Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Tester acumulatori


Costi1234

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 34
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • Costi1234

    11

  • validae

    5

  • Dxxx

    4

  • UDAR

    3

Top autori în acest subiect

Imagini postate

  La 09.02.2022 la 5:19, Costi1234 a spus:

Din câte văd se conectează atunci când se încarcă acumulatorul, dar, acumulatorul mai are curent în el. Arată și curentul rămas în baterie sau numai cel care intră din momentul începerii încărcării?

Extinde  

Indica ceea ce se incarca de la momentul conectarii.

Daca vreti sa aflati capacitatea reala a acumulatorului trebuie sa-l descarcati intai la tensiunea minima admisa.

Link spre comentariu

Dar nu aţi răspuns la întrebarea, aţi cumpărat aparatul, sau doar intenţionaţi ? Că aşa cum scriam la început, se poate măsura capacitatea descărcând de la tensiunea maximă la cea minimă cu un curent constant şi măsurând timpul.Atât...

Link spre comentariu

Asta ar merita doar dacă se ocupă cu reparat de biciclete electrice.Altfel nu cred că s-ar justifica să cumperi ceva ce utilizezi doar odată la nu ştiu cât timp.Se poate observa scăderea capacităţii şi din numărul de kilometri parcurşi pe acelaşi traseu, e exemplu...

Link spre comentariu

El decide ce vrea sa faca, si mai ales daca se justifica sau nu.....sunt banii lui....si trebuie ajutat, sa aiba de unde alege !. Cel mai bun, este cel pe care il ai atunci cand ai nevoie....si stii sa-l folosesti. 

Link spre comentariu

    Testerul din prima postare se poate atasa la orice acumulator, nu numai de bicicleta. El indica permanent tensiunea, curentul de incarcare sau descarcare (preluat de pe firul legat la borna minus a acumulatorului), puterea, timpul si capacitatea estimata a acumulatorului. Montarea lui inseamna oarecare "bataie de cap", daca nu ai ceva experienta.
    Trebuie sa faci legaturile din schema din prima postare. Ele raman permanente, nu le modifici la fiecare incarcare / descarcare. Adica:
- De la borna minus a acumulatorului (grupului de elemente de 36V) mergi cu un fir gros la șuntul cumparat odata cu testerul, apoi la restul circuitelor deja existente pe bicicleta. Prin acest șunt va trece curentul de incarcare sau descarcare, iar aparatul ''stie'' ce regim este, dupa sensul curentului. Pe afisaj exista o sageata care indica starea incarcare/descarcare.
Atentie, trebuie sa tai firul legat la borna minus a acumulatorului si sa intercalezi șuntul, ceea ce nu este totdeauna posibil daca ai o baterie incapsulata intr-o carcasa ce contine si controlerul de incarcare/descarcare, cutie din care ies doar 2 sau 4 fire spre bicicleta sau spre incarcator. Șuntul trebuie fixat si protejat undeva in apropierea acumulatorului.
- Cutia cu afisajul o montezi undeva pe ghidon; ea trebuie conectata cu șuntul prin cablul ecranat cu 2 fire livrat odata cu aparatul si conectata la plusul acumulatorului cu alt fir simplu, izolat. Prin acest fir va trece permanent un curent de ordinul miliamperilor, care mentine aparatul in functiune. Daca vrei economie maxima, poti sa-l intrerupi in pauzele indelungate.

    PS M-am uitat acum pe postarile anterioare si am vazut ca motorul are 250W. Este suficient șunt de 50A.

Editat de Ticu
Link spre comentariu

Ai doua variante de "aparatura".

 

1.

O varianta care determina capacitatea ramasa/reala a bateriei - descrisa mai sus.

Problema este ca este mare consumatoare de timp (incarcarea/descarcarea dureaza) si consuma un ciclu incarcare/descarcare din viata bateriei.

Nu este convenabil sa tot repeti acest test, si nici nu-i prieste bateriei.

 

2.

Masurarea rezistentei interne a bateriei.

Masuratoarea se face instantaneu, nu are importanta starea de incarcare a bateriei.

Aparatul trebuie sa aiba rezolutie sub 1 miliOhm (in general este mai buna), si trebuie sa masoare in curent alternativ incat sa nu conteze tensiunea bateriei.

Masuratoarea se face (evident) cu 4 fire. Atentie mare ca tensiunea  bateriei de testat sa fie sub maximu-ul aparatului.

 

Testul este mai convenabil, si se poate repeta oricand, este usor sa urmaresti uzura bateriei.

 

Corect ar fi sa folosesti ambele metode.

In mare parte, insa, metoda 1 arata cam acelas lucru pe care ti-l arata si simpla observatie a autonomiei ramase...

 

Link spre comentariu

Uite ce i-am scris unui prieten:

 

Sa fim seriosi, testarea de capacitate te ajuta numai la "curiozitate"

Adica atunci cand cumperi sau faci rost de elemente recuperate... Atunci iti pui problema capacitatii elementelor sau bateriei ca ansamblu.

Dar cum spuneam, testarea inseamna si uzura.

Adica dupa ce esti in posesia bateriei nu prea are rost sa-i mai testezi capacitatea, deja stii cum mergea cand era noua si ai referinta... nu te intereseaza cifra.

 

In schimb rezistenta interna o poti masura des, poti sa-ti faci grafice cu variatia, nici nu are importanta ca este descarcata sau incarcata... masori oricand.

Link spre comentariu

Cu ce se măsoară rezistenta interna a bateriei? Este un aparat anume? Care este rezistenta interna ideală? Mulțumesc 

  La 12.02.2022 la 10:37, Costi1234 a spus:

Cu ce se măsoară rezistenta interna a bateriei? Este un aparat anume? Care este rezistenta interna ideală? Mulțumesc 

Extinde  

Am baterie bicicleta cu acumulatori 18650.

Link spre comentariu

1) Ia un multimetru şi o rezistenţă de putere, de 4,7 - 10 Ohmi. Asta pentru un element 18650 vorbind....

În cazul unei baterii cu tensiune mare, valoarea rezistenţei va fi proporţional mai mare şi puterea corespunzător de mare.Se pot pune mai multe rezistenţe în paralel.Ca idee, pentru bateria de 36V-42V de bicicletă, poţi folosi ca ,,rezistenţă de sarcină,, un termoplonjor de 2000W sau un calorifer electric sau aerotermă de 2000W.

Măsoară valoarea rezistenţei de sarcină folosite, poate fi uneori sensibil diferită de cea nominală.Va ajuta la scăderea erorilor de calcul ulterior.

 

Double Confirm the Resistance of the Resistor

 

2) Măsoară tensiunea ,,în gol,, fără consumator a acumulatorului/bateriei.Notează valoarea ca ,,Va,,

Measure the No-load Voltage of the Battery

 

3) Măsoară căderea de tensiune la bornele rezistenţei.Fă asta cât mai repede posibil, înainte ca încălzirea ei să afecteze măsurătoarea.Notează valoarea ca ,,Vs,,

 

Measuring the Voltage Across the Load Resistor

 

4) Ia un calculator de buzunar (sau telefonul smart) şi calculează:

avem următoarele valori.

Va= tensiunea acumulator în gol

Vs= tensiunea acumulator în sarcină

Rs= rezistanţa de sarcinăR

Ri=rezistenţa internă acumulator

Vs = Va x [ R / (R+Ri) ]  În cazul de faţă rezistenţa internă e de aproximativ 240 miliOhmi.

 

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări