merck Postat Ianuarie 30, 2022 Partajează Postat Ianuarie 30, 2022 in varf pare ca se pune un bit hexagonal si partea din varf cu tot cu bit se invarte doar daca se apasa pe el (intra cam 1cm in interior). Ce ma intereseaza este cum se alimenteaza (are 3 fire si intre oricare din ele arata 2,6ohmi). Multumesc Link spre comentariu
bcristian Postat Ianuarie 30, 2022 Partajează Postat Ianuarie 30, 2022 Pare o surubelnita electrica, posibil automata (porneste motorul cand e apasat varful). Cel de mai sus (in poza) pare un comutator de sens pt motor (alimentarea pe mijloc, intre pozitiile extreme inverseaza intrarea), iar celalt un comutator general. Pe linia asta, cele 2 fire care duc in intrerupatorul de jos sunt alimentarea, iar cel maro ar trebui sa duca in motor sau la intrerupatorul pt functionarea automata. Schimbarea sensului la motoarele universale (stator si rotor bobinat) se face inversand legaturile la perii. In lipsa altor informatii (presupun ca vreo eticheta nu mai e), as desface carcasa sa vad ce motor are. Link spre comentariu
merck Postat Ianuarie 30, 2022 Autor Partajează Postat Ianuarie 30, 2022 (editat) Nu are nici o eticheta, doar scrie Bosch pe ea si atat. Cred ca este o versiune mai veche a surubelnitei de mai jos: Editat Ianuarie 30, 2022 de merck Link spre comentariu
bolek Postat Ianuarie 30, 2022 Partajează Postat Ianuarie 30, 2022 (editat) Pare motor asincron trifazic si iti trebuie o sursa trifazica speciala probabil de 36v si niste sute de hz. Si butonul ala inverseaza 2 faze intre ele. Si bobinele de aia sunt egale. https://www.directindustry.com/prod/bosch-production-tools/product-29638-1403383.html Pe vremea lui...se gaseau masini de tuns oi...bormasini... flexuri etc la 36v 400hz si erau foarte usoare pt puterea lor. Rusestile aveau sursa trifazica cu tranzistoare de putere P nustiu cat cu capsula in forma de ozn. Editat Ianuarie 30, 2022 de bolek Link spre comentariu
daniels Postat Ianuarie 30, 2022 Partajează Postat Ianuarie 30, 2022 Sunt scule care stau suspendate deasupra locului de lucru. Probabil e una din aia. Link spre comentariu
Усилитель Postat Ianuarie 30, 2022 Partajează Postat Ianuarie 30, 2022 Acum 9 minute, bolek a spus: iti trebuie o sursa trifazica speciala probabil de 36v si niste sute de hz Eu am una de asta in pod, luat de pe avion, daca stiu bine se alimenteaza la 24 Vcc, se invarte un motor montat Impreuna cu un generator trifazic, care da 3x38v,(parca) are cam 5kg, pot tine intr-o mana. Link spre comentariu
validae Postat Ianuarie 30, 2022 Partajează Postat Ianuarie 30, 2022 După 24Vc.c. s-a rupt filmul....cred că faci confuzie între şurubelniţa de bandă de montaj şi convertizorul rotativ.Ce treabă are una cu alta ? Link spre comentariu
merck Postat Ianuarie 30, 2022 Autor Partajează Postat Ianuarie 30, 2022 (editat) 1 oră în urmă, bolek a spus: Pare motor asincron trifazic si iti trebuie o sursa trifazica speciala probabil de 36v si niste sute de hz. Si butonul ala inverseaza 2 faze intre ele. Si bobinele de aia sunt egale. Pe vremea lui...se gaseau masini de tuns oi...bormasini... flexuri etc la 36v 400hz si erau foarte usoare pt puterea lor. Da, asta am banuit desi mi-a fost greu sa cred ca exista motor trifazic la un gabarit asa de minuscul pana cand am vazut ce ai scris tu si am pus eu in bold. Asa are sens: o scula usoara cu o putere mare. Multam fain de informatie! S-a facut lumina! In DC nu se invarte (da sa plece ... dar sta pe loc). Editat Ianuarie 30, 2022 de merck Link spre comentariu
merck Postat Ianuarie 30, 2022 Autor Partajează Postat Ianuarie 30, 2022 (editat) Acum 9 minute, validae a spus: După 24Vc.c. s-a rupt filmul.... Eu il inteleg desi scrie "amestecat" . In avion ai doar 24V dc si ai nevoie de trifazat deci alimentezi un motor de 24Vcc care este cuplat la un generator trifazat si ai astfel trifazat plecand de la 24Vdc. Bine randamentul sigur este prost dar ... ai trifazat in avion. Editat Ianuarie 30, 2022 de merck Link spre comentariu
adydep Postat Ianuarie 30, 2022 Partajează Postat Ianuarie 30, 2022 (editat) Nu are cum să funcționeze în curent continuu,pentru că e motor cu rotor în scurt-circuit(rotor colivie).Dăi alternativ 12-24V de la un traf de rețea și o să meargă. Editat Ianuarie 30, 2022 de adydep Link spre comentariu
validae Postat Ianuarie 30, 2022 Partajează Postat Ianuarie 30, 2022 Nu va merge monofazat, va avea putere foarte mică.Acolo ai nevoie de frecvenţă mare, să aibă câmp rotitor cu turaţii mari. @merck ştiu despre convertizorul rotativ despre care vorbeşte.A fost prezentat pe forum, e o ghiduşie cât un polizor miniatură.Sistemul de convertizor rotativ s-a folosit mult timp cu randament destul de bun, dezavantajul venea de la întreţinerea necesară, se duceau rulmenţii, trebuiau schimbate periile la motor, etc. Am avut până prin anii 2000 pe locomotive Diesel Electrice convertizoare rotative care se alimentau la 170Vc.c. şi scoteau 24Vc.c. pentru iluminat şi sistemul de siguranţă şi vigilenţă.Am reparat ani buni acele convertizoare, bine că s-a renunţat în final la ele.Ca gabarit erau mari, cam cât un extinctor mare cu pulbere culcat la orizontală. Link spre comentariu
iop95 Postat Ianuarie 30, 2022 Partajează Postat Ianuarie 30, 2022 Daca rotorul este magnetic e un motor BLDC daca nu, e motor cu reluctanta variabila. In ambele cazuri trebuie convertor de alimentare specializat. Link spre comentariu
mac01 Postat Ianuarie 30, 2022 Partajează Postat Ianuarie 30, 2022 (editat) Este o surubelnita speciala pentru montat foi de rigips cu negrese. Editat Ianuarie 30, 2022 de mac01 Link spre comentariu
Postări Recomandate