati ca nu ppt explica chiar atat de corect neavand termenii de specialitate, dar incerc sa invat, si sa repar si eu acest casetofon, chiar daca pare destul de problematic. Condensatorii la o inspectie vizuala par buni, nu ppt sa ii masor pe toti fiindca uni au o caloare mai mare decat supprta multimetrul meu ( folosesc un multimetru BILTEMA DMM 1000P)

Link spre comentariu

Ai început direct cu testele dar nu ai spus ce simptome are casetofonul, ce nu face ? Se mai aprinde ceva ? A funcţionat pe maşină şi s-a oprit, l-ai cumpărat din talcioc defect, etc.Sunt amănunte care contează...

Dacă vrei să pui poze (chiar recomand asta):


Ai mai jos o metodă de postare, site-ul indicat de mine e Imgur (citit ,,imager,,), dar se procedează la fel pentru orice alt site de găzduire

Încarci pozele pe https://imgur.com/upload

După ce se încarcă pe site, dai click dreapta pe fiecare poză şi selectezi ,,Copy image,,.

Revii pe forum şi dai click pe ,,Paste,, în postare.Pozele vor apărea direct.

Link spre comentariu

La acei dore rezistori cand dau pe masurat reistenta imi da 005.0 la ambele, iar la acel capacitor adica C804 imi indica 026.7 ohmi iar la cel de langa C803 care in pdf zice ca e lafel cu 804 jos la codurile lor enumerandui pe ei si inca unu 807 parca, ori cum la C803 indicandumi 11.03 kilo ohmi

Link spre comentariu

Ai citit ce am scris mai sus ? Măsurătorile alea nu prea au relevanţă, dacă nu se fac după o logică.Ce problemă are aparatul, în ce condiţii s-a produs defectarea ?

Cum l-ai alimentat, pe maşină, cu o sursă, ce fel de sursă ? Nu mai măsura aiurea piese, defectul se depistează pornind de la o constatare, aparatul se aprinde, sau nu se aprinde ?

 

Link spre comentariu

E normal sa masori 5ohmi la două rezistente de 10 puse în paralel. Măsoară acum rezistența intre un capăt al rezistentelor si masă, apoi intre celălalt capăt si masă. În partea în care rezistența măsurată

va fi mai mica ai defectul ( posibil condensatorul sau integratul, parerea mea)

Link spre comentariu

Citez din mesajul primit de la iniţiator:

,,Buna seara, da am inteles ce ati zis, dar nu mai pot posta am atins limita de posturi pe zi, fiindca zisesem caci casetofonul provine de pe un utilaj agricol, iar cand am vrut sa il pornesc am vazut ca nu face nimic, nu se aprindea absolut nimic, nu a iesit fum din el sau asa ceva, el primeste curent de la utilaj fiindca am verificat cablajul daca are tensiune ,,....

 

Dacă voit sau accidental s-a decuplat una din bornele acumulatorului în mers sau cu motorul pornit şi casetofonul era pornit, a suferit o supratensiune zdravănă.De obicei se lasă cu finali arşi sau defecte pe alimentare (stabilizatoare liniare străpunse, diode Zenner străpunse) , tensiunea ajungând şi la vârfuri cu mult peste 20V în lipsa acumulatorului.De aceea întreb mereu circumstanţele defectării, una e să-ţi plouă în casetofon şi alta e să inversezi polaritatea la borne de exemplu.

Pe acel utilaj funcţiona când l-ai dat jos ? Ai alimentat corect ? Ştii că sunt necesare uneori şi trei plusuri ca să se aprindă ?

Te întreb aceste lucruri fiindcă eşti începător şi poţi omite unele lucruri banale.

Link spre comentariu

Posibil ca cei 27ohmi masurati reprezinta rezistenta celor 4 becuri care se alimenteaza tot la 14V, la fel ca si ntegratul amplificator audio, respectiv sa nu fie defect integratul, nici condensatorul. Asculta-l pe dl. Vali!

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări