Petrica Tractorel Postat Februarie 22, 2022 Partajează Postat Februarie 22, 2022 (editat) Buna seara tuturor. Ma lupt de cateva saptamani cu sistemul electric la un tractor fiat 80-88. Inainte sa ajunga tractorul la mine s-au distrat cu firele niste copii de 14-15 ani si au legat tot una cu alta pana s-au prajit rand pe rand toate prin bord. Am ajuns la sistemul de semnalizare/avarii si nu reusesc sa inteleg de ce sunt doua relee de semnalizare, una cu 3 picioare (49, 49a si C) iar una cu 6 picioare (49, 49a, C, C2, C3, 31) plus butonul de avarii cu 8 pini (49, 49a, L, R, 30, 31, 15, 58). Intrebarea este, de ce sunt doua relee pentru semnalizare? Se poate elimina cea cu 3 picioare, dar totusi sistemul sa fie functional? Releul cu 6 picioare si butonul de avarii sunt noi, dar totusi cand butonul de avarii nu este apasat releul cu 6 picioare bazaie constant. Cum testez releul cu 3 picioare ca sa vad daca e functional sau trebuie altul nou? Stiu ca 49 e curentul iar 49a merge spre becurile de semnalizare, totusi ce este C-ul? Dar C2 si C3 ce este mai exact? Butonul de avarii ma depaseste si mai tare, avand si mai multe picioare necunoscute. In speranta ca ma poate lumina cineva, ii multumesc in avans. Editat Februarie 22, 2022 de Petrica Tractorel Link spre comentariu
draku Postat Februarie 23, 2022 Partajează Postat Februarie 23, 2022 (editat) Nu cunosc exact sistemul, dar probabil ca releul cu 6 pini este pentru remorca sau alte utilaje tractate care au semnalizare optica Cel cu 3 pini ar fi doar pentru tractor in sine si conectezi asa: 49 - la +12V dupa contact 49a - la comutatorul semnalizatorului (borna comuna, celelalte 2 borne pleaca la becurile din stanga/dreapta) C - la becul din bord (al doilea fir din bec merge la masa) S-ar putea sa fie nevoie sa pui carcasa releului la masa, daca este metalica, desi nu cred ca este necesar in configuratia data, se inchide circuitul prin becuri.. Pentru restul, gaseste o schema pentru camioane si inspira-te, de regula au instalatia electrica adaptata pentru remorci. Sau tractoare mai vechi... LE Pentru inspiratie, atasez o bucata dintr-o schema de conexiuni pentru semnalizare, cu buton de avarie, releu de semnalizare si comutator... BLH - comutatorul de semnalizare (maneta) Blinkgeber - releu de semnalizare (in schema este electronic si are o conexiune in plus (31), la tine nu este cazul) Warnblink Schubschalter - buton avarie Siguranta 8 este pe + permanent (direct la baterie) Siguranta 7 este pe + dupa contact Editat Februarie 23, 2022 de draku Link spre comentariu
Petrica Tractorel Postat Februarie 25, 2022 Autor Partajează Postat Februarie 25, 2022 Mersi, am reusit sa leg releul si functioneaza corect. In schimb ma incurca comutatorul de avarii cu 8 pini (49, 49a, L, R, 30, 31, 15, 58). Am testat pinii (am dat curent pe fiecare pe rand) si mi-a dat legaturile in felul urmator: ON: 49-15 31-58 OFF: 49-30 49a-L, R, 31 Nu reusesc sa ajung la o legatura logica prin care sa functioneze corect. Link spre comentariu
Lemon Postat Martie 7, 2023 Partajează Postat Martie 7, 2023 La 25.02.2022 la 14:47, Petrica Tractorel a spus: Mersi, am reusit sa leg releul si functioneaza corect. In schimb ma incurca comutatorul de avarii cu 8 pini (49, 49a, L, R, 30, 31, 15, 58). Am testat pinii (am dat curent pe fiecare pe rand) si mi-a dat legaturile in felul urmator: ON: 49-15 31-58 OFF: 49-30 49a-L, R, 31 Nu reusesc sa ajung la o legatura logica prin care sa functioneze corect. Salut. Ai reușit pana la urma? Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum