Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Bujii incandescente - conectari multiple


informer

Postări Recomandate

Metodele astea or fi bune ca praf in ochi,daca intilnesti o "bujiuta" care are ohmii corecti si iti face scurtcircuit cind e alimentata,cum mai au obiceiul pe la nea "opel",cauta defectul ...Si multe alte defecte,la unele nici nu mai gasesti virful incandescent intreg,zici ca e ros de soarece!

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 72
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • merck

    16

  • informer

    12

  • tenzen

    12

  • Ion_Bumbu

    6

Top autori în acest subiect

10 hours ago, tenzen said:

daca intilnesti o "bujiuta" care are ohmii corecti si iti face scurtcircuit cind e alimentata

Poti detalia, sau cu prima ocazie cand iti pica asa ceva pe mana sa faci un video?

Cred ca undeva este o eroare. Poate eroarea provine din faptul ca toate multimetre chinezesti care nu sunt brand name au fire subtiri si cand faci scurt pe ohmi iti arata chiar si 1,2 ohmi. Daca nu tii cont de acest aspect si vrei sa masori o bujie care este in scurt, cand vezi 1,2 ohmi zici ca are ohmii corecti. Nu stiu cati de prin service-uri au un multimetru care sa le arate 0,9 ohmi la o bujie care are 0,7 ohmi (adica testerele sa aiba doar 0,2ohmi). 

Link spre comentariu

Nu cred ca mai am vreuna din bujiile care au acest comportament,totusi,ma uit in garaj sa vad daca mai sint.Slaba sansa,deoarece fac curat zilnic,iar la sfirsit de saptamina arunc tot.Ultima data am intilnit una la cil 4 la un opel meriva,motor de 1,3,care avea comportamentul descris anterior.Consuma vreo 35 de amperi,estimativ...Multimetrul meu electronic arata 0 ohm cu tastele in scurt.Pe linga asta,am vreo 4 analoage,unde se poate citi si eroarea de 0,2 ohm,daca e cazul.

Link spre comentariu

Dupa 12 ani de utilizare diesel, mi-am format si eu o parere despre bujiile incandescente.

Ajuta si inca foarte mult, dar nu cuplate de n ori inainte de pornire. E o poveste care s-a propagat, ca folclor urban.  Daca toate bujiile sunt in regula si motorul are compresie, nu este nevoie de cuplare de mai multe ori. Daca nu ai compresie, poti sa cuplezi de cate ori vrei bujiile, ca tot greu va porni. Am avut o iarna in care am folosit metoda asta, dar nu erau toate bujiile in regula. Lucrau doar 2 din 4. Aveam pornire putin mai greoaie si impresia ca daca le cuplez de 2 ori o ia mai repede. Nu am avut porniri ratate, deci am scos-o in primavara si am luat la verificat. Am schimbat toate 4 bujiile, si atunci am aflat ca operatiunea asta e riscanta, pt ca s-a rupt un varf si a cazut in cilindru. S-a chinuit baiatul ala de a lucrat la masina mai bine de o ora, dar a reusit sa-l scoata, altfel, cica trebuia demontata chiulasa. Deci concluzia, daca totul e in regula, nu te stresa. Daca ai baterie buna, poti sa le cuplezi de cate ori vrei, si noteaza timpii de dat la cheie, ca sa poti face diferenta singur. Altfel, lasa masina in pace, si foloseste-o cum recomanda fabricantul in cartea utilizatorului, nu cum spune unul sau altul pe forumuri.

 Nu am folosit metoda cuplarii de mai multe ori dupa ce am schimbat bujiile. Le verificam in fiecare vara cuplind pe rand cate una cu un voltmetru montat pe un shunt, timpi egali. Daca valorile erau identice, le mai lasam o iarna. Nu ma interesa o valoare anume, ci doar comparatia intre valori.

Link spre comentariu

Daca e vreuna moarta,motorul porneste mai greu,deci trebuie sa fie ok,toate bujiile.Am mers cativa ani in alta clima,mai blanda,cu una din 6 rupte,nu au fost probleme,nici motorul nu avea uzura mare.Bine punctat Doru,restul sunt mituri,majoritatea scoase de cei ce au masina parcata printre gaini,si isi inventeaza reparatii imexistente.Pe vremuri aveau la Dacie catelus ce misca din cap,palma cu arc si pestele de sticla in vitrina sufrageriei.

Link spre comentariu

Am avut un vecin,tatal sau avea la Dacie catelu in chestiune,langa el era un chipiu de ofiter(cica impresiona poitistul ce te oprea)si sub bara de spate faimosul paratraznet din cauciuc,impodobit cu catadioptrii.Portbagaj de fier forjat la culoarea masinii si arcuri intinse la foc pe spate.Pui de perna in masina,ca in dormitor. Astia si urmasii lor isi fac de lucru la masina ce merge,ei emit teoriile aberante,ei spala masina la citeva zile,si o lustruiesc cu carpa pe uscat.

Link spre comentariu

Acu' hai sa nu mai aruncam cu noroi,tipic neamului,de la bujii la catelus e distanta mare.Fiecare la timpul sau a emis o teorie,fara sprijin stiintific.Si aici se practica asta,la un alt nivel si pe alte teme,asta ce inseamna?Ala de cauciuc nu era nici un paratrasnet,pacat ca astea noi nu au asa ceva,mai pisca din cind in cind...

Link spre comentariu
Acum 55 minute, Ujio a spus:

Astia si urmasii lor isi fac de lucru la masina ce merge,ei emit teoriile aberante,ei spala masina la citeva zile,si o lustruiesc cu carpa pe uscat.

Ai sa razi, dar am un vecin care mai mult spala decat merge cu masina. Mereu e cu bidonul de 5 l si buretele, face smotru. Omul e pensionar, si o data pe luna pleaca in afara orasului, unde a mostenit o casuta cu ceva teren de la parinti. Eu il vad dupa amiaza, dar cred ca si dimineata mai frige cate o tura la masina. 

Urmasii lui sunt in rand cu lumea, nu se ocupa de asa ceva.:rade:

Link spre comentariu

Domnilor, nu stiu cum sa va spun dar daca cititi acest topic cu atentie veti constata ca de fapt NU s-a raspuns la intrebare.
Sunt raspunsuri diametral opuse de la persoane care toate invoca experienta.

Sigur ca unul poate fi mai priceput in a spune vorbe mari fata de altu` dar totusi trebuia lamurita o problema strict tehnica... nu suntem in "parlament" aici... parerea mea... :rade:.

 

L.E. Nu vreau sa se interpreteze ca n-as fi recunoscator TUTUROR celor care au incercat sa lamureasca treaba... chiar sunt! Ce vreau sa spun este doar ca daca ai face o "medie", ai fi la fel de nelamurit ca la inceput... :)

 

 

 

Editat de informer
Link spre comentariu

Raspunsuri ai primit, dar probabil nu e nimic din ceea ce vrei sa auzi. Poate mai apar si alte pareri, din care sa se nimereasca una pe plac.

Link spre comentariu
Acum 9 minute, doru3160 a spus:

Raspunsuri ai primit, dar probabil nu e nimic din ceea ce vrei sa auzi. Poate mai apar si alte pareri, din care sa se nimereasca una pe plac.

Comentariul dumneavoastra e rauvoitor si sincer nu prea inteleg ce urmariti sa dovediti... daca n-ati inteles ce am vrut sa spun prin "raspunsuri diametral opuse" intrebati si va explic cu exemple.

Daca nu sunteti capabil sa raspundeti fara aerele astea de superioritate nejustificata v-as ruga in mod politicos sa nu mai incercati sa ma "ajutati"... multumesc!

 

Editat de informer
Link spre comentariu

Si eu sint de parere ca ai primit raspuns la intrebarea pusa, chiar mai multe, iar daca vrei un rezumat, majoritar s-a raspuns ca nu folosesc la nimic sau nu ajuta semnificativ conectarile multiple.

Link spre comentariu

OK, cred ca discutia in continuare nu-i constructiva si risca sa degenereze.

Multumesc pt. toate raspunsurile pertinente.
Din punctul meu de vedere se poate inchide.

Link spre comentariu
On 2/22/2022 at 5:16 PM, informer said:

Am observat ca perioada cat bujiile incandescente stau conectate (dupa semnalizarea din bord) nu difera daca sunt cuplate consecutiv de mai multe ori.

Este adevarat ca in conditii de temperatura foarte joasa ar fi benefic sa le "cuplezi" de 2-3 ori inainte de a porni motorul?

 

 

La masini dupa 2000 surprinzator nu deoarece indicatorul care se stinge avertizeaza doar ca este suficient de calda bujia si camera pentru a porni in siguranta motorul nu si ca ar fi oprita alimentarea lor.

Aia o face ECU abia cind apa depaseste o anumita temperatura, la Nissan Patrol 2,8l 6L la 40C.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări