Marian Postat Februarie 1, 2022 Autor Partajează Postat Februarie 1, 2022 Nu m-as baga la fly de putere nici platit Link spre comentariu
Sharky Postat Februarie 1, 2022 Partajează Postat Februarie 1, 2022 PArerea mea e ca va avea succes. De ce spun asta? Uite-te in jur. Ce cumpara omu? MAsina noua sau cazan SH sau altii sado maso ca mine, cazan SH premium obosit? Ajung cu cazanul in service, il repara cu piese originale? Hai macar un lemforder? Nu nene, delphi, mapco, chinezarii ca doar cum sa dai 500lei pe un brat (pret umflat de service) pe o masina de 2mii euro? Calculator ce ai? Ai Mac pro? Sau unul cu windows din seria rasarita? Sau ai unul mai pt "saraci" cum am si eu, am dat 2mii lei pe el, dar sunt multumit din 2016 incoace. Am doua mac pro-uri de la lucru, vad is eu diferenta de calitate, dar daca ar trebui sa scot banul din buzunar pt ele, imediat mi-ar trece entuziasmul. Dupa mine de proiectezi o sursa ieftina, dar cinstita, cu protectii care sa previna defectarea indiferent de ce face utilizatorul si sa tina la un impulsuri muzicale. Totul e sa o scoti mai semnificativ mai ieftina ca manopera si ca pret. Altfel nu se chinezareste nimeni pt 50lei. Eu cred ca s-ar vinde, eu unul as cumpara tinand cont sa nu o folosesc la incarcat baterii. Ma rog, decizia e a ta. Dar eu chiar nu vad ceva negativ in treaba asta. In schimb as face ca sursa ta aia serioasa sa permita spitz-uri mari de curent si regimul scurte de putere dubla, tripla, cat consideri tu ca ar tine pe termen scurt. Nu vad ce dezavantaje ai avea. E doar o parere, nu trebuie sa fii de acord. Link spre comentariu
Marian Postat Februarie 1, 2022 Autor Partajează Postat Februarie 1, 2022 3 hours ago, Marian said: In final am renuntat si voi modifica sursa intr-una cu comutatie normala ( hard ) cu o comanda bazata pe IR21531 ( zilele astea sper sa o termin ). S-a terminat cu modificarea de care vorbeam, in incercarea mea de a fenta o tzara teoria care-mi tot bazaia in cap ca merg departe ( 500W din ETD39 ), am avut parte de un foc de artificii cum n-am avut de cand am invatat sa folosesc pistolul de lipit, imediat dupa revolutie, deci ce incepusem pe topicul didactic cu 2153 nu se va finaliza, imi pare rau ca las inca ceva neterminat insa nu mai merita dupa artificiile de azi care mi-au provocat daune semnificative ( nu ma gandeam ca niste tranzistori pot pocni atat de spectaculos )... Link spre comentariu
sesebe Postat Februarie 1, 2022 Partajează Postat Februarie 1, 2022 Daca n-ai filmat tranzistorii aia si-au dat duhul degeba.... se mai intimpla si de astea... Link spre comentariu
Marian Postat Februarie 1, 2022 Autor Partajează Postat Februarie 1, 2022 59 minutes ago, Sharky said: Ajung cu cazanul in service, il repara cu piese originale? Hai macar un lemforder? Nu nene, delphi, mapco, chinezarii ca doar cum sa dai 500lei pe un brat (pret umflat de service) pe o masina de 2mii euro? Exemplul meu? Golf 4, 1.6, 16V, tabla buna, vopsea inca buna, atat mi-am permis si sunt fericit ca il am, ma ajuta in tot ce am nevoie, ma duce oriunde am nevoie. Ce piese bag in el? Tot ce-i mai bun, toate marcile de top cu care VW colaboreaza! Din fericire preturile pieselor de schimb sunt destul de accesibile pentru modelul asta Si nu sunt snob pentru ca nu caut pretul cel mai mare, ci calitatea. De ce fac asta? Pentru linistea mea si pentru ca masina mea merita tot ce-i mai bun. 59 minutes ago, Sharky said: Calculator ce ai? Ai Mac pro? Sau unul cu windows din seria rasarita? Mac nici sa-mi dea ei pe gratis nu vreau Un laptop Asus, proc i5 ce m-a costat acum ceva ani 2500 de lei, isi serveste fara cusur scopul ( navigare net, softuri electronica ), n-am nevoie de mai mult. 59 minutes ago, Sharky said: Totul e sa o scoti mai semnificativ mai ieftina ca manopera si ca pret. Discutabil, daca pui componente prea ieftine, oamenii or sa inceapa sa strambe din nas, si pe buna dreptate. Componentele de calitate costa, si din pacate aici nu sunt prea multe compromisuri de facut. Ce poti face e sa alegi o arhitectura minimalista, umbli si pe la filtrare sa economisesti si numar de conzi si spatiu pe placa ( ambele reduc costurile de productie ), un traf mai mic cu bobinaj ceva mai economicos, economia in cupru e nesemnificativa, in schimb un traf mai mic inseamna spatiu mai mic pe placa si pret mai mic la miez si carcasa. Niste mosfeti mai rapizi care sa poata fi comandati mai usor, astfel reduci din arhitectura controlului si implicit din pret, mai ales la cat de scumpe sunt acum toate alea din material semiconductor...etc. Faci toate astea dar o faci asumat si calculat si care sa si arate totusi cat de cat decent... Mai vedem, ma mai gandesc. 59 minutes ago, Sharky said: In schimb as face ca sursa ta aia serioasa sa permita spitz-uri mari de curent si regimul scurte de putere dubla, tripla, cat consideri tu ca ar tine pe termen scurt. Am prezentat sursa la 1500W fiind puterea pe care o poate sustine in regim continuu. In regim "muzical" sau de varf sau cum mai vreti, duce mult peste 2000W, protectia e sus, mosfetii sunt foarte solizi si performanti ( si scumpi al naibii ). Adica nu i-am limitat in nici un fel puterea de varf la aia 1500W, varful e mult peste. Am precizat puterea aia pentru ca atat garantez ca poate duce in regim continuu in conditii termice bune. 13 minutes ago, sesebe said: Daca n-ai filmat tranzistorii aia si-au dat duhul degeba.... N-am camera video, doar ce stie tel sa faca, atat 13 minutes ago, sesebe said: se mai intimpla si de astea... Nu si mie, e prima oara cand ceva esueaza asa spectaculos si din prima, iti dai seama ca-i greu de digerat, orgoliul e mare Link spre comentariu
merck Postat Februarie 1, 2022 Partajează Postat Februarie 1, 2022 Acum 29 minute, Marian a spus: artificiile de azi care mi-au provocat daune semnificative ( nu ma gandeam ca niste tranzistori pot pocni atat de spectaculos )... Sper ca esti indemn. Poti da mai multe detalii despre daune sa imi mai fac un upgrade la NTSM? (normele de tehnica securitatii muncii). Link spre comentariu
Sharky Postat Februarie 1, 2022 Partajează Postat Februarie 1, 2022 Deci vezi ce ziceam? Tot ai ales lucruri ieftine pt ca erau de stricta necesitate si atat ti-ai permis. La fel si eu. Sa nu crezi ca de aveam bani multi imi luam tot un mercedes de 13ani. Acu in functie de cat reduci costurile poti mari piata. Hai ca ma apuc de incalzit apa. Sunt la acelasi nivel, 6.8R, apa acum e la 15C, am reglat la 13.7V in stanga, 13.9V in dreapta. E cam greu sa reglez mai precis de atat. Asta cu sinus 50Hz din generatorul de semnal. Pe stanga vor merge 120Hz (ca asa am eu chef, propuneti voi alta frecventa) si pe dreapta porcaria asta la care am dat voit +7dB gain, se aude ca e in clip ca naiba. https://drive.google.com/file/d/1BcoAvXWPQPgBH23a0TB2BCtafPKmZJjb/view?usp=sharing Aveti ceva obiectiuni sau dau drumul la test? Va rog nu comentati montajul, asta e ce am la indemana acum, dar eu zic ca e concludent Link spre comentariu
Marian Postat Februarie 1, 2022 Autor Partajează Postat Februarie 1, 2022 9 minutes ago, Sharky said: Tot ai ales lucruri ieftine pt ca erau de stricta necesitate si atat ti-ai permis Alegerea a fost facuta in urma sfatuirii cu mai multi prieteni si in urma analizarii multor aspecte. La urma urmei da-i cuiva cu salariu minim cadou un BMW de ultima generatie si in 9 cazuri din 10 il duci negresit la sapa de lemn si faliment. Suntem prea saraci sa ne permitem masini scumpe, spre exemplu o electrica de ultima generatie, stii cat costa inlocuirea acumulatorului dupa ce expira garantia? Pai n-o faci, ca nu ai cu ce. Multi se avanta la modele mai noi de autoturisme, de an bun si cat mai moderne si-apoi merg cu motoarele pana lasa in urma lor nori de fum mai ceva precum o locomotiva ca n-au bani sa le restaureze ( e normal ), te doare buzunarul cat costa un injector la o marca scumpa si de an bun. Majoritatea mai devreme sau mai tarziu sunt revandute pentru ca oamenii nu-si permit sa le intretina, si cumva ajung intr-un final negresit la dezmembrari. Eu n-am vrut sa se intample asta, prioritatea a fost sa aleg ceva ce sa pot intretine, si am luat in considerare multe modele si marci, imi doream totusi neaparat ceva hatchback, si toti mi-au zis "golf 4", cel mai longeviv model si cel mai usor de intretinut. Adica a fost o alegere calculata si asumata, si a fost una buna. Link spre comentariu
Sharky Postat Februarie 1, 2022 Partajează Postat Februarie 1, 2022 Ai vazut? Nu are rost sa o dam in auto. Poate un hobbyist incepator poate alege o sursa cat de simpla si cat de ieftina, care nu se strica. Are putere mai mica, dar isi face treaba. ASta in caz ca o poti scoate mai ieftina si sa fie destul de fiabila. Hai mai bine zi de test, ca la 19:30 ii dau drumul si va dura pana la 20. Link spre comentariu
Sharky Postat Februarie 1, 2022 Partajează Postat Februarie 1, 2022 "Muzica" - 27C Sinus - catre 40C nu vad ca e fix prinderea in zona temepratura camerei la podea: ~16C (parter, sub mine am garaje, daca masor la nivelul biroului am 21C) Am uitat sa fac poza, dar apa din ce tin minte avea 15C initial. Am adus-o din debara. DEci un delta T de 12C respectiv 23-25C, aproape dublu. Evident avem si pierderi termice si alte povesti, se observa ca macar le-am pus sa stea pe polistiren. Nu e cel mai exact test dar macar ceva arata. AScultati si voi galagia aia, e oribila. Dar bass boost si niste dB la volum sa fie... Link spre comentariu
sesebe Postat Februarie 1, 2022 Partajează Postat Februarie 1, 2022 (editat) Dă-i drumil la încălzit. Singurile mele obiecții sint legate de: Modul și precizia măsurării temperaturii, Stabilitatea in timp a surselor de semnal pt încălzire, Pierderile diferite de temperatura ce pot apărea asupra câinilor de test. Chiar uiți du-mă pe net acum citeva zile după tuburi am găsit niște tuburi foarte speciale (nu de vinzare ci doar explicata functionarea, printre alea era un tip de tub care ar fi fost foarte util la acest test. Tubul era cu doua filamente ce încălzea doi "termistori", totul în tub vidat deci izolat termic destul de bine de ambient, iar aplicația principala era de masurat comparativ doua puteri. Pe un filament se punea de obicei DC și puteai sa masori foarte precis puterea injectata iar pe celalalt un semnal aleatoriu și se măsura comparativ puterea RMS. Edit, pina sa postez ce scriam (m-a sunat cineva) vad ca deja ai dat drumul la test. Arata destul de bine primele măsurători, adică asa cum ma așteptăm dealtfel. Sporuri mai departe și aștept verdictul final. Editat Februarie 1, 2022 de sesebe Link spre comentariu
Mircea Postat Februarie 1, 2022 Partajează Postat Februarie 1, 2022 Daca diferenta se regaseste la 2-3°C poate zicem ca nu e corect, dar cand vezi peste 10°C, e clar ca nu e sistemul de masura. Link spre comentariu
Sharky Postat Februarie 1, 2022 Partajează Postat Februarie 1, 2022 Poti masura si cu mana, se simtea clar care era mai calda, fara vreun dubiu. Testul e gata, am si strans dezordinea, am recuplat boxele. Poate nu se vede, dar aveam si o boxa legata prin 3K ca sa aud de cumva se opreste "maneaua" . Link spre comentariu
DjLeco2021 Postat Februarie 1, 2022 Partajează Postat Februarie 1, 2022 (editat) Serban, este logic ca orice program muzical oricit de comprimat ar fi, poate sa fie si masterizare tip "tub", (0db inceput piesa, 0db terminat piesa), va incarca sursa de alimentare a unui amplificator ce reda acest material, (fie ea cu traf sau fie ea smps, cu sau fara pfc), mai putin decit un semnal sinusoidal pur. Pentru ca este diferenta de energie intre sinusoida continua si sinusoida (compusa din diverse frecvente si amplitudini) a unui program muzical, fie prin timmingul beat-ului piesei cit si prin amplitudinea variabila a peak-urilor piesei, pe cind la sinusoida, este permanent identic pe toata durata testarii, ca amplitudine si ca timming. Eu am inteles la ce s-a referit Marian, despre acoperirea peak-urilor (rezerva/headroom), dar eu cel putin cind testam un etaj final al unui amplficator, il testam la 1-2 volti sub pragul de clipping (semnal teoretic curat la iesire fara cliping) ca sa vad ce putere SINUSOIDALA ofera, worst case scenario. Deci in cazul asta, nu mai "exista" nicio rezerva, niciun headroom disponibil, orice depasire ar conduce etajul final in hard clipping daca acesta nu are un limiter de calitate (ceea ce nu a fost cazul la mine). Asta ar fi trebuit scris de la inceput si nu-si mai aveau loc niciun test, nicio polemica si nicio contra. Eu, care masterizez si remasterizez piese, de ani buni, vad asta aproape zilnic, in timeline-ul softului, muzica actuala este foarte agresiva energic, toate "la maxim", compresii peste compresii, oha crest factor (bine nu toate, dar majoritar). Am decis sa ma bag iar in discutie exclusiv pentru tine si pentru Marian, cit si pentru inca citiva colegi care merita sa pierd timp pentru ei, testind, (restul nu ma intereseaza parerea lor, nu caut sa demonstrez nimic nimanui, mai ales celor ce cauta doar bete prin gard si alte chestii de gen, se stiu ei care). Desi am zis ca nu o mai fac (pe topicul SARA referitor la discutia de acolo), readuc aminte ca pe linga aceasta diferenta de energie intre o sinusoida pura si un material muzical, mai este de luat in calcul/ecuatie si impedanta boxei, care in cea mai mare parte a frecventelor reproduse este mai mare decit nominala, sau rezistenta masurata in DC. In special in zona frecventelor joase unde este cea mai mare energie a unui program muzical, mai ales in zona frecventei de rezonanta pe bass, unde impedanta boxei poate sa creasca si de pina la 10 ori, deci si mai mic consumul din sursa. Imi calc pe inima (desi n-ar fi trebut), pentru ca, pe citiva colegi de forum chiar ii apreciez, nu nominalizez pe fiecare, dar tu, Marian si inca citiva sinteti in lista mea de colegi OK si va pun urmatoarea filmare, foarte usor de inteles, explicata cit de bine am putut eu, cu detalii si picanterii. Vizionare placuta! Editat Februarie 2, 2022 de DjLeco2021 Link spre comentariu
Sharky Postat Februarie 2, 2022 Partajează Postat Februarie 2, 2022 Nu se vede nimic, dar acu sincer daca iar e un clip de 10 minute din care scoti maxim 2 idei si alea scrise deja de n ori pe forum.... Acu legat de putere putem sa fim si mai ciobani, te poti intreba, pai stai nene, daca omul da cu drpetunghiular, din motive doar de el intelese...si iar creste curentul. Mai bine lasam asta in seama protectiilor. Daca luam cea mai intalnita boxa, aceea e bass reflex, impedanta la acordaj e minima si defazaj zero, deobicei e in zona 30-60, urmata de un varf relativ ingust si apoi urmata de alta zona pana pe la 300 cu defazaj care scade spre minim si impedanta redusa in general egala cu rezistenta ohmica a bobinajului. Deci prea multe menajamente pe partea asta nu ai. Ba ai si o zona de tranzitie deobicei in zona de 100hz in care ai si ceva defazaj pe langa impedanta redusa. Mai jos de acordaj n are rost sa vb pt acolo puterea poate fi periculoasa pt difuzorul in sine. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum