Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

contradictii academice


Postări Recomandate

Se intimpla din cind in cind sa particip la o adunare unde se discuta toate cele. Majoritatea participantilor fiind parinti, evident ca multe subiecte au legatura cu copiii. La ultima intilnire a fost o dezbatere (zic eu) interesanta, al carui subiect m-am gindit sa vi-l prezint. Am sa rezum cumva discutiile, pentru ca ideea generala pe care o prezint a rezultat din interventiile majoritatii participantilor. Toti cei participanti sint plasabil in ceea ce se cheama “nivel social mediu”, cei mai multi fiind absoventi de facultate.  

Discutia a pornit de la o doamna care a afirmat ca nu vede sensul cantitatii si complexitatii de informatii pe care sint obligati copiii sa o asimileze in scoala. Ea fiind responsabil de marketing, nu a avut niciodata nevoie in cariera ei de logaritmi, ecuatii de grad n, volumul piramidei, formula gazului metan, pirghia de gradul nspe si hibernarea aricilor. Calculele marunte le face cu calculatorul de buzunar (mai nou cu telefonul) iar cele complexe cu laptopul, cu programele de care se ocupa cei de la IT. Nu se simte inferioara cu nimic fata de colegii care stiu cind a murit Stefan cel Mare, unde e Vanuatu sau ca balena nu e peste, si nici n-a avut vreodata nevoie de cunostinte de genul asta, in afara de situatiile cind a jucat trivia. Cind a avut vreo curiozitate a cautat pe internet. Daca a gasit, bine, daca nu, n-a suferit prea tare. Tot ce foloseste in cariera ei a invatat in 2 cursuri in afara sistemului academic obligatoriu. In rest are scoala vietii, care I se pare infinit mai utila.

Multi participanti au sustinut ideea ca ar fi mai utila o scolarizare obligatorie de cel mult 8 clase, in care copiii sa invete sa scrie si sa citeasca si sa adune/scada, sa aiba ceva notiuni de cunostinte de comportament social, igiena, sport, ceva artistic, alimentatie si imbracaminte, urmind sa se axeze pe ceva anume si mai complex in functie de meseria pe care vor dori sa o abordeze, dupa aceea.

Au fost voci care au afirmat ca structura actuala a sistemului educational e anume alcatuita doar ca sa tina copiii ocupati cit parintii sint la lucru si sa ii obisnuiasca cu supunerea fata de autoritati.

As fi interesat si de alte de pareri…

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 45
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

Top autori în acest subiect

Ceea ce vrea respectiva persoana este oarecum utopic din prisma nevoilor globale.

 

De ce? Pentru ca in cazul sistemului sugerat de ea, la un moment dat, cineva o sa vrea sa invete despre logaritmi, fara sa stie ce e un sinus. Altul o sa vrea sa invete sa rezolve ecuatii Kirkhoff cu matrici, dar nu vrea sa stie despre convolutii. Samd.

 

Pai cine organiseaza scoala dupa nevoile de moment a fiecarei persoane? Ce programa scolara o sa fie dupa alea 8 clase?

 

Sincer, multe din cele invatate nu mi le mai aduc aminte, dar la o simpla recitire imi revin. Daca insa acum le-as vedea pentru prima oara, sigur mi-ar trebui mult mai mult timp.

 

Acuma, nu stiu cum mai e sistemul in Romania, insa in anii 70-80 cam faceai calcule fara sa stii de ce. Nu erau multe cazuri practice, cu corespondenta in viata de zi cu zi.

 

Iar cei care zic ca scoala tine parintii ocupati... cam asa e. De ce? In primul rand metodele de rezolvare de pe vremea noastra nu mai sunt aceleasi, si copilul nu se poate duce la scoala cu alte explicatii decat cele invatate in clasa. Parintii sunt ocupati pentru ca interesul profilor e redus, nu-i mai trage nimeni la raspundere ca nu e media clasei buna, etc.

 

Solutia: invatamant privat acasa, adaptat parintilor. Plateste doamna?

Link spre comentariu

Iertat sa-mi fie, doamna respectiva e limitata rau.

Asa s-a ajuns ca, in ziua de azi, gramatica si limba materna se fie un fel de batjocura, lexicul fiind limitat la expresii uzuale, tonul vocii hodorogit sau presarat cu "E"-uri cântate si lungite, ca in desene animate.

In clasele primare elevul invata sa socoteasca, sa scrie si sa vorbeasca corect, sa citesca. Ne multumim cu asta? In cursul gimnazial, elevul invat despre natura din jurul lui, despre altii, aprofundeaza cunoasterea matematica si gramatica. Liceul este pentru aprofundarea cunostintelor generale si  pregateste pentru ceea ce il asteapta pe mai deoarte pe elev: invatamântul superior, unde se specializeaza intr-un domeniu ca  medicina, arte, literatura, inginerie, profesor, jurist etc. Nu se poate sari nici o etapa. 

Felul in care se face acum educatia, a dus la aparitia  maselor de manevra, usor de manipulat.

Daca stii sa folosesti un calculator, stii sa faci programe pentru el, dar scrii si vorbesti ca un analfatet, e egal cu zero. E ca si cum nu ti-ar pasa de limbajul de programare, dar vrei sa faci programare.

Am cunoscut un medic care a invatat electronica pentru a intelege cum functioneaza si, mai ales, limitele aparaturii pe care o foloseste. 

Baza oricaror calcule este formula invatata pe de rost. Folosirea creierului, la memorare, face ca acesta sa ramâna activ pâna la o vârsta inaintata. Scriitorii, actorii, cei ce-si exerseaza in mod intens memoria, nu devin senili, odata cu inaintarea in vârsta. Ma rog, Arghezi este exceptia care intareste regula!:limb:

Un muschi nefolosit, se atrofiaza, de ce un creier nefolosit ar fi altfel?

 

 

Link spre comentariu

Mircea, ai dreptate, multe din cele invatate le-am uitat, pentru ca nu le-am folosit. Dar daca cineva vorbeste despre matrici, congrenta, pleuria, axonometrie, Everest, Cartagina, Lorentz, azimut, parsec, serie Fourier, nu ma gândesc ca vorbeste limbi straine.

 

Link spre comentariu

Mircea, daca stii cum sa demonstrezi ca U=IxR, e mai usor de tinut minte ca I=U/R. Un strungar care nu stie functiile trigonometrice pe de rost, nu va strunji, corect, niciodata, un con. Un marinar se va rataci pe mare iar un astronom nu va gasi steaua dorita.

Da, e absurd sa inveti pe de rost populatia unei tari, economia ei, suprafata ei. Dar putin din istoria ei, cam pe unde se afla, vecinii, capitala, nu strica sa le stii.

Link spre comentariu

 Xaxa.Învăţământul,la bază,prezentat simplist,are ca obiect formarea gândirii elevului şi crearea bagajului de cultură general.Mai apoi apar specializările înguste prin învăţământul universitar.

 Beleaua cea mai mare,în ziua de azi,că nu e bine structurat şi echilibrat pe materii.Mi-aduc aminte,când aveam copii la liceu,că puneam mâna pe câte un manual şi,la cât de "stufos" era,ziceam că parcă numai materia aia ar exista!Vreau să zic că programa e încărcată inutil...

Poate de aceea se observă,tot mai mult,tendinţa elevilor de a se specializa strict pe unele materii.De ex matematică,fizică,ş.a.

 Şi,în continuare,se practică stilul tâmpit de memorare...Bun pentru bagaj cunoştinţe,dar nu neapărat bun la dezvoltarea gândirii creative...

Editat de BRANCA
Link spre comentariu
Acum 32 minute, icar a spus:

daca stii cum sa demonstrezi ca U=IxR, e mai usor de tinut minte ca I=U/R.

Proful de fizica din liceu, un tip nostim la maxim, a scos pe una la tabla si fata avea probleme cu a-si aduce aminte legea lui ohm. I-a tras una dupa ceafa si i-a spus sa-si aduca aminte de urinare, adica uri-nare, adica U=RI. Am ras atunci toata clasa, dar asta o tin minte si dupa mai bine de 40 ani...

Cand fatuca statea cu fata la tabla si se uita spre divinitate, simuland efortul de aducere aminte, el isi facea cruce si spunea: prost, chior, schiop, fie cum o fi, picior de barbat in casa sa fie. Un foarte bun pedagog, si un profesor de fizica si mai bun. Chitan il chema, poate il mai stie cineva.

Link spre comentariu

Toti au dreptate. Si parintii, si elevii, si profesorii. Si chibiții au dreptate. Argumente pro și contra exista din partea fiecarei parti. Mai nou e si chestia aia cu egalitatea de șansă.

Aici, in RO, daca ar fi ca in Olanda, ca scoala sa recomande unui elev sa urmeze o profesională, sar parintii ca pitbulii, ei vor sa-l faca notar public. Sau macar jurist daca sau avocat. In Olanda, probabil si in alte țări,  daca scoala a recomandat profesională, elevul va face profesionala gratis. Daca vrea liceu, plateste taxele de scolarizare.

 

Link spre comentariu
Acum 17 ore, daniels a spus:

1. Doamna respectiva stie sa vanda, probabil un talent nativ. Ca foarte multi dintre contemporanii ei crede ca cine a prins ceva "cheag" are si minte.

2. Cei la care apeleaza pt diverse lucruri sigur stiu ce sunt logaritmii 

3. Orice organ nefolosit se atrofiaza, valabil si pt creier.

  Asta e ideea! de ce trebuie sa invete toti de toate la nivel de top cind asta s-ar putea face la facultate, cind tinarul stie mai bine ce vrea sa faca? la noi materia este foarte aglomerata si nivelul ridicat pentru virsta elevilor. Am suficiente rude in strainate cu copii la scoala si am vazut nivelul de predare! Am nepoata care a crescut la mine pina sa treaca in clasa a sasea iar ajunsa la parinti in UK a fost data in anul opt de studiu! Aici era undeva la mijloc, acolo a fost fruntasa in scoala si liceu, acuma este stuidenta la informatica!

 Presupun ca sint multi colegi de forum profesori si cu riscul de-ai supara, imi voi permite sa reamintesc opinia multor romani, anume ca la noi rolul scolii este sa dea de lucru profesorilor, nu este interesata de elevi!

Link spre comentariu

Totul pleaca de la finantare. Daca profesorul ramane pe drumuri cand nu promoveaza toate loazele, atunci parca nu sunt de condamnat ca merg de la inceput pana la sfarsit cu cîrdul, fara sa le pese ce stie fiecare individ in parte. Finantarea se face ca la fostele CAP-uri, pe cap de vita furajata. Nu ai vite, nu ai bani si pleci acasa. Cine are asa o constiinta de curata incat sa spuna ca ar face altfel decat fac profesorii acum ? Cand in invatamant era competitie, era si calitate. Profesorul nu-si facea probleme pt nr de cursanti, ci pt calitatea celor ramasi in sistem. Daca era sa ramana 5 din 30, atunci asa era.

Link spre comentariu

Sunt de acord că şcoala românească are multe materii şi cerinţe prea mari pentru copii.Spunea unul dintre profesorii mei din generală, că el învăţase deabia la facultate unele noţiuni de algebră pe care noi le aveam deja din clasa a şaptea-opta.Înţeleg că tehnologia şi ştiinţa au evoluat rapid, dar nu toţi vor avea nevoie de sisteme de ecuaţii şi integrale la terminarea liceului.Pentru asta ar trebui regândită programa şi cerinţele ei, astfel încât şcoala să nu mai fie o corvoadă pentru cei ce nu vor să devină ingineri sau doctori.Simplificarea programei şcolare poate fi făcută şi fără să dăm dascăli afară.

Excluzând profesorii de religie....asta mi se pare o aberaţie.Dacă se vrea religie în şcoli, există destui popi în fiecare sat, ar avea timp o oră-două pe săptămână să predea cum trebuie.Nu să creăm locuri pentru ,,profesori de religie,, care de multe ori habar nu au ce fac, doar iau şi ei un ban aiurea...

Nici sistemul finlandez nu cred că e potrivit mediului nostru, acolo sunt altfel de oameni, cu altă mentalitate....copii crescuţi de mici astfel.La noi...ce să înveţe copiii de la părinţii care fumează în casă de faţă cu ei, aruncă gunoaiele unde nimeresc, fac din manele şi tatuaje un model de urmat ?

Link spre comentariu



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări