Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Senzor antifurt catalizator?


yo3fhm

Postări Recomandate

Comutatoare basculante stg fata,dr spate,cu came reglate pe pozitia de repaus a suspensiei,releu cu automentinere,legat la centralizare,cum da sa o ridice,urla...Se gasesc din belsug la dezmembrari!Senzorii de proximitate nu vad prin tabla portierei.

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 44
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • yo3fhm

    7

  • daniels

    6

  • validae

    6

  • Craciun

    4

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Se fura in draci, si in Cluj, intr-o zona cu teren viran isi mai parca lumea masinile, peste noapte au disparut catalizatoarele.

Si dintre blocuri si asa mai departe. E jale. Politia nu e in stare as ii opreasca pe aia care ard cabluri desi se vede de la o posta de unde iese fumul.

Darmite unii care fura cand nu ii vezi.

 

Am inteles ca sunt cautate catalizatoarele de masini pe benzina.

Ce nu inteleg e cum de aceste furturi nu au aparut mai devreme?

Ca se fura catalizatoare inclusiv de pe cazane de 20 ani.

Link spre comentariu

Am patit in Bucuresti acum vreo 2-3 ani, la un junghi de Opel Astra G diesel din 2001. Abia ce ni se intorsese "valorile" de prin vest si incepuse de vreun an "manevra" asta. In parcarea Leroy Merlin Pallady, masina lasata seara (am avut ceva probleme si n-am mai ajuns s-o iau pana pe la 1-2 noaptea), era deja facuta treaba cand am ajuns. Paznicul evident nu stia nimic, camerele magazinului nu bateau in zona aia. 

 

La vreo 3 luni i-a prin politia. Cu urmariri si focuri de arme. 4 indivizi parca, cateva zeci de catalizatoare le-au gasit pe la casele astora, intr-un interval de 5-6 luni apucase sa fure peste 200 de catalizatoare. Era o grupare care actiona strict in sectorul 3. DIn reportajele care le-am vazut la TV, astia taiau cu un flex cu acumulator. Le ia maaaxim 5 minute de cand ajung la masina pana pleaca efectiv. Metoda e "importata" de la englezi, au invatat-o de la indienii imigranti de pe acolo. 

 

 

Cum o fac "incepatorii"

 

 

 

Editat de matzah
Link spre comentariu

Tocmai ca pe masinile benzinare din anii 1990 - 2003 sunt catalizatoarele cele mai generoase din punct de vedere al metalelor rare, dupa s-au imbunatatit tehnologiile si cantitatea de platina/paladiu din catalizatoare a scazut. Umbla zvonul ca un catalizator de nu stiu care motor de BMW din 92 valora si 800E. 

Prin timisoara sunt la mare cautare opelurile astra benzinare din 2000-2002.

Dupa cum vezi si initiatorul are logan 1.6mpi.... motor din ala cu catalizator zdravan... poate de aia nu s-au uitat la masinile de langa.

 

Link spre comentariu

Mie mi-a venit polo benzina la reparat cum ca nu a mai pornit dimineata.

Am gasit catalizatorul lipsa , firele de la sonda in scurt si calculatorul pocnit de cum a facut scurt sonda.

Macar de ar lua numai cat-ul , nu sa te bage si la cheltuieli suplimentare. :))

Link spre comentariu
Acum 4 ore, AdR!@N a spus:

Dupa cum vezi si initiatorul are logan 1.6mpi.... motor din ala cu catalizator zdravan... poate de aia nu s-au uitat la masinile de langa.

 

Deja am spus mai sus ca al meu era incadrat intre alte doua Logan-uri, dintre care unul era identic ca an si motor, doar ca ... avea alarma functionala.

Si asta a facut diferenta, probabil. Al meu avea alarma defecta.

Acum stau cu grija pana cand voi rezolva alarma (si cofretul discutat), desi sper sa nu revina fix in zona in care au operat. 

 

De asemenea, ii rog pe cei care mai citesc acest topic, ca daca au posibilitatea, sa-mi ofere niste link-uri cu tipuri de senzori ca cei mentionati in postarile colegilor care au recomandat mai sus (cu mercur, etc.). Repet, n-am deloc experienta cu senzorii si alarmele auto. 

Cineva spunea ca alarma de perimetru nu trece prin portiere. Nu, nu trece, daca montezi senzorul in zona centrala / frana de mana. Dar daca-l pui sus, in plafon, atunci mi s-a explicat ca trece si ca "simte" si miscarea din perimetrul apropiat. E corect ?

 

Multumesc tuturor si o saptamana usoara,

Cezar YO3FHM

Link spre comentariu
Acum 2 ore, yo3fhm a spus:

De asemenea, ii rog pe cei care mai citesc acest topic, ca daca au posibilitatea, sa-mi ofere niste link-uri cu tipuri de senzori ca cei mentionati in postarile colegilor care au recomandat mai sus (cu mercur, etc.). Repet, n-am deloc experienta cu senzorii si alarmele auto. 

2-3 senzori de inclinare cu mercur pot sa-ti dau eu... am folosit ca senzori de trasatura, pe lansete... :rade:
Principiul este f. simplu: 2 electrozi metalici si o picatura de mercur intr-un balon de sticla... functie de pozitie, picatura poate face contact intre cei 2 electrozi.

Link spre comentariu

Nu e chiar asa simplu, poate parchezi masina pe bordura sau in panta.

Fie o alarma dedicata, fie ai mult de lucru.

DE multe ori sunt corelati si cu senzorii de inclinatie a bratelor, senzoru dupa care instalatia de xenon isi face autoleveling.

Dar sigur nu e la logan asa ceva.

 

La mine de o ridici pe cric incepe sa urle.

M-am documentat, la mine catalizatoarele sunt sub capota, pe langa motor, greu accesibile, in schimb am sub masina 2 tobe intermediare rotunde arata ca un catalizator.

De hotu e nepriceput le fura pe alea...

 

Link spre comentariu
Acum 33 minute, Sharky a spus:

Nu e chiar asa simplu, poate parchezi masina pe bordura sau in panta

Corect!

Acu` daca tot suntem pe forumu` asta, iei un modul accelerometru in 3 axe si faci un program de "casa pionierilor" pe un Arduino or smth ca atunci cand pornesti alarma sa memoreze unghiurile... pui si-o intarziere delta T ca asta functioneaza si ca senzor de soc peste o anumita limita si sa nu se declanseze cand trantesti portiera... :).

Link spre comentariu
Acum 3 ore, informer a spus:

Acu` daca tot suntem pe forumu` asta, iei un modul accelerometru in 3 axe si faci un program de "casa pionierilor" pe un Arduino or smth ca atunci cand pornesti alarma sa memoreze unghiurile... pui si-o intarziere delta T ca asta functioneaza si ca senzor de soc peste o anumita limita si sa nu se declanseze cand trantesti portiera... :).

Salutare si bucuros de reintalnire!

Chiar am vrut sa te sun sa te mai intreb ce mai mesteresti si daca ai mai dat la peste! 

Pai, multumesc pentru idee si pentru oferta, te caut maine sa-mi zici cand ai timp sa stam de vorba si-om mai vedea ce se poate gandi :)

 

Acum 4 ore, Sharky a spus:

Nu e chiar asa simplu, poate parchezi masina pe bordura sau in panta. Fie o alarma dedicata, fie ai mult de lucru.

La mine de o ridici pe cric incepe sa urle.

Salut Sharky, merci ptr point ! Chiar n-am avut timp sa ma gandesc, sunt utile toate punctarile de genul asta. 

Chestia cu ridicatul pe cric sau miscatul masinii e importanta. Am vrut s-o fac mai de mult, dar n-aveam date suficiente. 

Probabil ca multi vor zambi cand vor vedea ca ma agit pentru un biet Logan. Da, e adevarat ca nu mai valoreaza mult, dar n-am de gand sa ma bag la cheltuieli ptr alta masina acum si ca atare, trebuie sa protejez ce am. 

BTW, stii cat mi-a cerut Dacia ca sa-mi schimbe catalizatorul ? 2400 lei. I-am trimis la naiba, evident. 

Parcurile de dezmembrari vand ansamblul (teava evacuare cu toba intermediara + teava cu catalizator) la preturi intre 350 si 500 lei, depinde cum negociezi cu ei. 

Un catalizator universal de nou e 450 lei, dar mi s-a parut pocnitoare. Catalizatoarele noi ptr modelul meu pleaca de la 750 lei in sus, dar m-ar fi costat mult sudura lui , iar daca faci interventia la vreun service cu fumuri sau cu patroni cacaciosi, te trimit sa-ti scoata buletin de noxe dupa aia. Asa ca i-am dat naibii si pe astia. 

 

Am rezolvat problema evident, neoficial. Tot la un parc de dezmembrari, in week-end. 200 lei la un smecher care a bagat Bobcatu' sub un Logan si mi-a pus traseul de evacuare scos cu totul, intr-o duba a unui amic care mi-a imprumutat-o ptr transport. M-am dus cu masina pana la un atelier al cuiva de incredere, in afara Bucurestiului, unde am schimbat reperele necesare, fara sa mai fie nevoie de sudura (imbinarea cu toba finala s-a facut pe colier) si totul e OK. 250 lei si acolo si am rezolvat si partea a doua a problemei. Apoi am dat o raita si pe la o unitate ITP care stiu ca au scule de incredere, i-am cinstit pe baieti si am vazut ca noxele-s OK, la revedere si mi-am vazut de treaba, total 500 cap de scala ;-)

 

Dar realizezi ca stau incordat, ca nenorocitii pot veni din nou. Sigur, daca as fi hot, parca n-as avea tupeul de a opera aceasi masina inca odata. Dar eu nu-s ei. 

Asa ca pana una alta, vreau sa-mi iau toate masurile necesare. 


In concluzie, las topicul deschis pentru orice sugestii si discutii care pot fi utile ... "cauzei", ptr ca dupa cum vedeti, nu-s singurul pagubit si probabil vor mai fi si alti colegi interesati. In functie de ce solutii voi gasi si aplica, voi reveni sa postez cum m-am descurcat .

 

Bafta si toate cele bune,

Cezar YO3FHM

 

Link spre comentariu

Eu i-as curenta serios. Citeva zeci de mii de volti legati la un invelis izolat peste tevi dar cam imposibil practic pt ca se murdareste si scurtcircuiteaza si apoi si izolatorul trebuie sa duca temperaturi foarte mari.

Link spre comentariu
La 06.02.2022 la 21:39, yo3fhm a spus:

 Poate imi spuneti cateva vorbe si despre cum e cu detectorul capacitiv-rezistiv versus "pamantare" .

Între timp a detaliat colegul @CraciunProblema este ca masa masinii (care în cele mai multe cazuri este si masa montajului) este legata la caroserie. Si atunci se recurge la acea "împamântare" prezenta la multe masini vechi (pentru descarcarea electricitatii statice) dar se monteaza izolat fata de masa masinii si acolo se leaga terminalul notat de ex "caroserie" în schema prezentata. În felul acesta creste sensibilitatea.

 

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări