informer Postat Februarie 22, 2022 Partajează Postat Februarie 22, 2022 Am observat ca perioada cat bujiile incandescente stau conectate (dupa semnalizarea din bord) nu difera daca sunt cuplate consecutiv de mai multe ori. Este adevarat ca in conditii de temperatura foarte joasa ar fi benefic sa le "cuplezi" de 2-3 ori inainte de a porni motorul? Link spre comentariu
validae Postat Februarie 22, 2022 Partajează Postat Februarie 22, 2022 Dacă mai ai compresie e suficient o dată.Eu le aveam arse pe toate şi pornea motorul şi aşa pe frig, dar nu ,,la sfert,, ci după vreo două secunde. Link spre comentariu
informer Postat Februarie 22, 2022 Autor Partajează Postat Februarie 22, 2022 (editat) N-am avut probleme sa nu porneasca "tractorasu`" dar intr-adevar cand e frig (sub 0C) da vreo 2-3 ture pana "o ia"... ma gandeam ca poate-l ajuta sa fie aeru` mai cald prin cilindrii aia... habar n-am, nu-i domeniu meu, d-aia intreb. Editat Februarie 22, 2022 de informer Link spre comentariu
merck Postat Februarie 22, 2022 Partajează Postat Februarie 22, 2022 20 minutes ago, informer said: Am observat ca perioada cat bujiile incandescente stau conectate (dupa semnalizarea din bord) nu difera daca sunt cuplate consecutiv de mai multe ori. Este adevarat ca in conditii de temperatura foarte joasa ar fi benefic sa le "cuplezi" de 2-3 ori inainte de a porni motorul? temperatura foarte joasa = ? Pentru mine sa zicem ca ar fi de la -15 grade in jos. Tu vrei ca perioada de conectare a bujiilor incandescente sa fie in functie de temperatura de afara. Inginereste asa este normal, dar contabil sau mangerial ... costa => se respinge! Constructorii au facut teste la temperaturi foarte foarte joase (-30, -35 de grade) si cu timpul ales de ei motorul a pornit. Constructorul insa nu face si teste in timp odata cu aparitia uzurii motorului. Trebuie apoi de vazut ce efect de uzura are timpul prelungit sau cuplarea repetata asupra bujiilor incandescente. Daca punem in balanta ca foarte multe bujii incandescente se rup la scoatere si nu costa ieftin apoi reparatia, as alege sa le uzez mai repede si sa am un beneficiu la pornire decat sa fac economie si apoi sa se rupa. 9 minutes ago, informer said: N-am avut probleme sa nu porneasca "tractorasu`" dar intr-adevar cand e frig (sub 0C) da vreo 2-3 ture pana "o ia"... ma gandeam ca poate-l ajuta sa fie aeru` mai cald prin cilindrii aia... habar n-am, nu-i domeniu meu, d-aia intreb. Daca vezi o diferenta intre pornirea la 10 grade si cea sub 0 grade la timp scurt (sa zicem 2-3 luni sa scoatem din ecuatie uzura) e clar ca daca incalzesti aerul va fi un beneficiu. Daca si la 10 grade da vreo 2-3 ture .... nu il poti ajuta din bujii. Link spre comentariu
informer Postat Februarie 22, 2022 Autor Partajează Postat Februarie 22, 2022 Acum 7 minute, merck a spus: Tu vrei ca perioada de conectare a bujiilor incandescente sa fie in functie de temperatura de afara. Inginereste asa este normal, dar contabil sau mangerial ... costa => se respinge! Ma gandeam ca prima oara au sa stea conectate sa zicem 5s iar la a 2-a conectare (imediata) au sa stea de ex. 2s... dar incercand am constatat ca nu-i asa. Poate exista vreo variatie a duratei functie de temperatura externa, asta n-am "studiat". Intre 10C si 0C nu-i mare diferenta dar intre 15-20C si -5 - -10C sigur este... in primul interval porneste "la sfert", in al 2-lea, cum zicea, da vreo 2-3 ture inainte. Bujiile le-am schimbat cand am luat-o adica acu` 2 ani... aia m-am priceput sa masor si erau 3 intrerupte. Am motive sa fiu ingrijorat pt. compresie? Link spre comentariu
adydep Postat Februarie 22, 2022 Partajează Postat Februarie 22, 2022 Depinde de mașină: -dacă-i mai moderenă,timpul cât stau alimentate e hotărât de ECU funcție de temperatura aerului care intră în motor,și le poate conecta și după pornirea motorului din motive de reducere a noxelor -dacă e puțin mai veche are un releu de temporizare fixă,ce le ține conectate un număr de secunde,indiferent de temperatură sau alți parametrii -dacă e și mai veche le temporizează domn șofer cu degetul cât vor mușchii lui Link spre comentariu
informer Postat Februarie 22, 2022 Autor Partajează Postat Februarie 22, 2022 Acum 1 minut, adydep a spus: Depinde de mașină: -dacă-i mai moderenă,timpul cât stau alimentate e hotărât de ECU funcție de temperatura aerului care intră în motor,și le poate conecta și după pornirea motorului din motive de reducere a noxelor -dacă e puțin mai veche are un releu de temporizare fixă,ce le ține conectate un număr de secunde,indiferent de temperatură sau alți parametrii -dacă e și mai veche le temporizează domn șofer cu degetul cât vor mușchii lui Multumesc. Cred ca-i din a 2-a categorie, Suzuki GV din 2006. Link spre comentariu
Ujio Postat Februarie 22, 2022 Partajează Postat Februarie 22, 2022 Cu cit motorul are mai multe pistoane,cu atit uzura e mai mica pe piston.,segment,etc.Cit despre tinut bujiile incandescente,dupa mine,ajuta sa le tii de mai multe ori doar daca compresia e modesta.In traducere motor foarte uzat.Adica ce a zis Validae dar spus altfel. Link spre comentariu
merck Postat Februarie 22, 2022 Partajează Postat Februarie 22, 2022 26 minutes ago, informer said: Intre 10C si 0C nu-i mare diferenta dar intre 15-20C si -5 - -10C sigur este... in primul interval porneste "la sfert", in al 2-lea, cum zicea, da vreo 2-3 ture inainte. As trage concluzia ca temperatura conteaza, insa nu stiu cu cate grade reusesti sa cresti temperatura cu o cuplare suplimentara. Eu, fiind mai lenes as cupla de 3 ori contactul sa vad daca este vreun beneficiu. Daca as vedea vreun beneficiu as incerca o imbunatatire, daca nu ... abandon. Link spre comentariu
tenzen Postat Februarie 22, 2022 Partajează Postat Februarie 22, 2022 singurul lucru pe care il obtii la cuplari multiple de contact este o baterie flasca,nicidecum o imbunatatire la pornire.Sint si bujii comandate in pwm,ca le mai testau unii inteligenti la 12v si le ardeau...In 3 secunde cam orice bujie e rosie,ele ajuta la pornire.Desi se inrosesc in aer liber la test,in camera de ardere au temperatura mica,fluxul de aer rece din admisie le impiedica incandescenta,dar e suficient sa initieze explozia amestecului,in combinatie cu compresia.De aceea,cum spunea un coleg anterior sint tinute in functiune,unele pina la o anumita temperatura a motorului,altele,pina la depasirea unei plaje de turatie.Unii colegi au inteles gresit, perioada de mentinere a bujiilor nu difera daca pui contactul de mai multe ori,ceea ce este normal, perioada lor de cuplare difera in functie de temperatura exterioara. 3 hours ago, informer said: Am observat ca perioada cat bujiile incandescente stau conectate (dupa semnalizarea din bord) nu difera daca sunt cuplate consecutiv de mai multe ori. Este adevarat ca in conditii de temperatura foarte joasa ar fi benefic sa le "cuplezi" de 2-3 ori inainte de a porni motorul? Link spre comentariu
informer Postat Februarie 22, 2022 Autor Partajează Postat Februarie 22, 2022 (editat) 1 oră în urmă, tenzen a spus: singurul lucru pe care il obtii la cuplari multiple de contact este o baterie flasca,nicidecum o imbunatatire la pornire.Sint si bujii comandate in pwm,ca le mai testau unii inteligenti la 12v si le ardeau...In 3 secunde cam orice bujie e rosie,ele ajuta la pornire.Desi se inrosesc in aer liber la test,in camera de ardere au temperatura mica,fluxul de aer rece din admisie le impiedica incandescenta,dar e suficient sa initieze explozia amestecului,in combinatie cu compresia.De aceea,cum spunea un coleg anterior sint tinute in functiune,unele pina la o anumita temperatura a motorului,altele,pina la depasirea unei plaje de turatie.Unii colegi au inteles gresit, perioada de mentinere a bujiilor nu difera daca pui contactul de mai multe ori,ceea ce este normal, perioada lor de cuplare difera in functie de temperatura exterioara. Eu traiam cu impresia ca inainte de pornirea motorului (cat sunt cuplate bujiile la masina asta) nu exista nici un flux de aer in admisie si ca bujiile alea se incalzesc acolo inauntru la fel cum se incalzesc pe masa.... Niste eventuale lamuriri ar fi de ajutor... multzam. Editat Februarie 22, 2022 de informer Link spre comentariu
validae Postat Februarie 22, 2022 Partajează Postat Februarie 22, 2022 Categoric la prima cheie bujiile se încălzesc până la incandescenţă într-un spaţiu neventilat, motorul nefiind rotit. Că pot fi acţionate şi-n timpul mersului, e altă chestie... Link spre comentariu
tenzen Postat Februarie 22, 2022 Partajează Postat Februarie 22, 2022 Pai se incalzesc,dupa care intra peste ele aer la - cite grade sint afara,cind se da la automat,plus ca atunci,in timpul actionarii demarorului,nu se mai alimenteaza cu tensiune.Ca atare,nu mai au incandescenta aia,temperatura lor fiind,in medie,vreo 200-300 de grade.Sint un ajutor la pornire iarna,pe la mercedes,pornesc si fara bujii pina la -5 grade unele motoare.Altele pornesc foarte greu si la 0 grade fara bujii,depinde de atomizare,raportul de compresie,plus alte considerente privind viteza de rotatie,etc. Link spre comentariu
informer Postat Februarie 22, 2022 Autor Partajează Postat Februarie 22, 2022 Aha... inteleg, multumesc. Eu stiu doar teoria de la motoare si nici pe aia foarte bine... Ma gandeam ca bujiile alea incalzesc aerul din 4 (6 - 8 -...) cilindri dar de fapt cel important este acolo unde pistonul se afla la momentul inceperii compresiei. In cazul asta nu mai are loc o admisie suplimentara (de aer) si ma intrebam ce influenta are temperatura initiala cand temperatura finala a aerului comprimat trebuie sa fie suficient de mare incat motorina injectata sa se autoaprinda.... Da` banuiesc ca-mi fac prea multe probleme de vreme ce tractorasu` porneste... da` nah, mai afli una alta... Link spre comentariu
tenzen Postat Februarie 22, 2022 Partajează Postat Februarie 22, 2022 Chiar daca pistonul e jos la inceputul compresiei,cilindrul si pistonul au temperatura mediului ambiant,implicit si aerul de acolo,asemanator cu aerul tras de afara in urmatorul cilindru care face compresie...Cit despre temperatura de autoaprindere,trebuie tinut cont ca ,de la 2-5 grade,bujiile nu mai sint actionate,deci aerul din camera se incalzeste brusc doar prin compresie... bujiile doar compenseaza chestia asta pe timp friguros,initiind cimpul de foc.nu incalzeste aerul,este un punct fierbinte care declanseaza explozia amestecului.Daca va uitati la avansul unui motor,la aceeasi turatie,cu bujii in functiune si fara,avansul e diferit,ma refer la astea cu ECU electronic pe injectie,avansul fiind mai mic cind bujiile functioneaza.De aia croncane unele motoare cind au sezorul de temperatura decalibrat,la pornirea la cald... Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum