Alex85 Postat Februarie 5, 2022 Partajează Postat Februarie 5, 2022 Salut din nou tot eu "stresu"sunt,am legat alte boxe la denon si se aud belea tweeterele,dar cum le pun pe ale mele jbl lx55 nu se aud asa ca celelalte,cam ce putere are avea acel tweeter 026ti este pe tot pe 8ohmi si el?si sunt pe ferofluid am vazut, se pot repara?sau cu ce sa le schimb ca originale nu mai sunt si daca sunt costa enorm,imi plac boxele cum se aud pe bass si mefie dar inaltele cam incet fata de cele de la magnat supreme 2002.va salut sper ca nu v am stricat ziua din nou Link spre comentariu
Mircea Postat Februarie 5, 2022 Partajează Postat Februarie 5, 2022 Ai eliminat L-pad-ul dupa cum am discutat pe topicul celalalt (suntezi R4 si elimini R5)? Nu s-a imbunatatit nimic? Cu alt amplificator ai incercat? O fii infundat sunetul din amplificator, oi fi si tu un pic surd (nu esti singurul, toti surzim cand avansam in varsta). Link spre comentariu
Alex85 Postat Februarie 5, 2022 Autor Partajează Postat Februarie 5, 2022 Acum 52 minute, Mircea a spus: Ai eliminat L-pad-ul dupa cum am discutat pe topicul celalalt (suntezi R4 si elimini R5)? Nu s-a imbunatatit nimic? Cu alt amplificator ai incercat? O fii infundat sunetul din amplificator, oi fi si tu un pic surd (nu esti singurul, toti surzim cand avansam in varsta). Inca nu am suntat r4 daca se intampla cv mai rau,nu am alt aplif de proba,si nu surd deloc am 30 de ani La 03.02.2022 la 15:30, Mircea a spus: Ti-au sugerat colegii deja. La 03.02.2022 la 15:38, sesebe a spus: @Alex85Dece amesteci subiectele? Condesatorul la cate ti-am pus eu link este si ieftin si nici foarte voluminos incapind destul de lejer acolo cu putina indeminare. Termina mai intii cu subwooferul si abia apoi treci si la celelalte boxe. In filtrul de la celelalte boxe nu schimbi nimic inafara celor deja expuse, scurtcircuit pe R4 si/sau dezlipit un pin la R5. Doar atit! Nu te baga la condesatorii din acel filtru pt ca acolo este ceva complet diferit iar de schimbi condesatorul de la inalte risti sa arzi tweeterul. Link spre comentariu
Mircea Postat Februarie 5, 2022 Partajează Postat Februarie 5, 2022 Nu are ce sa se intample mai rau, sigur va suna mai tare. Cat de tare, ramane de vazut. Daca nu-ti place cum suna, pui piesele la loc. Link spre comentariu
Alex85 Postat Februarie 12, 2022 Autor Partajează Postat Februarie 12, 2022 Salut imi poti arata care sunt rezistentele r4,r5,din filtrul de la boxele jbl lx55?o inscriptie cv sa urmez Link spre comentariu
Mircea Postat Februarie 12, 2022 Partajează Postat Februarie 12, 2022 Ce e pe placa nu se potriveste cu schema . In fine, poti face filtre cu multiple combinatii. O luam altfel, care cablu merge catre tweeter? Indicat care rezistenta pe placa e in paralel cu tweeterul. Si, daca se poate, o poza cu placa si toate cablurile - mai de la distanta, sa se vada totul. Link spre comentariu
yo3fhm Postat Februarie 13, 2022 Partajează Postat Februarie 13, 2022 On 2/5/2022 at 8:02 PM, Alex85 said: Inca nu am suntat r4 daca se intampla cv mai rau,nu am alt aplif de proba,si nu surd deloc am 30 de ani Neata! Hai ca postez repejor, ca treb sa plec la pescuit, e o zi superba si am planificat o iesire pe Arges. E fb ca stii ca nu ai "dopuri" in urechi (hi) , daca vrei sa stii exact cum stai, poti sa faci o analiza audiometrica (cabinete ORL specializate). Referitor la filtrele din incintele tale JBL, sugestiile pe care le-ai primit sunt foarte valabile. Ideea e ca R4 si R5 formeaza un divizor rezistiv care mai "taie" nitel din elanul tweeter-ului, mai ales daca acesta are un SPL marisor. Au pus solutia asta ca sa mai "egalizeze" nivelurile tipate de tweeter-ul ala. Sau, cum se spune in termeni academico-haudiofilici : "presiunea acustica generata de traductorul dedicat spectrului de frecvente inalte" Am fript o simulare pe muchia tejghelei, intre 2 role de pescuit si o lanseta: Aia de sus e schema reprodusa dupa ce ai postat tu. Sarcinile de la iesirile filtrelor sunt pur rezistive si le-am parametrizat valoarea prin variabila "rld", fixata la 8 ohmi. Analiza e trasata intre 10Hz si 25KHz .In realitate, difuzoarele nu sunt sarcini pur rezistive, prezinta o impedanta variabila cu frecventa semnalului aplicat, dar pentru simplificarea analizei, nu e nevoie sa atarnam la iesirea filtrelor sofisticarii care sa modeleze comportamentul difuzorului in frecventa. Acum , sa vedem ce se intampla folosind valorile originale: Eh, daca te uiti pe graficul de jos, vezi practic caracteristica filtrelor. La partea de frecvente inalte, V(hf) are o cadere de -3dB fata de iesirea ptr. spectrul de joase (Vlf), care e dupa cum vezi, fixata pe 0dB. Pe graficul de sus ti-am pus puterea pe fiecare dintre sarcinile folosite in locul difuzoarelor. Trasa (linia) rosie e ptr. joase, cea galbena e ptr spectrul pe medii si cea bleu e ptr spectrul pe inalte. Daca vei compara nivelurile pe joase la 50Hz cu nivelul pe inalte la 10KHz, vei vedea mai clar diferenta de care am vorbit. Practic, la joase ai aprox. 135mW , pe cand la inalte ai doar 65mW ( valori ptr 1Vac la intrarea filtrelor, folosite doar ptr simulare). Pai, e normal ca pe zona de inalte sa zbiere mai putin tweeter-ul ala. Acum, nu stiu care sunt SPL-urile celorlalte difuzoare, ca sa putem face o comparatie. Situatia e asemanatoare si pe zona de medii (vezi trasa galbena). Ceea ce ti s-a sugerat, a fost sa elimini atenuatorul format prin divizorul R4 si R5, ceea ce iti va ridica raspunsul la frecvente inalte. Iata situatia reflectata prin simulare: Pe ambele grafice, poti vedea ca trasa bleu (zona de frecvente inalte) si-a ridicat nivelul aproape de cea pentru joase. Atentie, manevra asta o s-o sesizezi cu siguranta, dar trebuie sa asculti cu atentie boxele ca sa-ti dai seama cum suna pe zona de medii, ptr ca mediile vor ramane (dupa cum se vede - trasa galbena) la acelasi nivel. Daca ti se pare ca nu ai medii suficiente in comparatie cu nivelul celorlalte componente spectrale, atunci va mai fi nevoie de ceva munca in plus. Deocamdata fa testul pe care ti l-au propus colegii, strap pe R4 si dezlipeste un capat al lui R5, astfel scapi de divizor si iti dai seama daca nivelul pe inalte e suficient, daca e prea puternic, etc. In incheiere, mai postez niste poze cu impedantele de intrare si de iesire. Pe intrare, situatia se prezinta cam asa: In poza de mai sus, ai trasate partea reala si partea imaginara a impedantei de intrare (din pacate n-am mai capturat si scala de frecventa, dar o iei din pozele de mai sus). Dupa cum vezi, impedanta nu e chiar constanta, dupa 400Hz incepe sa varieze (iar dupa 4Khz, mai scade). Ar fi interesant de masurat filtrul ala si in realitate, sa vedem cat de mari ar fi diferentele fata de estimarile prin simulare. Pe partea de iesire, am trasat impedanta pentru fiecare filtru separat (LF, MF si HF): Pe zona de joase, Z se mentine relativ constant, incepand sa creasca in apropierea punctului de taiere (aspect care era de asteptat). Pe spectrul de medii, Z se invarte in jurul valorii de 6 ohmi . Iar pe zona de inalte, Z e si mai scazut, osciland in jurul valorii de 5.5 ohmi. Simularile de mai sus sunt strict orientative si as fi si eu curios sa masor un astfel de filtru, ptr ca nu m-am invrednicit pana acum. Inchei aici, ca masina e pregatita ptr pescuit si m-asteapta gasca. Succes si nu uita sa ne povestesti cum a fost ! Cezar YO3FHM Link spre comentariu
Alex85 Postat Februarie 13, 2022 Autor Partajează Postat Februarie 13, 2022 Ok mersi frumos fir intins,si.eu sunt pescar,dar ca sa mai maresc putin media ce trebuie facut,ca pt inalte am dat din egalizator mai mult si ar fi ok asa plus ca nu stiu care sunt R4 si r5 de pe fata filtrului unde sunt condensatorii si bobinele ca sa le suntez daca aveam o poza ca sa stiu care sunt era ok.ms pt raspunsul evidentiat Link spre comentariu
Shambala Postat Februarie 13, 2022 Partajează Postat Februarie 13, 2022 1 - ATENTIE, rezistentele NU SE SUNTEAZA caci poti arde filtrul. Doar una din ele, R4=1ohm se poate sunta insa cealalata, R5= 16ohmi TREBUIE INTRERUPTA (scoasa din circuit). 2. PROBLEMA este ca valorile rezistentelor de pe placa nu sunt aceleasi cu cele de pe schema (se mai intampla), asa ca trebuie mai multa precautie la identificarea lor. Pozele nu sunt gresit facute, dar sunt insuficiente, pt ca nu se pot citi valorile condensatorilor, asa ca nu te poate ajuta nimeni cu indicatii sigure despre ce rezistente sa schimbi. Daca vrei ajutor, fie faci poze din care sa se poata citi usor si clar valorile condensatorilor, fie faci un desen si scrii in dreptul fiecarui condensator valoarea citita. Poti citi cu o mica oglinda, chiar daca nu ai sa poti si poza in acelasi timp. 3. Se poate interveni si asupra mediilor, si acolo ai un divizor (R2 si R3) intre cele doua filtre (TS si TJ). 4. Dupa cum se vede clar in poze, TOTI condensatorii din filtre sunt de tip electrolitic asa ca este posibila (chiar probabila) o imbatranire a lor (deci o modiifcare drastica a parametrilor), in special a lui C1. Ar trebui inlocuit cu altul nou. De fapt TOTI condensatorii ar fi bine de inlocuit. C3 si C7 ar merita pusi de tip MKP (eventual for audio). Iar C2, C4 si C8 scosi, "aruncati" intr-o punguta si eventual inlocuiti cu MKP for audio de cat mai buna calitate. Observatie importanta - intruct valorile rezistentelor de pe placa sunt diferite fata de cele din schema este evident ca si atenuarile introduse de divizoarele rezistive (L-pad-uri) sunt diferite fata de cele calculate/simulate. Link spre comentariu
Alex85 Postat Februarie 13, 2022 Autor Partajează Postat Februarie 13, 2022 Va multumesc pt raspunsuri,o sa incarc niste poze cu condensatorii pentru a va da seama care sunt r4 si r5 si poate eventual ii voi schimba cu altii mai buni dar cu valorile celor vechi,dar mai sunt unii mai mici nu stiu de cat sunt si aceia, pe langa cei electrolitici ce rol au aceia si ei trebuiesc schimbati? Link spre comentariu
Mircea Postat Februarie 13, 2022 Partajează Postat Februarie 13, 2022 (editat) Nu schimba nimic fara sa spui ce vrei sa schimbi si cu ce alta piesa. Te rog, ca sa determin care sunt piesele din L-pad-uri, atat pentru tweeter, cat si pentru mid care sunt rezistentele in paralel. Pentru asta dezlipesti cate un fir de la tweeter si de la mid. Masori care sunt rezistentele care sunt notate pe schema R3 si R5. Banuiala mea, 2R (R2) + 8,2R (R3) este mid. 1,8R (R4) + 12R (R5) este tweeter (poate invers). 5,1R este R1 Editat Februarie 13, 2022 de Mircea Link spre comentariu
Alex85 Postat Februarie 13, 2022 Autor Partajează Postat Februarie 13, 2022 Maine sa le desfac sa ma uit ce valoare au condensatorii si eventual as pune niste mkp daca ar schimba cumva sunetul,nu stiu sa masor nu ma pricep,doar asa cu letconul ma descurc sa lipesc sa dezlipesc cate cv.Subwooferul lam pus la vanzare sa nu imi mai bat capul cu el,vreau sa ma ocup de jbl uri ca totusi au vechime din ani 90 Link spre comentariu
Shambala Postat Februarie 13, 2022 Partajează Postat Februarie 13, 2022 Condensatorii mici sunt C2, C4 si C8; din pacate sunt de tip poliester, de o calitate audio mediocra. Am scris mai sus cu ce ar putea fi inlocuiti. Evident ca o eventuala inlocuire o vei face cu altii de aceeasi valoare. Link spre comentariu
Alex85 Postat Februarie 14, 2022 Autor Partajează Postat Februarie 14, 2022 Ok ms,de cat sunt de 0,1uf se gasesc mkp Link spre comentariu
Shambala Postat Februarie 14, 2022 Partajează Postat Februarie 14, 2022 Sunt de 10nF, adica de 0,01uF. Se gasesc in aceleasi magazine unde sunt si ceilalti condensatori - valorile mai mari. Se pot pune Wima, Vishay, Siemens sau audiofili - Jantzen Z-Cap, Mundorf sau Audyn. DAR ei sunt ultima grija, influenta lor asupra sunetului este minima si, la aceste boxe / difuzoare, posibil insesizabila. Inlocuirea lor are sens doar dupa inlocuirea condensatorilor mari. Iar pana la condensatori trebuie identificate rezistentele si rezolvate problemele de echilibru acustic (SPL). Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum