Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Ce scula este asta?


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 12
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

Top autori în acest subiect

Pare o surubelnita electrica, posibil automata (porneste motorul cand e apasat varful).

Cel de mai sus (in poza) pare un comutator de sens pt motor (alimentarea pe mijloc, intre pozitiile extreme inverseaza intrarea), iar celalt un comutator general.

Pe linia asta, cele 2 fire care duc in intrerupatorul de jos sunt alimentarea, iar cel maro ar trebui sa duca in motor sau la intrerupatorul pt functionarea automata.

Schimbarea sensului la motoarele universale (stator si rotor bobinat) se face inversand legaturile la perii.

 

In lipsa altor informatii (presupun ca vreo eticheta nu mai e), as desface carcasa sa vad ce motor are.

Link spre comentariu

Pare  motor asincron trifazic si iti trebuie  o sursa trifazica speciala probabil de 36v si niste sute de hz. Si butonul ala inverseaza 2 faze intre ele. Si bobinele de aia sunt egale.

https://www.directindustry.com/prod/bosch-production-tools/product-29638-1403383.html

Pe vremea lui...se gaseau masini de tuns oi...bormasini... flexuri etc la 36v 400hz si erau  foarte usoare pt puterea lor. Rusestile aveau sursa trifazica cu tranzistoare de putere P nustiu cat cu capsula in forma de ozn.

Editat de bolek
Link spre comentariu
1 oră în urmă, bolek a spus:

Pare  motor asincron trifazic si iti trebuie  o sursa trifazica speciala probabil de 36v si niste sute de hz. Si butonul ala inverseaza 2 faze intre ele. Si bobinele de aia sunt egale.

Pe vremea lui...se gaseau masini de tuns oi...bormasini... flexuri etc la 36v 400hz si erau  foarte usoare pt puterea lor.

Da, asta am banuit desi mi-a fost greu sa cred ca exista motor trifazic la un gabarit asa de minuscul pana cand am vazut ce ai scris tu si am pus eu in bold. Asa are sens: o scula usoara cu o putere mare. Multam fain de informatie! S-a facut lumina! :rade:

In DC nu se invarte (da sa plece ... dar sta pe loc).

Editat de merck
Link spre comentariu
Acum 9 minute, validae a spus:

După 24Vc.c. s-a rupt filmul....

Eu il inteleg desi scrie "amestecat" :rade:. In avion ai doar 24V dc si ai nevoie de trifazat deci alimentezi un motor de 24Vcc care este cuplat la un generator trifazat si ai astfel trifazat plecand de la 24Vdc. Bine randamentul sigur este prost dar ... ai trifazat in avion. 

Editat de merck
Link spre comentariu

Nu va merge monofazat, va avea putere foarte mică.Acolo ai nevoie de frecvenţă mare, să aibă câmp rotitor cu turaţii mari.

@merck ştiu despre convertizorul rotativ despre care vorbeşte.A fost prezentat pe forum, e o ghiduşie cât un polizor miniatură.Sistemul de convertizor rotativ s-a folosit mult timp cu randament destul de bun, dezavantajul venea de la întreţinerea necesară, se duceau rulmenţii, trebuiau schimbate periile la motor, etc.

Am avut până prin anii 2000 pe locomotive Diesel Electrice convertizoare rotative care se alimentau la 170Vc.c.  şi scoteau 24Vc.c. pentru iluminat şi sistemul de siguranţă şi vigilenţă.Am reparat ani buni acele convertizoare, bine că s-a renunţat în final la ele.Ca gabarit erau mari, cam cât un extinctor mare cu pulbere culcat la orizontală.

Link spre comentariu



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări