Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Bujii incandescente - conectari multiple


informer

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 72
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • merck

    16

  • informer

    12

  • tenzen

    12

  • Ion_Bumbu

    6

Top autori în acest subiect

Acum 7 ore, informer a spus:

Comentariul dumneavoastra e rauvoitor si sincer nu prea inteleg ce urmariti sa dovediti... daca n-ati inteles ce am vrut sa spun prin "raspunsuri diametral opuse" intrebati si va explic cu exemple.

Daca nu sunteti capabil sa raspundeti fara aerele astea de superioritate nejustificata v-as ruga in mod politicos sa nu mai incercati sa ma "ajutati"... multumesc!

 

Ok, imi cer scuze ca am vrut sa ajut. Promit ca nu o sa se mai intample.

PS-cred ca totusi ai o problemă, ai impresia ca cineva are grija sa arate ca iti este superior. Cand ai sa realizezi ca de fapt asta e doar grija ta, treburile or sa fie ok.

Link spre comentariu
On 3/10/2022 at 12:51 AM, Ion_Bumbu said:

La masini dupa 2000 surprinzator nu deoarece indicatorul care se stinge avertizeaza doar ca este suficient de calda bujia si camera pentru a porni in siguranta motorul nu si ca ar fi oprita alimentarea lor.

Aia o face ECU abia cind apa depaseste o anumita temperatura, la Nissan Patrol 2,8l 6L la 40C.

Mie mi se pare logica afirmatia ta (ca ECU comanda functionarea bujiilor si dupa stingerea martorului din bord), dar poti prezenta vreo dovada? Cer o dovada, pentru a putea trage o concluzie finala. 

Un argument pro as putea aduce:daca bujiile ar fi folosite doar la pornire cat este aprins martorul in bord => uzura ar fi foarte mica si nu ar mai fi nevoit omul sa le schimbe vreodata, dar la fel nu am nici o dovada. 

Editat de merck
Link spre comentariu

Am facut eu un experiment: 

Ieri, la minus 8 grade am pornit tinand bujiile o singura data, asa cum scrie la carte. A invartit motorul de 4-5 ori pana sa pornesca.

Astazi la minus 10 grade am tinut bujiile de trei ori si a pornit bine, fara probleme. Masina un VW Caddy motor 1,9TDI. Toate bujiile sunt noi, schimbate din toamna.

De obicei iarna tin bujiile de 2-3 ori, asa m-am obisnuit, din experienta spun ca are efect, porneste mai usor. 

Link spre comentariu
1 hour ago, merck said:

Cer o dovada, pentru a putea trage o concluzie finala. 

 

Dumneavoastra puteti sa cereti orice, eu va spun cum se face, puneti clestele de curent pe alimentarea bujiilor si vedeti cit si ce timp trage.

De ce ramine in continuare alimentarea pe bujii?  este simplu, atit timp cit motorul este rece  punctul de pornire a arderii este bujia, cind se incalzeste nu mai are nevoie de sursa aia suplimentara.

Cum am gasit-o, simplu, iarna pe o masina de la job m-am trezit ca noaptea dupa citeva minute la relanti dupa pornire farurile ardeau mai tare, am constatat asta dupa ce am avut masina cu farurile in peretele magaziei si incarcam masina, intrebare a fost, de ce?

Masurat tensiunea, la relanti erau 13,6-13,8Vdc, dupa un timp sarea la 14,4Vdc, asa am ajuns ca prima data sa masor consumul, era pe la 60-80Adc iar cind a trecut indicatorul temperaturii de diviziunea de 40C brusc s-a oprit alimentarea bujiilor.

Ca test am scos cupla imediat dupa pornirea motorului, a inceput sa tremure motorul rau, reconectat cupla totul OK.

Masina pe care am vazut asta a fost un Nissan Terrano 2 2,7TDi.

Am verificat la Patrol, la fel face.

Editat de Ion_Bumbu
Link spre comentariu

E posibil sa fi fost bujia care incalzeste apa din motor si implicit motorul. Unele mamsini au asa ceva. Incalzitorul arata ca o bujie termica. 

Link spre comentariu
2 hours ago, Ion_Bumbu said:

Cum am gasit-o, simplu, iarna pe o masina de la job m-am trezit ca noaptea dupa citeva minute la relanti dupa pornire farurile ardeau mai tare, am constatat asta dupa ce am avut masina cu farurile in peretele magaziei si incarcam masina, intrebare a fost, de ce?

Masurat tensiunea, la relanti erau 13,6-13,8Vdc, dupa un timp sarea la 14,4Vdc, asa am ajuns ca prima data sa masor consumul, era pe la 60-80Adc iar cind a trecut indicatorul temperaturii de diviziunea de 40C brusc s-a oprit alimentarea bujiilor.

Ca test am scos cupla imediat dupa pornirea motorului, a inceput sa tremure motorul rau, reconectat cupla totul OK.

Masina pe care am vazut asta a fost un Nissan Terrano 2 2,7TDi.

Am verificat la Patrol, la fel face.

Multam fain! :ewryt45w

Mie imi ajunge certitudinea prezentata. 

Personal as fi crezut ca ECU opreste bujiile mai repede, as fi zis 2-3 minute :rade: dar se pare ca le "forjeaza" mult mai mult timp , la un diesel trebuie ceva timp sa ajunga apa la 40 de grade. 

Eu nu-mi schimb parerea ca punerea contactului de mai multe ori n-ar ajuta, altfel nu ar mai fi folosite de ECU dupa pornire. 

Link spre comentariu

Daca bujia este conectata un timp T1 => se degaja o cantita de caldura Q1, daca o tin conectata T2(2xT1) => cantitatea de caldura va fi 2xQ1.

Intreb: este logic ca timpul de conectare al bujiei ar trebui sa fie coroborat cu temperatura de afara?

Link spre comentariu
Acum 1 oră, merck a spus:

Daca bujia este conectata un timp T1 => se degaja o cantita de caldura Q1, daca o tin conectata T2(2xT1) => cantitatea de caldura va fi 2xQ1.

Intreb: este logic ca timpul de conectare al bujiei ar trebui sa fie coroborat cu temperatura de afara?

Eu asa stiu ca timpul este coroborat cu temperatura motorului, deci daca opresti, afara sunt - 3 grade, dar peste 5 minute mergi mai departe, timpul este scurt. Daca stai 1 ora si motorul se raceste la ambient este lung. 

Link spre comentariu
2 hours ago, merck said:

Daca bujia este conectata un timp T1 => se degaja o cantita de caldura Q1, daca o tin conectata T2(2xT1) => cantitatea de caldura va fi 2xQ1.

Intreb: este logic ca timpul de conectare al bujiei ar trebui sa fie coroborat cu temperatura de afara?

Bineinteles ca nu cu temperatura de afara!

Timpul este direct proportional cu temperatura motorului, adica a antigelului.

Daca pui cheia tine bujiile conectate si dupa stingerea becului macar inca  20 de secunde.

 

Link spre comentariu
47 minutes ago, Ion_Bumbu said:

Bineinteles ca nu cu temperatura de afara!

Timpul este direct proportional cu temperatura motorului, adica a antigelului.

Daca pui cheia tine bujiile conectate si dupa stingerea becului macar inca  20 de secunde.

Temperatura motorului inainte de pornire (ca vorbim despre pornirea la rece) = temperatura mediului ambiant => pot folosi fie temperatura de afara fie temperatura motorului, pentru mine nu este nici o diferenta, dar ca sa fie cat mai limpede folosim temperatura motorului. 

 

Deci pana acum suntem 3 persoane ( @Ion_Bumbu, @Усилитель si eu) care suntem pentru afirmatia: timpul de conectare al bujiei ar trebui sa fie coroborat cu temperatura motorului. 

 

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări