Dxxx Postat Februarie 20, 2022 Autor Partajează Postat Februarie 20, 2022 Da, am receptionat totul. Nu are rost sa economisesc 50 lei dar durata de viata sa fie pe jumatate, evaluez "deranjul" de demontare la mai mult. Problema este ca daca cumpar 100 bucati rezistente smd cu 4-5 lei primesc un DS corect si complet - la perii am intrebat care este producatorul si nici un vanzator nu stie. Unde am gasit originale vanzatorul nu a putut sa-mi dea cotele carbunelui sa vad daca se potriveste (de lene, erau in stoc deci era greu sa le localizeze si sa le masoare)... evident ca nu iau pentru ca arata in poza "apropiat" fara o masuratoare. Pana la urma si cu greu am gasit o firma care aduce din Germania perii Schunk, asta este firma specializata... asa ca astept pana miercuri sa vina. Sper sa respecte specificatiile si sa fie bune. Vanzatoarea a fost mirata ca nu vreau periile "normale" de 18 lei, disponibile imediat si ca vreau unele de 65 lei si sa mai si astept... Colectorul l-am curatat... defapt tot motorul. Sa indepartez depunerile cu ceva abraziv nu vad ce beneficiu ar avea, oricum pana se "formeaza" periile va exista frecare suplimentara care va face ea treaba asta... dupa parerea mea... Fiind in faza asta de asteptare nu avea rost sa mai postez ceva... nu din alta ratiune am tacut. Oricum, multumesc! Link spre comentariu
vera Postat Februarie 20, 2022 Partajează Postat Februarie 20, 2022 Lamelele colectorului sunt negre, trebuiesc curatate. Canalele dintre lamelele colectorului (par si ele incarcate de carbune, nu vad bine din poza)-si ele curatate. Atentie mare la perii. Link spre comentariu
Dxxx Postat Februarie 21, 2022 Autor Partajează Postat Februarie 21, 2022 Am zis ca am curatat colectorul, evident dupa ce am facut poza aia, deci nici un canal nu este incarcat sau obstruat. Culoarea "sunt negre" poate ar avea importanta daca duc motorul la vreun show, sau daca am inventat eu cine-stie ce perii ceramice... cum insa voi pune tot perii de carbune, chiar nu vad ratiunea de a face mai mult decat curatirea deja facuta, periile noi vor depune aceeasi culoare si acelas tip de strat. Ce atentie sa am la perii? Selectarea nu prea are alte argumente descoperibile intre timp, am pierdut destul timp si am scris mai sus cum si de ce m-am hotarat la Schunk... daca ai alta cunoastere si alte argumente (desi este oarecum tardiv) te rog sa mi le spui. In rest, orice perii as cumpara, remontarea lor este aceeasi si sper ca nu acolo voi face o eroare de incepator, bine ar fi sa pot indoi la loc camasa de alama fara sa se rupa ... asa-ceva ar fi valabil daca ar fi primul motor la care schimb periile. Daca receptionez periile si intampin orice dificultate ... desigur ca nu ma va tine mandria sa intreb aici. Oricum pe parcurs voi reveni cu desfasurarea "ostilitatilor". Si inca o data, multumesc de ajutor. Link spre comentariu
vera Postat Februarie 21, 2022 Partajează Postat Februarie 21, 2022 Eu nu am spus ca trebuie facut frumos pt. expozitie. Urma de negreala de pe colector nu trebuie sa fie in strat gros (la asta m-am referit, cand am pomenit de curatare). Periile sunt de duritati diferite. Cele dure mananca colectorul, cele mai moi se tocesc ele. Eu le prefer pe cele din urma urma. Daca lasa urma pe hartie, precum creionul, sunt OK, daca nu, nu le folosesc. Scuze, daca am deranjat cu ceva. Link spre comentariu
Dxxx Postat Februarie 21, 2022 Autor Partajează Postat Februarie 21, 2022 @vera nu ai deranjat cu nimic, ti-am si multumit pentru ajutor. Am deschis topicul exact pentru a avea informatie suplimentara. Stratul colorat depus pe colector este neglijabil ca grosime si nu modifica rezistenta de contact, este vorba despre ce a mai ramas dupa curatarea in principal cu vata si alcool, fara nimic abraziv. Duritatea periilor este exact ce ma asteptam eu sa gasesc: un data-sheet cu viteza de consum/speranta de viata al periilor, cu rezistenta electrica, cu curentul maxim admis, poate si caracteristicele termice si cum afecteaza temperatura speranta de viata. Cam ce te-ar face sa alegi peria X si nu peria Y in mod informat si ingineresc. E o piesa electrica, de ce sa nu aibe DS? Ce am gasit este IOC, nici macar ce producatoor, nici macar un cod de productie. De acord ca nu vrei perii atat de dure incat sa depaseasca duritatea cuprului si sa ai consumul colectorului in loc de consumul periilor. Dar nici prea moi nu este OK, ca in exemplul extrem pus mai sus de @validae. Daca periile originale au rezistat 25 ani este semn ca nu erau deloc moi. Dar in acelas timp nu au afectat practic colectorul - deci exact la fel mi-ar place sa gasesc alte perii. Daca cele noi ar fi similare, atunci foarte probabil ca nici nu voi ajunge sa le mai schimb. Link spre comentariu
validae Postat Februarie 21, 2022 Partajează Postat Februarie 21, 2022 Vezi de aici: https://www.piesemasinaspalat.ro/carbuni-perii-colectoare/227-carbuni-perii-colectoare-masina-spalat-5-12-32-2010000076224.html Cred că tai inutil firul în şaişpe, când e suficient să alegi dimensiunile necesare.Cei ce vând la preţuri nesimţite o fac pentru cei care au bani şi n-au minte. Cei prea ieftini pot fi dubioşi.Ăştia sunt pe la mijloc...şi vând ce trebuie. Link spre comentariu
vera Postat Februarie 21, 2022 Partajează Postat Februarie 21, 2022 sau aici https://www.rofep.ro/perii_electrografitice.php Link spre comentariu
Dxxx Postat Februarie 21, 2022 Autor Partajează Postat Februarie 21, 2022 Rofep uite ca dau date cum ma asteptam eu sa gasesc... insa sunt producatori de perii... nu sunt comercianti in sensul in care sa listeze dimensiunile / stocul / pretul. Cum doream sa le cumpar, ma interesa o oferta concreta... probabil de asta nici nu i-am gasit. Acum ar mai fi problema de calcul a vitezei tangentiale pe colector, pana la urma se face ca poti masura diametrul colectorului si ai turatia maxima / sau calculul presiunii pe perie - adica datele respective nu prea sunt deloc prezentate intuitiv / se vede ca este un producator cu "spirit socialist". Ce mare lucru era sa dea un MTBF scurt, cuprinzator si foarte intuitiv. Daca nu as fi luat deja o decizie probabil ca munceam acum sa interpretez datele alea... @validae - nu despic firul in 4, am comandat perii Schunk, ar trebui sa ajuga in a doua parte a saptamanii, costa 63 lei. Magazinul la care mi-ai trimis link fusese pe lista mea dar dupa cum se vede nu precizeaza nici macar producatorul ... iar pretul nu este un indiciu corect. Am vazut poze cu acelas cod (clar vizibil) si unii cereau 15 lei, altii 75 - logic ar fi sa fie aceeasi piesa, adica pretul nu este corelat cu calitatea. Din cauza asta am cautat insitent pana am gasit oferta cu specificarea producatorului / evitand produse originale Indesit, Miele, etc pe care se cerea peste 150 lei ceea ce mi se pare exagerat. Poate "despicarea in 4" a fost cauzata de straduinta mea de a cauta ceva mai bun, altfel este foarte posibil ca periile normale de 15 sau 18 lei sa fi fost suficient de bune. Dar daca dand 65 lei este posibil ca sa am calitate un pic mai buna, atunci sunt multumit. Link spre comentariu
sesebe Postat Februarie 22, 2022 Partajează Postat Februarie 22, 2022 Clar ca despici firul in patru desi nu vrei sa recunosti. Chiar daca nimeresti niste perii mai slabe care nu te vor tine inca 25 de ani ci doar 5-10 ani, ce mare problema? In 10 ani deja vor incepe sa pice si altele de pe ea si ai sa o arunci cu perii bune pe motor. In Iasi este un magazin, nu foarte cunoscut amatorilor, unde gasesti piese de schimb pt multe electrocasnice si sint piese de calitate la preturi decente. Sigur sint astfel de magazine si prin Bucuresti. Cind a trebui sa schimb eu carbunii doar m-am dus acolo si mi-a dat pt motorul meu la citiva lei setul (pina in 20lei, nu mai retin pretul exact). Link spre comentariu
Dxxx Postat Februarie 22, 2022 Autor Partajează Postat Februarie 22, 2022 Aha, de ce nu vreau principiul romanesc "merge si asa"... Clar nu sunt din natia romana din punctul asta de vedere. Daca pot face ceva bine si asta necesita munca in sine, sau munca de documentare, sau implica bani - in limita in care toate sunt posibile fara sacrificii deosebite - voi prefera solutia temeinica. Magazinul care imi va aduce periile Shunk este din Bucuresti deci voi ridica marfa direct. In prima discutie cu ei mi-au recomandat solutia pe care ai urmat-o tu, descrisa mai sus - perii pentru care nu au reclamatii si costa 18 lei. Din propria mea convingere si considerand si ce a spus @validae am preferat o solutie mai scumpa si posibil mai buna. Daca asta inseamna ca despic firul in 4, atunci OK. Masina mea are cuva din inox, deci are un colier de demontare si in acest mod poti sa schimbi in mod nedistructiv rulmentii si simeringurile. Daca nu voi fi in imposibilitate fizico-intelectuala cand va surveni urmatoarera defectare dorinta va fi sa o repar, nu sa cumpar alta - intotdeauna prefer tehnologiile primitive care sunt mai fiabile, atat timp cat ce este modern nu are functii noi cu utilitate evidenta. Laptopul meu este cu baterie "detasabila de user" si cu ODD - cam ultima generatie cu asa-ceva si probabil mult timp nu-l voi schimba. Masina mea este diesel cu injectoare mecanice - si nu am intentii de upgrade. Cortul meu este clasic - cu catarge rigide. Sincer ceva mai nou, doar pe criteriul ca este nou, nu ma intereseaza. Link spre comentariu
Dxxx Postat Februarie 24, 2022 Autor Partajează Postat Februarie 24, 2022 Am fost socat ieri ... culmea este ca am primit mesaj ca periile au ajuns, chiar mai repede de 4 zile lucratoare cum promisesera, mai mult produsul chiar era in magazin, pretul cel specificat ... le am deja. Culmea si socul este ca totul a mers perfect, fara vreo problema, ca intr-o tara civilizata. Nu este cazul chinezismelor livrate vrac, au venit in ambalajul original, eticheta din Germania specifica trimiterea pe 18.02, eu le-am luat pe 23.02. Link spre comentariu
Dxxx Postat Februarie 26, 2022 Autor Partajează Postat Februarie 26, 2022 Masina, adica motorul, merge din nou. Am facut cum mi-a sugerat @validae - adica am montat la loc pe masina, pentru ca aveam conectari pe PCB a caror functie nu o stiam deci nu era cert cum sa o testez pe banc. Periile lasa urma pe hartie daca sunt apasate si colectorul mie imi pare suficient de curat, fara a folosi ceva abraziv, vezi poza. Pe PCB am inlocuit o rezistenta de 100R din snubber care era intrerupta; am pus o combinatie de 4 in serie, pentru ca nu aveam valoarea (folosesc SMDuri in montaje) si pentru ca parea ~ 1W, oricum eu am pus 4 x 0,6W. PCBul avea cam 20% afectat de coroziune, sub soldermask - am curatit vopseaua, am dezoxidat cu retinere (traseele aveau zone subtiate) si am stanat. Stanarea nu a prins decat cu greu, pentru ca nu curatasem temeinic asa ca am dublat traseele cu fir fin de cupru. Problema a fost ca desi am folosit temperatura redusa PCBul avea tensinta de exfoliere. In final am revopsit si am mai protejat si cu un strat de silicon. Am testat masina pe centrifugare si motorul a urcat progresiv in turatie, deci PCBul de control isi face functia. Saptamana ce urmeza pozitionez si racordez masina, urmand un test cu functie completa. Link spre comentariu
vera Postat Februarie 26, 2022 Partajează Postat Februarie 26, 2022 Parerea mea este sa va mai jucati cu masina, in gol (fara rufe) pana se formeaza periile. Daca pe centrifuga, la turatie max. nu face flame, este OK. Puteti trece la "test cu functie completa". Link spre comentariu
valivoi Postat Februarie 28, 2022 Partajează Postat Februarie 28, 2022 (editat) Genul acesta de colectoare, neuzate dar inegrite le curat prin prindere nedistructiva in universal si pinola, cu partea de panza (dosul) unui smilgher si cu alcool izopropilic. Editat Februarie 28, 2022 de valivoi Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum