daniels Postat Martie 11, 2022 Partajează Postat Martie 11, 2022 Cu calitatea motorinei, cu uzura motorului, cu altitudinea, ... Link spre comentariu
merck Postat Martie 11, 2022 Partajează Postat Martie 11, 2022 (editat) 1 hour ago, Усилитель said: Eu asa stiu ca timpul este coroborat cu temperatura motorului, deci daca opresti, afara sunt - 3 grade, dar peste 5 minute mergi mai departe, timpul este scurt. Daca stai 1 ora si motorul se raceste la ambient este lung. Ai observat tu asta?(ca sa strangem dovezi ) In caz afirmativ, baga detalii sau macar pe ce masina ai observat asta. 5 minutes ago, daniels said: Cu calitatea motorinei, cu uzura motorului, cu altitudinea, ... La ce se refera enumerarea de mai sus? Noi doar discutam daca este logic ca timpul de conectare al bujiei sa fie sau nu coroborat cu temperatura motorului? (vorbim de prima pornire dimineata cand e frig) Nu introducem in ecuatie alti parametrii (calitatea motorinei sau altitudinea). Editat Martie 11, 2022 de merck Link spre comentariu
daniels Postat Martie 11, 2022 Partajează Postat Martie 11, 2022 Pai cand e frig porneste cu apa? Link spre comentariu
merck Postat Martie 11, 2022 Partajează Postat Martie 11, 2022 (editat) 28 minutes ago, daniels said: Pai cand e frig porneste cu apa? Consideram aceeasi masina, plinul facut si avem urmatoarea situatie: luni dimineata la ora 6 sunt -2 grade si marti la ora 6 sunt -15 grade, consideri ca este bine ca timpul de conectare a bujiilor trebuie sa fie egal la pornirea la rece luni si marti, sau este mai bine ca marti fiind mai frig bujiile sa fie conectate un timp mai lung? P.S. Pe langa verdict ar fi binevenita si o explicatie sau ceva argumente. Editat Martie 11, 2022 de merck Link spre comentariu
tenzen Postat Martie 11, 2022 Partajează Postat Martie 11, 2022 Faceti misto pe topic,sau chiar credeti ce spuneti?E pe bune?Sa intelegem ca regimul bujiilor e dupa numarul de forumisti care cad de acord la un principiu? Link spre comentariu
tenzen Postat Martie 11, 2022 Partajează Postat Martie 11, 2022 Ca sa nu mai cautati noduri in papura,detaliez eu citeva regimuri de functionare la bujiile incandescente.Unele,mai vechi,conecteaza bujiile la punere de contact un anumit interval determinat de temperatura antigelului,dupa pornire,le cupleaza iar pina la maxim 3 minute functie de temperatura antigelului si daca turatia nu depaseste 2500 de turatii/min. Altele,le cupleaza doar la pornire,intervalul de cuplare este determinat doar de temperatura ambianta si a antigelului. Unele tipuri le cupleaza in pwm un interval de timp functie de temperatura,dupa pornire,cuplindu-le iar la un nivel pwm cu factor de umplere variabil descrescator tot functie de temperatura."Afterglow",daca e sa intru si eu si sa folosesc un limbaj imbecil care nu se coreleaza cu caracterul meu rominesc,il folosesc si softurile de motoare pina in 2007-10 care nu au control pwm,dar doar dupa un prag de temperatura.Adica daca sint -3 grd afterglow are 30 secunde,daca sint -10 grd,afterglow are 90 de secunde.Exista si un timp maxim care nu depaseste 12 secunde,indiferent de temperatura exterioara,la punerea contactului.Asta e un exemplu,nu un tipar.Sa lasam legendele care le blamau unii si sa concretizam mai exact diferite comportamente ale acestor bujii,fara sondaje de opinie si voturi inutile. Link spre comentariu
merck Postat Martie 11, 2022 Partajează Postat Martie 11, 2022 Expune-ti teoria (principiul tau) si discutam. Asta se doreste: sa ajungem la adevar. De ce esti contra afirmatiei ca timpul de conectare al bujiei sa fie coroborat cu temperatura motorului? Link spre comentariu
merck Postat Martie 11, 2022 Partajează Postat Martie 11, 2022 (editat) 18 minutes ago, tenzen said: 1. Unele,mai vechi,conecteaza bujiile la punere de contact un anumit interval determinat de temperatura antigelului,dupa pornire,le cupleaza iar pina la maxim 3 minute functie de temperatura antigelului si daca turatia nu depaseste 2500 de turatii/min. 2. Altele,le cupleaza doar la pornire,intervalul de cuplare este determinat doar de temperatura ambianta si a antigelului. 3. Unele tipuri le cupleaza in pwm un interval de timp functie de temperatura,dupa pornire,cuplindu-le iar la un nivel pwm cu factor de umplere variabil descrescator tot functie de temperatura."Afterglow",daca e sa intru si eu si sa folosesc un limbaj imbecil care nu se coreleaza cu caracterul meu rominesc,il folosesc si softurile de motoare pina in 2007-10 care nu au control pwm,dar doar dupa un prag de temperatura.Adica daca sint -3 grd afterglow are 30 secunde,daca sint -10 grd,afterglow are 90 de secunde.Exista si un timp maxim care nu depaseste 12 secunde,indiferent de temperatura exterioara,la punerea contactului. Pai in cazurile enumerate de tine exista o coroborare intre timpul de conectare al bujiei si temperatura motorului (temperatura ambianta sau a antigelului). Daca vorbim de prima cheie dimineata, temperatura motorului = temperatura ambianta = temperatura antigelului. P.S. Cred ca lipeste un 0 in afirmatia: "Exista si un timp maxim care nu depaseste 12 secunde". Editat Martie 11, 2022 de merck Link spre comentariu
tenzen Postat Martie 11, 2022 Partajează Postat Martie 11, 2022 Nu lipseste nici un 0 de nicaieri.Poate nu realizati ce inseamna un consum de 50 de amperi 120 de secunde... Link spre comentariu
merck Postat Martie 11, 2022 Partajează Postat Martie 11, 2022 3 minutes ago, tenzen said: Nu lipseste nici un 0 de nicaieri.Poate nu realizati ce inseamna un consum de 50 de amperi 120 de secunde... Adica daca sint -3 grd afterglow are 30 secunde, daca sint -10 grd,afterglow are 90 de secunde. Exista si un timp maxim care nu depaseste 12 secunde,indiferent de temperatura exterioara,la punerea contactului. Deci avem 30 de secunde, 90 de secunde si timpul maxim care nu depaseste 12 secunde. Ori ai 30 secunde, 90 secunde si 120secunde, ori 3 secunde, 9 secunde si 12 secunde. Nu poti sa vorbesti de un timp maxim de 12 secunde vis-a-vis de 30 de secunde si 90 de secunde. Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Martie 11, 2022 Partajează Postat Martie 11, 2022 11 minutes ago, tenzen said: Nu lipseste nici un 0 de nicaieri.Poate nu realizati ce inseamna un consum de 50 de amperi 120 de secunde... Pai ce consum credeti ca este ala? 1,66Wh dintr-o baterie care are in jur de 960Ah ??? Ala e consum? la un alternator de 100A, cam minimum la Diesele? La Terrano 2 cu 2,7TDi si Patrol RD2,8ETi atita timp stau bujiile incalzite pina ajunge motorul la aprox 40C, antigelul. Link spre comentariu
tenzen Postat Martie 11, 2022 Partajează Postat Martie 11, 2022 (editat) Pai vezi si d-ta ce e defect ...Ca de obicei,merck citeaza ce vrea,de unde vrea...Ai observat cumva ca ala era un exemplu?Aia 12 secunde e prima punere de contact,timp suficient de incalzire fara sa epuizeze bateria...Pina sa mai pui emoticoane ca sint dus cu capul,incearca sa intelegi si contextul.... L.E. mai bine ma retrag,ca de obicei,lasind greii sa isi faca treaba.Va doresc numai bine! Editat Martie 11, 2022 de tenzen Link spre comentariu
doru3160 Postat Martie 12, 2022 Partajează Postat Martie 12, 2022 Acum 11 ore, tenzen a spus: L.E. mai bine ma retrag,ca de obicei,lasind greii sa isi faca treaba.Va doresc numai bine! +1 Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum