Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Cum sa-mi organizez cheile tubulare?


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 14
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Ia matale o bucată de lemn rectangular. faci gaură potrivită fiecărei chei, în sens crescător şi bagi fiecare cheie în gaura ei.Scrii în dreptul fiecăreia, sau pirogravezi ce mărime are...şi gata.Eu nu prea am dubluri multe, de obicei am truse din plastic cu tubulare cu cap interschimbabil, dar mai am şi câteva ,,tubulare ţigăneşti,, cum le zicem noi, din ţeavă presată.Ieftine şi proaste, dar sunt utile uneori..

Link spre comentariu

Tubularele astea vechi de pe vremuri, cum le zicem noi tiganesti...sunt extraordinar de bune. Inca se gasesc de vanzare in hornbach...eu mi-am cumparat toate dimensiunile. 

Dar de ce le spunem tiganesti? De unde s-a preluat expresia asta...? Imi aduc aminte ca si bunicul le zicea tot la fel.

Editat de mac01
Link spre comentariu

Țiganii vindeau prin targuri si prin sate, direct din caruță, asemenea chei.

Sunt usor de fabricat, fierarul lua o țeava , o incalzea in forjă apoi o largea si o profila pe un dorn hexagonal.  De multe ori  fierarul era țigan și femeia lui  insoțită de puradei umbla prin sate sa le vandă.

Editat de Ovidanie
Link spre comentariu

Mi-am amintit de tubularele astea țiganesti si l-am sunat pe tatăl meu, sa-l anunț ca o sa rechizitionez  toate tubularele din atelierul lui. Mi-a dat binecuvantarea de a le lua si mi-a spus sa caut intr-un anume dulap, unde are niste tubulare facute din bolțuri de piston, de la Saviem, Raba, SR-uri, etc. Tubularele mai mici erau facute din bolțurile pistoanelor de compresor, tot de pe auto. Zice ca luau bolțurile, le infierbantau pana erau aproape albe, apoi cu un dorn hexagonal calibrat, profilau interiorul pe toata lungimea bolțului. Calirea se facea in felul urmator: piesa o incingeau pana la alb,  era lasata in aer liber pana ajungea vișiniu inchis apoi o aruncau intr-o galeata plina cu ulei de motor. Tubulara era sudata pe un "T" din bara metalică. 

Unde aveau nevoie de asemenea chei: la șuruburile de la volantă si palier de la Raba și Saviem. Cică tubularele din magazie nu prea rezistau, la cate mii de șuruburi aveau de strans rar de tot care tubulară standard rezista o saptamana. De obicei crăpau, asta daca nu se decalibrau din prima zi. Astea făcute din bolț rezistau mult si bine, pe măsura ce se uzau mai polizau puțin...

Link spre comentariu

Recent am folosit o tubulara tiganeasca de 10 la bateria de la chiuveta de bucatarie. Am vrut sa schimb bateria si nu-mi incapea nicio tubulara acolo, pe langa cele doua furtunase de presiune...iar suruburile de prindere sunt foarte lungi. Tiganeasca m-a salvat sa nu scot chiuveta de la locul ei.

Editat de mac01
Link spre comentariu



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări