Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Siguranță slowcooker


nordix

Postări Recomandate

Atunci încearcă s-o înnădeşti cum am arătat.Uite mai jos un exemplu de înnădire a unei rezistenţe îmtrerupte de prăjitor de pâine.Capătul întrerupt l-am prins într-un clips de tablă, apoi tabla am prins-o sub piesa originală unde era nituit capătul rezistenţei.

WoPUv6a.jpg

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 35
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • nordix

    16

  • validae

    11

  • adydep

    7

  • sesebe

    2

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Bună . Am folosit o bucată de tabla foarte subțire și am îmbinat cele doua capete rupte ale rezistenței . Masurat cu multimetrul și totul e ok . Reasamblat totul . Pornit slowcookerul . Din păcate nu se încălzește . 

Link spre comentariu
Acum 2 minute, adydep a spus:

Ori nu se alimentează,ori s-a mai întrerupt în altă parte.

Ca să te convingi dacă se alimentează rezistența pune la bornele ei 2 fire și un bec de 220V.

Bună sugestie . Incerc mâine și revin cu informațiile . Mulțumesc ..

Link spre comentariu
Acum 13 ore, adydep a spus:

Ori nu se alimentează,ori s-a mai întrerupt în altă parte.

Ca să te convingi dacă se alimentează rezistența pune la bornele ei 2 fire și un bec de 220V.

Bună sugestie . Incerc mâine și revin cu informațiile . Mulțumesc ..

  

 Bună . Am verificat cu un bec in locul rezistenței . Nu se aprinde . Am verificat din nou rezistența . Rezistența e ok . 

 Mai jos sunt poze cu placa ..

 

 

IMG-20220223-113402-1.jpg

IMG-20220223-113427.jpg

Link spre comentariu

Am verificat triacul . Intre :

  -  A1-A2=nici o modificare pe nici o scală a multimetrului

  -  A1-G= 0,9 Mohmi pe scala de 200Mohmi

 - A2-G= nici o modificare pe nici o scală a multimetrului 

Scuze că am scris așa , dar am căutat pe net și nu sunt foarte lămurit nici acum dacă triacul e bun sau nu ...

Link spre comentariu

La un triac sau thiristor testarea cu un simplu multimetru nu este concludenta. Asa s-ar putea gasi doar cele care sint in scurtcircuit.

Pt testare se foloseste un circuit ajutator format dintr-o baterie/sursa de 9-12V/1-2A, un bec auto, o rezistenta de citeva surte de ogm si eventual niste comutatoare. Se gasesc pe net scheme si chiar si aici pe forum au mai fost postate. 

Editat de sesebe
Link spre comentariu

Fă o lampă de continuitate dintr-o baterie şi un bec, cu două fire la care notezi polaritatea.Pui plusul la unul din terminalele A1 sau A2 şi minusul la celălalt, nu contează.Faci scurt cu o pensetă între terminalul Poartă (gate) şi borna plus a lămpii.Becul trebuie să se aprindă şi să rămână aprins şi după ce întrerupi circuitul de comandă al porţii.Asta dacă triacul mai e bun.

 
Link spre comentariu
Acum 56 minute, validae a spus:

Fă o lampă de continuitate dintr-o baterie şi un bec, cu două fire la care notezi polaritatea.Pui plusul la unul din terminalele A1 sau A2 şi minusul la celălalt, nu contează.Faci scurt cu o pensetă între terminalul Poartă (gate) şi borna plus a lămpii.Becul trebuie să se aprindă şi să rămână aprins şi după ce întrerupi circuitul de comandă al porţii.Asta dacă triacul mai e bun.

 

Am folosit curcuitul din imagine , dar fără cele două rezistoare . După ce am atins Gate de plusul bateriei , becul a rămas aprins . Se pare că triacul e bun ...

Screenshot_2022-02-24-12-51-55-136_com.opera.browser.jpg

Link spre comentariu

Ia verifică ce capacitate mai are condensatorul ăla ,,caramea,, gri de pe partea cu triacul.Să-l măsori scos de pe placă.E posibil să-i fi scăzut capacitatea mult şi semnalul de comandă pentru triac să fie insuficient.

Alimentarea plăcii se face prin reactanţa capacitivă a acelui condensator şi astfel de scheme suferă când capacitatea scade în timp.Scăderea e cauzată de obicei de descărcări interne între armături, urmate de evaporare locală (autocicatrizare) dar scade capacitatea progresiv.Am reparat destule termostate wireless cu defect similar..

Link spre comentariu
Acum 44 minute, validae a spus:

Ia verifică ce capacitate mai are condensatorul ăla ,,caramea,, gri de pe partea cu triacul.Să-l măsori scos de pe placă.E posibil să-i fi scăzut capacitatea mult şi semnalul de comandă pentru triac să fie insuficient.

Alimentarea plăcii se face prin reactanţa capacitivă a acelui condensator şi astfel de scheme suferă când capacitatea scade în timp.Scăderea e cauzată de obicei de descărcări interne între armături, urmate de evaporare locală (autocicatrizare) dar scade capacitatea progresiv.Am reparat destule termostate wireless cu defect similar..

Asta e ceea ce pot masura cu mijloacele disponibile 

IMG-20220224-134916.jpg

Acum 45 minute, validae a spus:

Ia verifică ce capacitate mai are condensatorul ăla ,,caramea,, gri de pe partea cu triacul.Să-l măsori scos de pe placă.E posibil să-i fi scăzut capacitatea mult şi semnalul de comandă pentru triac să fie insuficient.

Alimentarea plăcii se face prin reactanţa capacitivă a acelui condensator şi astfel de scheme suferă când capacitatea scade în timp.Scăderea e cauzată de obicei de descărcări interne între armături, urmate de evaporare locală (autocicatrizare) dar scade capacitatea progresiv.Am reparat destule termostate wireless cu defect similar..

Asta e ceea ce pot masura cu mijloacele disponibile 

Iar ăsta e condensatorul ...

IMG-20220224-135046.jpg

 

Intre timp am verificat și variatorul albastru . Se pare că și ăla e ok ...

IMG-20220224-133148.jpg

Link spre comentariu

Condensatorul  în regulă.Varistorul nu avea ce se aibă, când crapă un varistor iese cu afumătură şi cablaje întrerupte.

Ar trebui verificat acum dacă triacul primeşte semnal de comandă în poartă de la microcontroller.Şi dacă termistorul sau termocuplul ce e folosit ca senzor de temperatură e în regulă.Trebuie urmărit traseul dinspre poarta triacului către microcontroller şi văzut dacă nu e undeva întrerupt sau vreo componentă (rezistenţă, trecere) întrerupte.

Link spre comentariu

Momentan condensatorul , varistorul și triacul sunt afară din cablaj . Le lipesc înapoi și apoi dacă puteți puțin detalia ca să înțeleg mai exact ce și unde să verific ... Ultimele două fraze enunțate , mai exact ..  

 Până la acest moment au fost chestii destul de ușoare de făcut / verificat . Acum după cum mi se pare începe partea grea ... 

 Dacă e ceva foarte greu de explicat , vă înțeleg dacă nu vă pierdeți timpul cu scrisul . Oricum consider că am fost ajutat destul de mult ... 

Editat de nordix
Link spre comentariu

Triacul e comandat pe terminalul ,,gate,, de un semnal ce provine de la microcontroller.Integratul cu mulți pini....

Trebuie să vezi dacă vine ceva semnal pe pinul ,,gate,, și poți face asta chiar cu triacul scos.Între pinul poartă și terminalul vecin pui un led roșu înseriat cu o rezistență de circa 10 - 47k.Sau mai bine două leduri conectate ,,antiparalel,, adică anodul unuia la catodul celuilalt.Astfel poți vedea și semnale alternative sau cu polaritate inversă unui singur led.Daca ledul se aprinde, există semnal.Dacă nu, fie microcontrollerul nu dă comandă din diverse cauze.Care pot fi interne sau externe lui.Asta urmează a se vedea...

Edit:

Pune la loc de unde ai dat jos componenta din imagine.Nu e siguranţă, ci termistor şi fără ea nu există informaţie despre temperatură.De aia nici nu primeşte triacul comanda de încălzire...

IMG-20220222-153515.jpg

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări